• Lellan

bot mot mollusker??

Undrar om det är någon här som har hört talas om ett medel som heter Thuja D6 och som ska ta bort mollusker? Det ska finnas både i tablett form och som droppar. Är det någon som har testat det? Hur har det i så fall fungerat?

tacksam för svar!

• Svar på tråden bot mot mollusker??
  • Luddvar

jag har testat ett knep som BVC här tipsade om men min son var inte så glad åt det. Vi köpte Emlakräm och smorde på några mollusker och sen kan man liksom plocka bort dem. Äckligt. Sonen tyckte det var jobbigt trots att han inte kände speciellt mycket så det fick vara. Han har haft mollusker i ett år nu, eller det är nog lite mer faktiskt. Det verkar ha mattats av nu men det börjar poppa upp på dottern... TRIST.

• Pajsarn

Luddvar - jag försökte oxå den varianten för jag kunde liksom inte låta bli att klämma lite på dom. Men min son skrek som en stucken gris och sen hade han lite svårt att lita på mig, fick nästan inte ens tvätta...så jag tror inte den metoden är att rekomendera!

• Lellan

Usch det låter lite äckligt. Ska förs testa de andra knepen. Tack ändå Alla tips och knep är välkomna

Luddvar skrev 2008-12-08 14:38:56 följande:
    jag har testat ett knep som BVC här tipsade om men min son var inte så glad åt det. Vi köpte Emlakräm och smorde på några mollusker och sen kan man liksom plocka bort dem. Äckligt. Sonen tyckte det var jobbigt trots att han inte kände speciellt mycket så det fick vara. Han har haft mollusker i ett år nu, eller det är nog lite mer faktiskt. Det verkar ha mattats av nu men det börjar poppa upp på dottern... TRIST.
  • LabLover

Vi fick tipset från BVC att köpa Microcid på Apoteket. Fungerade väl så där men kanske hade de blivit färre/mindre utan krämen också.

Nu har vår dotter bara några små som inte direkt besvärar henne men hon får eksem runtomkring och det är ju inte så kul.

♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 ♥
  • Förväntansfull83

Hej!
    Min bonusdotter hade problem för ca 3 år sedan med mollusker och jag letade info på internet. Fick då veta att ringblomma ska ha bra effekt på dem, gick till hälsokost och där hade dom salva med just ringblomma. Kommer inte ihåg namnet men vet att den var lite dyr... Såg nästan ut som en brunkräm men var väldigt effektiv.
    Lycka till!

• Lellan

Fungerade det då?? Bara smörjde du på?? Hur länge höll du på då??

Förväntansfull83 skrev 2008-12-08 19:43:10 följande:
    Hej!Min bonusdotter hade problem för ca 3 år sedan med mollusker och jag letade info på internet. Fick då veta att ringblomma ska ha bra effekt på dem, gick till hälsokost och där hade dom salva med just ringblomma. Kommer inte ihåg namnet men vet att den var lite dyr... Såg nästan ut som en brunkräm men var väldigt effektiv.Lycka till!
  • LabLover
    Förväntansfull83 skrev 2008-12-08 19:43:10 följande:
    Hej!Min bonusdotter hade problem för ca 3 år sedan med mollusker och jag letade info på internet. Fick då veta att ringblomma ska ha bra effekt på dem, gick till hälsokost och där hade dom salva med just ringblomma. Kommer inte ihåg namnet men vet att den var lite dyr... Såg nästan ut som en brunkräm men var väldigt effektiv.Lycka till!
    Det har jag hemma (som jag köpt på en marknad en gång till mig själv mot eksem). Började smörja i morse. Vi får se hur det fungerar.
    ♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 ♥
  • Lellan

Hoppas det fungerar, meddela mig då

LabLover skrev 2008-12-09 10:53:13 följande:
    Det har jag hemma (som jag köpt på en marknad en gång till mig själv mot eksem). Började smörja i morse. Vi får se hur det fungerar.
  • Förväntansfull83

Det fungerade jättebra, men tänk på att smörja endast där det är utslag. Salvan vi hade var som en brunkräm och hon fick som en liten skiftning i hudfärgen precis där vi smörjt. Som tur är så är hon lite mörkare i hyn, men jag tänkte på de som har barn som är väldigt ljusa.
    Det tog inte alls många veckor innan alla mollusker var puts väck!

• Lellan

Då får jag testa det. Har faktiskt ringblomssalva hemma som min mamma köpte till min dotter pga hennes eksem. Ska prova direkt i kväll.
    Tack !

Förväntansfull83 skrev 2008-12-14 21:28:38 följande:
    Det fungerade jättebra, men tänk på att smörja endast där det är utslag. Salvan vi hade var som en brunkräm och hon fick som en liten skiftning i hudfärgen precis där vi smörjt. Som tur är så är hon lite mörkare i hyn, men jag tänkte på de som har barn som är väldigt ljusa.Det tog inte alls många veckor innan alla mollusker var puts väck!
Svar på tråden bot mot mollusker??