• Fridapida

Smink smink smink!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi föregående tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m36118235.html

Mitt tips den här omgången är Urban Decays ögonskuggor! Jag köpte deras Box of shadows och kvalitén på skuggorna är fantastisk. En del är krämiga en del lite torra, men alla är pigmentrika. Jag kommer definitivt prova fler av Urban Decays ögonskuggor.

Mitt andra tips är ett nygammalt. Jag har nu varit ute och virrat i mascaradjungeln snart ett år. Jag förstår inte varför. Jag hade en kanonmascara, varför lägger jag pengar på andra trots att jag är nöjd med Max Factors Masterpiece (både orginal och max)? Jag fullständigt älskar denna mascara. Så nu kommer jag hålla mig till denna (ett tag).

Jag bloggar också... kolla gärna in.
    www.svalmarkskan.blogg.se
    Här är det mycket FOTD men ibland lite annat, men det är alltid skönhetsrelaterat.

Så nu kör vi igen!

• Svar på tråden Smink smink smink!
  • Luxor
    Tullemi skrev 2008-12-21 19:52:47 följande:
    Jo, en fråga till. Jag använder ID´s foundation Fairly Light och är nöjd med den. Nu har jag blivit tipsat om att även lägga på ett lager av Transparent Weil (tror den heter så). Ni som gjort det, blir det ett pudrigt resultat, alltså ser man lite "pulvrig" ut? Och varför ska man egentligen ha Weil oxå?
    Man kan även använda mineral viel under id´s foundation för att få ett jämnare underlag. Men fungerar även över foundationen för ett mattare resultat. Man får prova sig fram.
  • Tullemi

Tack för alla svar angående veil. Jag har blandad hy med oljiga partier så den skulle kanske vara ett bra inköp. Kan man använda sin kabukiborste även till veilen, alltså samma som man har till foundation, eller borde man ha 2 olika?

• Tullemi
    Tullemi skrev 2008-12-21 19:49:52 följande:
    Jag har inhandlat ID´s Brushless Mascara. Är det någon som har den?. Jag tycker det är jättesvårt att lägga på den. Några tips för att underlätta?
    Puffar för denna fråga igen. Hoppas det finns någon som har en sådan i sin ägo .
  • Ms Kanga
    Tullemi skrev 2008-12-21 19:49:52 följande:
    Jag har inhandlat ID´s Brushless Mascara. Är det någon som har den?. Jag tycker det är jättesvårt att lägga på den. Några tips för att underlätta?
    Jag böjer alltid fransarna först med en ögonfransböjare sen ett lager med mascara, inte gnugga ut, bara en långsam svepande rörelse och efter en minut på med ett lager till så blir det långa dockögonfransar. Under tips på IDs hemsida står det att man kan ta en annan mascara först i första lagret och avsluta med Magic Wand.
    Yesterday is history,Tomorrow is a mystery. Today is a gift thats why they call it the present
  • Tullemi
    Ms Ms Kanga skrev 2008-12-21 22:13:49 följande:
    Jag böjer alltid fransarna först med en ögonfransböjare sen ett lager med mascara, inte gnugga ut, bara en långsam svepande rörelse och efter en minut på med ett lager till så blir det långa dockögonfransar. Under tips på IDs hemsida står det att man kan ta en annan mascara först i första lagret och avsluta med Magic Wand.
    Ah, danke danke. Att man inte skulle gnugga visste jag, men det var ungefär all info jag hade.
  • LMK

Ho Ho i stundande juletider!
    Jobbar sista dagen innan jullovet. Skall bli så skönt med långledigt! Hoppas ni andra oxå kan njuta av lite extra ledigt!

Funderar lite på sminkningen till Julafton. Kommer ha en svart klänning så det lutar åt lila & guld på ögonen & något neutralt gloss på munnen. Hur kommer ni se ut?

Sen kan jag berätta att Elisabeth Arden Ceramide Lash Extending Treatment Mascara, som jag fick med en tidningsprenumeration, är helt super bra!! Jättekul, då det inte är ett märke jag skulle köpt i vanliga fall. Fransarna blir lååånga, blanka & svarta! Som jag har letat efter det resultatet! Tror faktiskt att jag kan sluta leta nu...

• Kajsan
    trollsanna skrev 2008-12-21 22:04:47 följande:
    tjenixen på er i julstöket! Har laggt upp lite sminkningar från slutet av veckan i bloggen nu. Hinner inte med den lika flitigt. Skrev lite om gel-liner från FACE också.  trollsannasmakeup.blogspot.com/ Önskar er en riktgt god jul och att tomten är snäll!
    Måndagens make med Nouba skuggorna passade dig jättebra!
    Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • Phantera

LMK skrev 2008-12-22 13:16:52 följande:

Ho Ho i stundande juletider! Jobbar sista dagen innan jullovet. Skall bli så skönt med långledigt! Hoppas ni andra oxå kan njuta av lite extra ledigt! Funderar lite på sminkningen till Julafton. Kommer ha en svart klänning så det lutar åt lila & guld på ögonen & något neutralt gloss på munnen. Hur kommer ni se ut? Sen kan jag berätta att Elisabeth Arden Ceramide Lash Extending Treatment Mascara, som jag fick med en tidningsprenumeration, är helt super bra!! Jättekul, då det inte är ett märke jag skulle köpt i vanliga fall. Fransarna blir lååånga, blanka & svarta! Som jag har letat efter det resultatet! Tror faktiskt att jag kan sluta leta nu...
    Vad kul att du hittat din "ultimata" mascara!! Onödigt långt namn...eller?
    Då får man väl testa den också kanske.
    Har du provat Masterpiece Max?
    Jag blir ju så rådvill när jag hör än den ena efter den andra mascaran som är bra. Nu har jag ju köpt Cliniques efter en rekommendation från trollsanna. (En liten mascara bara som jag hittade billigt på tradera). Och den var helt OK. Men inte sån där WOW-upplevelse som jag ville ha...hehe...men jag har bara testat två gånger än...

Julafton. Jag funderar på...sotat med svartglitter? Hm...hehe...vi får se...
    Eller kanske något färgglatt med glitter över...
  • Phantera
    Tullemi skrev 2008-12-21 21:59:27 följande:
    Tack för alla svar angående veil. Jag har blandad hy med oljiga partier så den skulle kanske vara ett bra inköp. Kan man använda sin kabukiborste även till veilen, alltså samma som man har till foundation, eller borde man ha 2 olika?
    Hej. Man KAN säkert använda kabukin, men jag personligen gör inte det. Jag tycker inte det behövs en så täckande borste till det utan jag använder Flawless Face...
    Men om du är bekymrad över om man kan använda samma borste till två olika grejjer så kan man ju det helt klart.
    Du kan dessutom tvätta borstarna med ett milt schampoo, eller i.d.'s egna borstschampoo/spray...
    De säger en gång i veckan, men det beror väl på hur mycket man sminkar sig och använder borstarna.

(Borstarna lägger du sedan på ett papper el dyl att torka. Inte hänga eller stå och torka).

Hoppas det svarade på din fråga.
Svar på tråden Smink smink smink!