• Lellan

bot mot mollusker??

Undrar om det är någon här som har hört talas om ett medel som heter Thuja D6 och som ska ta bort mollusker? Det ska finnas både i tablett form och som droppar. Är det någon som har testat det? Hur har det i så fall fungerat?

tacksam för svar!

• Svar på tråden bot mot mollusker??
  • LabLover

Jag smörjer för fullt med ringblomssalvan och något händer men inte säker på vad det är. Själva mollusken har liksom blivit mer som en stor platt ljus skorpa. Mkt intressant! Känns som det går åt rätt håll iaf.

♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 ♥
  • LabLover
    Förväntansfull83 skrev 2008-12-14 21:28:38 följande:
    Det fungerade jättebra, men tänk på att smörja endast där det är utslag. Salvan vi hade var som en brunkräm och hon fick som en liten skiftning i hudfärgen precis där vi smörjt. Som tur är så är hon lite mörkare i hyn, men jag tänkte på de som har barn som är väldigt ljusa.Det tog inte alls många veckor innan alla mollusker var puts väck!
    Glömde berätta att den salvan vi har inte "färgar" huden så det är nog olika. Vi kluddar på rejält morgon och kväll
    ♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 ♥
  • Lellan

Spännande Berätta gärna vad som händer

LabLover skrev 2008-12-15 12:53:03 följande:
    Jag smörjer för fullt med ringblomssalvan och något händer men inte säker på vad det är. Själva mollusken har liksom blivit mer som en stor platt ljus skorpa. Mkt intressant! Känns som det går åt rätt håll iaf.
  • milla2

hej min son har fått någor ekesem eller va de nu kan vara har ni nån bild på molluskwer på era barn? jag vill se om det är detta han fått!

• snuttP

Som hudterapeut så är mitt första svar.. man kan inte göra nåt åt dom..

Men som mamma testar man ändå.. Min svärmor baddade silvervatten på. Vi har det i butiken till hästarna. Det tog inte lång tid innan alla va borta. Kanske nåt att testa. Kolla
    www.ion-silver.com tror jag det är.

Om nån vill va med i en studie och bor mitt i skåne så säg till.. =)

• Lellan

Jag bor i skåne, Trelleborg. Fast det räknas kanske inte som mitt i.
    Silvervatten har jag aldrig hört talas om , kanske något att testa

snuttP skrev 2008-12-15 14:11:25 följande:
    Som hudterapeut så är mitt första svar.. man kan inte göra nåt åt dom.. Men som mamma testar man ändå.. Min svärmor baddade silvervatten på. Vi har det i butiken till hästarna. Det tog inte lång tid innan alla va borta. Kanske nåt att testa. Kolla www.ion-silver.com tror jag det är.Om nån vill va med i en studie och bor mitt i skåne så säg till.. =)
  • Lellan

Jag har ingen bild, men om du googlar på mollusker kan du se bilder på det. Det ser ut som små blåser typ.

milla2 skrev 2008-12-15 14:03:18 följande:
    hej min son har fått någor ekesem eller va de nu kan vara har ni nån bild på molluskwer på era barn? jag vill se om det är detta han fått!
  • snuttP

Ahh.. du gör det.. Varför jag sa mitt i skåne är för att jag som hudterpauet gärna vill kolla innan man sätter igång. Sen så vill jag gärna jobba med en arm eller ett ben i taget. Så att man kan jämföra om det fungerar eller inte.

Lellan skrev 2008-12-15 14:50:04 följande:
    Jag bor i skåne, Trelleborg. Fast det räknas kanske inte som mitt i. Silvervatten har jag aldrig hört talas om , kanske något att testa
    www.ion-silver.com/silver.htm

länk direkt till det jag pratar om..
  • TheSunset

Vi har smörjt in våran dotter med Bepanthen...bara på molluskerna då.
    Hon hade många och stora...Dom försvann jätte snabbt.

♥ ♥ Hampus 990910 & Julia 061101 & Maxmillian 081124 ♥ ♥
  • milla2

jag har smörjt med hydrokosrtison är det bra eller dåligt? men min son har i en stor klunga ser inte ut som mollusk eg men tror d är det..

Svar på tråden bot mot mollusker??