• Lellan

bot mot mollusker??

Undrar om det är någon här som har hört talas om ett medel som heter Thuja D6 och som ska ta bort mollusker? Det ska finnas både i tablett form och som droppar. Är det någon som har testat det? Hur har det i så fall fungerat?

tacksam för svar!

• Svar på tråden bot mot mollusker??
  • Lellan

Jag har testat även det, men det funkade inte det heller

Alemonia skrev 2009-01-01 21:06:06 följande:
    Något som är värt att testa mot de flesta hudåkommor är Aloe Vera. För mig är det det enda som funkat mot mina "noppror" på baksidan om överarmarna. Jag använde varianten Gelly från FLP.
  • Casper och Novas mamma
    Lellan skrev 2009-01-01 20:56:47 följande:
    Oj vad många som skrivit, intressant att läsa om vad ni andra gör och vad som funkar för er. Jag har iaf testat Thuja, som skulle vara så bra mot mollusker, men det funkade inte för oss, tyvärr Jag har även testat alsolsprit, men inte så regelbundet (funkade inte heller). Vissa dagar tycker jag att det ser det bättre ut och andra sämre. Någon som testat att frysa bort dom? Fnns ju något medel på apoteket så att man kan göra det hemma.
    hur mycke mollusker har ditt barn?min son har över hela benen och på fötterna och några på armarna...armbågarna är fulla!
    Andra kvällen jag testar med alsolsprit och plåster!
  • väntar i Kina kön

Det är så jobbigt med dessa molusker. Konstigt att det inte finns någonting som kan bota. Det verkara vara mycket vanligt bland barn

• väntar i Kina kön

väntar i Kina kön skrev 2009-01-01 21:51:16 följande:

Det är så jobbigt med dessa molusker. Konstigt att det inte finns någonting som kan bota. Det verkara vara mycket vanligt bland barn
    Mollusker manar jag förstås...*ler
  • Casper och Novas mamma
    väntar i Kina kön skrev 2009-01-01 21:51:16 följande:
    ja dumma mollusker..några på caspers fot har flytit i hop och det är svullet så nu får stackarn ont i fötterna när han tar på sig skon för det klämmer...blir ingen karate träning imorrn ifall han råkar ha sönder nån under träningen plus att han har ont!
    Casper och Nova
  • Lellan

Min son har inte så många, 1 som är stor och några mindre. Sammanlagt kanske 10 st. Jag hoppas bara inte att det blir fler. Han fick den första i början på hösten.
    Det är verkligen jobbigt och tråkigt med mollusker. Vill bara ha bort dem

Casper och Novas mamma skrev 2009-01-01 21:38:38 följande:

hur mycke mollusker har ditt barn?min son har över hela benen och på fötterna och några på armarna...armbågarna är fulla!Andra kvällen jag testar med alsolsprit och plåster!
  • Casper och Novas mamma
    Lellan skrev 2009-01-01 22:07:30 följande:
    Min son har inte så många, 1 som är stor och några mindre. Sammanlagt kanske 10 st. Jag hoppas bara inte att det blir fler. Han fick den första i början på hösten. Det är verkligen jobbigt och tråkigt med mollusker. Vill bara ha bort dem Casper och Novas mamma skrev 2009-01-01 21:38:38 följande:
    ok bara 10?hehe min stackars son har säkert 70 st
  • LabLover
    Casper och Novas mamma skrev 2009-01-01 21:54:21 följande:
    ja dumma mollusker..några på caspers fot har flytit i hop och det är svullet så nu får stackarn ont i fötterna när han tar på sig skon för det klämmer...blir ingen karate träning imorrn ifall han råkar ha sönder nån under träningen plus att han har ont!
    Casper och Novas mamma skrev 2009-01-02 11:34:13 följande:
    Men det där måste du ju åka och visa upp! Han måste ju kunna ha skor på sig stackarn!
    ♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 ♥
  • Casper och Novas mamma
    LabLover skrev 2009-01-02 12:12:45 följande:
    Men det där måste du ju åka och visa upp! Han måste ju kunna ha skor på sig stackarn!
    vi var hos läkaren i tisdags och visade honom...och han sa att dom kommer blossa upp sen försvinner dom inget att göra åt...men idag gick det bättre att sätta på skon!så svullnaden har gått ner lite
  • Lellan

Stackare :-/ Hoppas han blir av med dem snart. Usch vad dom är äckliga och jobbiga tycker jag. Molluskerna alltså

Casper och Novas mamma skrev 2009-01-02 11:34:13 följande:

Svar på tråden bot mot mollusker??