• Fridapida

Smink smink smink!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi föregående tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m36118235.html

Mitt tips den här omgången är Urban Decays ögonskuggor! Jag köpte deras Box of shadows och kvalitén på skuggorna är fantastisk. En del är krämiga en del lite torra, men alla är pigmentrika. Jag kommer definitivt prova fler av Urban Decays ögonskuggor.

Mitt andra tips är ett nygammalt. Jag har nu varit ute och virrat i mascaradjungeln snart ett år. Jag förstår inte varför. Jag hade en kanonmascara, varför lägger jag pengar på andra trots att jag är nöjd med Max Factors Masterpiece (både orginal och max)? Jag fullständigt älskar denna mascara. Så nu kommer jag hålla mig till denna (ett tag).

Jag bloggar också... kolla gärna in.
    www.svalmarkskan.blogg.se
    Här är det mycket FOTD men ibland lite annat, men det är alltid skönhetsrelaterat.

Så nu kör vi igen!

• Svar på tråden Smink smink smink!
  • Phantera

trollsanna skrev 2008-12-21 22:04:47 följande:

tjenixen på er i julstöket!Har laggt upp lite sminkningar från slutet av veckan i bloggen nu. Hinner inte med den lika flitigt. Skrev lite om gel-liner från FACE också. trollsannasmakeup.blogspot.com/Önskar er en riktgt god jul och att tomten är snäll!
    Lördagens make gillade jag. Antar det är förra lördagens...
    Lite ljus, men en härlig färg.

Sen gillar jag förstås dina gråa-makes också!
  • Phantera

Förresten, trollsanna!!
    Jag brukar "snurra" på penseln till gel-eyelinern i locket. På det sättet så slösar man ingen färg. För precis som du skrev så blir penseln spretig. Typ grynig och spretig. Men arbetar jag lite med penseln och snurrar försiktigt i locket så blir den tunnare och finare.

• Tullemi

Phantera: vad är Flawless Face (sorry för mina 200 frågor)?

Sen en allmän sminkfråga. Jag har en brorsdotter som fyller 13 år och jag skulle vilja ta med henne till tex Face eller MakeUp Store för en enklare sminkningskurs. Så att hon lär sig hur hon kan sminka sig fint och inte se ut som en clown som många unga tjejer gör. Tänkte be dom anpassa besöket just för en 13-åring och hålla det ganska enkelt. Tycker ni att det är en bra eller dålig idé? Jag vet att hon gillar att sminka sig och jag vill att hon ska göra det rätt. Min brors fru (styvmamman) tyckte inte att det var en jättebra idé, men jag vill höra vad ni andra tycker.

• Phantera
    Tullemi skrev 2008-12-22 20:44:17 följande:
    Phantera: vad är Flawless Face (sorry för mina 200 frågor)?Sen en allmän sminkfråga. Jag har en brorsdotter som fyller 13 år och jag skulle vilja ta med henne till tex Face eller MakeUp Store för en enklare sminkningskurs. Så att hon lär sig hur hon kan sminka sig fint och inte se ut som en clown som många unga tjejer gör. Tänkte be dom anpassa besöket just för en 13-åring och hålla det ganska enkelt. Tycker ni att det är en bra eller dålig idé? Jag vet att hon gillar att sminka sig och jag vill att hon ska göra det rätt. Min brors fru (styvmamman) tyckte inte att det var en jättebra idé, men jag vill höra vad ni andra tycker.
    Flawless Face är en borste som ger mindre täckande resultat än kabukin. Kan användas till foundation och sånt också.

Jag började sminka mig när jag var 13 eller 14 tror jag. Jag hade ingen som visade mig och har alltid varit säker på vad saker och ting har varit och till vad. Hur man applicerar och med vad.
    Jag hade nog blivit överlycklig över en sån present!
    Oavsett om hon får sminkkurs av dig eller ej så har hon tydligen redan börjat sminka sig så varför inte lära henne rätt från början? Jag tycker det är en utmärkt present och dessutom får hon ju produkter för den summan kursen kostar. Iaf i vissa butiker...
  • Phantera
    Phantera skrev 2008-12-22 22:07:37 följande:
    Flawless Face är en borste som ger mindre täckande resultat än kabukin. Kan användas till foundation och sånt också. Jag började sminka mig när jag var 13 eller 14 tror jag. Jag hade ingen som visade mig och har alltid varit säker på vad saker och ting har varit och till vad. Hur man applicerar och med vad.Jag hade nog blivit överlycklig över en sån present!Oavsett om hon får sminkkurs av dig eller ej så har hon tydligen redan börjat sminka sig så varför inte lära henne rätt från början? Jag tycker det är en utmärkt present och dessutom får hon ju produkter för den summan kursen kostar. Iaf i vissa butiker...
    Haha...OSÄKER skulle det stå, men o:et föll visst bort, men det fattar ni kanske.
  • hera75

hej på er tjejer
    jag har en fråga till er. jag vet ju att det ska finnas sk mallar till bryn men vart
    tacksam för svar
    ha en bra kväll mvh malin

mamma till Anton-01,Leo f/d -04,Gabriel f/d -05,Albin -06
  • Pokergirl

hera75: dom heter christian eyebrow kit, och distribueras av evince cosmetics.

• Fridapida

Hej tjejer!

Mitt i julstress så har jag lagt in två inlägg på helgens fest mejker. Jag har försökt mig på en närbild... sådär bra. Men jag gär mtt bästa.

• Phantera

Fridapida skrev 2008-12-23 00:21:32 följande:

Hej tjejer!Mitt i julstress så har jag lagt in två inlägg på helgens fest mejker. Jag har försökt mig på en närbild... sådär bra. Men jag gär mtt bästa.
    Kommenterat i din blogg!

Har du testat sminket från careoflena än dååååå? *tjatig* Hehe
Svar på tråden Smink smink smink!