• Lellan

bot mot mollusker??

Undrar om det är någon här som har hört talas om ett medel som heter Thuja D6 och som ska ta bort mollusker? Det ska finnas både i tablett form och som droppar. Är det någon som har testat det? Hur har det i så fall fungerat?

tacksam för svar!

• Svar på tråden bot mot mollusker??
  • Lellan

Om det är mollusker hjälper det inte med hydrokortison, men om han har eksem runt molluskerna lindrar det ju klådan och på så sätt även smittspridningen eftersom han då river mindre på dom.

milla2 skrev 2008-12-15 15:58:35 följande:
    jag har smörjt med hydrokosrtison är det bra eller dåligt? men min son har i en stor klunga ser inte ut som mollusk eg men tror d är det..
  • Lellan

Min son har bara några stycken i ena knävecket. Men jag är gärna med ändå, om du vill alltså. Var bor du då?

snuttP skrev 2008-12-15 15:18:02 följande:
    Ahh.. du gör det.. Varför jag sa mitt i skåne är för att jag som hudterpauet gärna vill kolla innan man sätter igång. Sen så vill jag gärna jobba med en arm eller ett ben i taget. Så att man kan jämföra om det fungerar eller inte.
    www.ion-silver.com/silver.htm länk direkt till det jag pratar om..
  • Pajsarn

Milla 2 - Jag ville oxå behandla med kortison eftersom han fick så mkt eksem runtom men på mitt BVC avrådde de mig, eftersom symptomen då kan förvärras.

• snuttP

Jag bor i Röstånga, alltså nästan mitt i skåne.

Lellan skrev 2008-12-15 16:59:46 följande:
    Min son har bara några stycken i ena knävecket. Men jag är gärna med ändå, om du vill alltså. Var bor du då?
  • Lellan

Milla 2: Jag har pratat med en läkare och hon sa att man självklart ska behandla med hydrokortison om barnen har eksem. Man kan ju inte låta dem ha klåda och låta eksemen förvärras. Hon skrev ut till min son som då hade mollusker i eksemet (de har inte blivit värre). Självklart ska du smörja med det om det behövs oavsätt om det förvärras molluskerna, men det har jag aldrig hört talas om.

Pajsarn skrev 2008-12-15 20:43:54 följande:
    Milla 2 - Jag ville oxå behandla med kortison eftersom han fick så mkt eksem runtom men på mitt BVC avrådde de mig, eftersom symptomen då kan förvärras.
  • Lellan

Hej på er och god fortsättning!
    Hur går det för er och dom tråkiga molluskerna? Själv vet jag inte om det blivit någon skillnad eller inte. Vissa dagar ser det bättre ut , andra sämre
    Ska till apoteket imorgon och köpa zinkplåster som någon här tipsade om.

• LabLover
    Lellan skrev 2008-12-28 19:03:57 följande:
    Hej på er och god fortsättning!Hur går det för er och dom tråkiga molluskerna? Själv vet jag inte om det blivit någon skillnad eller inte. Vissa dagar ser det bättre ut , andra sämre Ska till apoteket imorgon och köpa zinkplåster som någon här tipsade om.
    Vår dotter har fått böjveckseksem i ena knävecket sedan sist. Hennes mollusker (eller vad det nu är) verkar försvinna men den stora som kom först och satt i mitten är kvar. Ser nu mest ut som en stor röd finne som är infekterad i mitten och som man bara vill klämma på. Dottern är inte det minsta besvärad av den dock. 
    ♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 ♥
  • väntar i Kina kön

Har testat men fungerade inte på vår kille(snyft) Trist och han har kring ögat samt hakan och bröstet. Ser inte roligt ut alls och jag har provat med silver vatten på bröstet samt hakan men utan resultat
  • Lellan

Du har alltså tagit ringblomssalva på molluskerna? Får kanske testa det då. Har hon fått eksem där molluskerna satt/sitter?? Båda mina barn har det Inte alls kul. Hoppas det försvinner snart.

LabLover skrev 2008-12-28 19:56:19 följande:
    Vår dotter har fått böjveckseksem i ena knävecket sedan sist. Hennes mollusker (eller vad det nu är) verkar försvinna men den stora som kom först och satt i mitten är kvar. Ser nu mest ut som en stor röd finne som är infekterad i mitten och som man bara vill klämma på. Dottern är inte det minsta besvärad av den dock. 
  • Lellan

Så tråkigt att det inte fungerade på din son. Jag testar Thuja som jag har hört ska vara jättebra. Fast som jag skrev vet jag inte om det funkar. Ska fortsätta någon dag till. Sen får jag väl testa något av alla de andra tipsen jag fått här.

väntar i Kina kön skrev 2008-12-28 20:11:24 följande:

Har testat men fungerade inte på vår kille(snyft) Trist och han har kring ögat samt hakan och bröstet. Ser inte roligt ut alls och jag har provat med silver vatten på bröstet samt hakan men utan resultat
Svar på tråden bot mot mollusker??