• Fridapida

Smink smink smink!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi föregående tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m36118235.html

Mitt tips den här omgången är Urban Decays ögonskuggor! Jag köpte deras Box of shadows och kvalitén på skuggorna är fantastisk. En del är krämiga en del lite torra, men alla är pigmentrika. Jag kommer definitivt prova fler av Urban Decays ögonskuggor.

Mitt andra tips är ett nygammalt. Jag har nu varit ute och virrat i mascaradjungeln snart ett år. Jag förstår inte varför. Jag hade en kanonmascara, varför lägger jag pengar på andra trots att jag är nöjd med Max Factors Masterpiece (både orginal och max)? Jag fullständigt älskar denna mascara. Så nu kommer jag hålla mig till denna (ett tag).

Jag bloggar också... kolla gärna in.
    www.svalmarkskan.blogg.se
    Här är det mycket FOTD men ibland lite annat, men det är alltid skönhetsrelaterat.

Så nu kör vi igen!

• Svar på tråden Smink smink smink!
  • Imperialiss

hej på er, och god jul i efterskott!

Inte ofta jag skriver här men läser iaf :)
    Måste bara berätta att jag fick Nars Orgasm i julklapp av mamma. Blev sååå glad! Har aldrig testat det tidigare.
    Och mamma beställde för första gången något på nätet bara för att jag skulle få det. Så himla gulligt :)

Av brorsan fick jag plocka ihop saker på everydayminerals för
    1000kr, och det blev ju en hel del med tanke på deras låga priser.
    Beställde 1 december bara för att jag skulle hinna få det innan jul.
    Tror ni jag fått det då? NEJ!
    Gaaaah, mitt tålamoood är snart slut.
    Vart kan det ha tatt vägen?! Hur lång tid kan det ta egentligen om det tagit vägen förbi vår kära tull?

Och kanonfina sminkningar som vanligt på er :)

• veronicavh

Hej!!!!
    Vilken härlig tråd!!!

Jag är utbildad Make up artist och jobbar på Make Up Store i Kristianstad, eller ja jag går ju på mamma ledighet nu i januari!
    Jag ääääääälskar ju personligen våra produkter! Är det nån som har frågor så svarar jag med en gärna..smink är mitt liv ;)
    Kram

• soozii

veronicavh skrev 2008-12-28 01:26:26 följande:

Hej!!!! Vilken härlig tråd!!! Jag är utbildad Make up artist och jobbar på Make Up Store i Kristianstad, eller ja jag går ju på mamma ledighet nu i januari! Jag ääääääälskar ju personligen våra produkter! Är det nån som har frågor så svarar jag med en gärna..smink är mitt liv ;) Kram
    Jag har faktiskt en liten fråga angående eran eye-primer. Hur funkar den, håller den kvar ögonskuggan hela dagen?
  • soozii

Passar på att hälsa Har länge läst i de här trådarna, men har nog aldrig riktigt sagt något. Jag är blyg

Tycker ni är jätteduktiga ni som sitter här, jag önskar att jag hade eran kunskap. Men övning ger färdighet som det så vackert heter.

• Linny
    Imperialiss skrev 2008-12-28 01:21:31 följande:
    hej på er, och god jul i efterskott!Inte ofta jag skriver här men läser iaf :) Måste bara berätta att jag fick Nars Orgasm i julklapp av mamma. Blev sååå glad! Har aldrig testat det tidigare. Och mamma beställde för första gången något på nätet bara för att jag skulle få det. Så himla gulligt :)Av brorsan fick jag plocka ihop saker på everydayminerals för 1000kr, och det blev ju en hel del med tanke på deras låga priser.Beställde 1 december bara för att jag skulle hinna få det innan jul. Tror ni jag fått det då? NEJ! Gaaaah, mitt tålamoood är snart slut.Vart kan det ha tatt vägen?! Hur lång tid kan det ta egentligen om det tagit vägen förbi vår kära tull?Och kanonfina sminkningar som vanligt på er :)
    Vad kul!! Men lite väl lång leveranstid kan jag tycka. Ta kontakt med dem. Det KAN ha kommit bort och isåfall skickar de nytt. Om du har beställt för så mycket har det dock säkert fastnat i tullen så det är nog därför det tar lite extra tid..
    veronicavh skrev 2008-12-28 01:26:26 följande:
    Hej!!!!Vilken härlig tråd!!!Jag är utbildad Make up artist och jobbar på Make Up Store i Kristianstad, eller ja jag går ju på mamma ledighet nu i januari!Jag ääääääälskar ju personligen våra produkter! Är det nån som har frågor så svarar jag med en gärna..smink är mitt liv ;)Kram
    Kul! Välkommen Du kan säkert få ge alla möjliga råd. Jag behöver i alla fall råd om hur jag ska förbättra mig och tar tacksamt emot dem
    soozii skrev 2008-12-28 08:11:58 följande:
    veronicavh skrev 2008-12-28 01:26:26 följande: Jag har faktiskt en liten fråga angående eran eye-primer. Hur funkar den, håller den kvar ögonskuggan hela dagen?
    Nu svarar jag också, trots att jag inte jobbar där.. Jag har provat den under lång tid och tycker personligen inte att den håller måttet. På mig sitter inte skuggorna hela hela dagen/natten utan hamnar i vecket till slut. Bästa hittills är Urban Decay Potion Primer men även Lumenes håller överraskande nog samma höga kvalitet
  • soozii

Tack, då var det inte bara jag som har upplevt att den inte håller måttet Jag tror att jag ska leta efter någon annan eyeprimer, som inte är så svår att få tag på.

• Linny
    soozii skrev 2008-12-28 10:09:59 följande:
    Tack, då var det inte bara jag som har upplevt att den inte håller måttet Jag tror att jag ska leta efter någon annan eyeprimer, som inte är så svår att få tag på.
    Försök med Lumene då Den är lättast och många här i tråden har provat den och är lika nöjda som jag. UDPP upplevdes av alla som provat (om jag inte missat nån) som super, men många var irriterade på förpackningen. Lumenes håller samma nivå och har ingen dum förpackning. Finns på tex. Åhléns och Kicks.
  • Knott

Linny: Ah, just ja, där var det ju en ansiktsbild ja, det hade jag glömt! Ja du, de brukar ju säga att tvåan går hälften så fort så... Men det är säkert inte så för alla. Vi hann i alla fall inte vänta in barnvakten utan fick ringa in en granne mitt i natten som kunde sitta hos oss tills farfar kom (hade 1h restid), hade vi väntat in honom hade lilltjejen nog kommit i bilen... Det var samma för oss med ettan, vi fick en tid för igångsättning eftersom vattnet gått men när vi kom in var jag öppen 5 cm utan att ens veta att det var igång.

Imperialiss: oj, det låter länge tycker jag! Jag beställde i början av dec och fick det nån vecka före jul så hör du av dig och kolla om de skickat det!

veronicavh: välkommen hit! Jag säger som Linny, det är alltid kul att få förslag på hur man ska göra saker annorlunda/bättre! Mina sminkningar finns på makeupoholic.blogspot.com

soozi: hej, vad kul att du ger dig till känna i alla fall! Jag kör Lumenes eye makeup base sedan sex år tillbaka och ser ingen anledning att byta, den är suverän, så jag rekommenderar den varmt!

• Karisma

jag inhandlade lite smink igår.

Det blev lumenes eyeprimer, foundation blev loreal true color, en max factor täckstift, en pensel för globlinjen och en ögonskugga från lancome i färgen night strass, (mörk metallic blå), den kostade mig 185:-!!! inte billigt, men den var bra. Nästa gång jag ska in til stan ska jag köpa den vinröda av samma märke.

Lillsyrran köpte av märket Nouba en foundation på stift. Hon ville få bort att hon blir så röd på kinderna och shit va den var bra på henne.

Jag har tagit kort på sminkningen åxå, ska bara be lillebror lägga in dem i datorn.

Karln min fyller 28år imorgon så han fick sig en parfym, Jean paul gaultier. Den grönrandiga gubben.

/Kristina

• Karisma

Är det någon som har tips på vad man kan använda för färg tillsammans med mörk metallic blå ögonskugga för att kunna sudda lite.

Nu idag blev det en ljusblå med lite glitter i, blev snyggt men skulle vilja kunna variera den mörkblåa med annat åxå.

/Kristina

Svar på tråden Smink smink smink!