• Fridapida

Smink smink smink!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi föregående tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m36118235.html

Mitt tips den här omgången är Urban Decays ögonskuggor! Jag köpte deras Box of shadows och kvalitén på skuggorna är fantastisk. En del är krämiga en del lite torra, men alla är pigmentrika. Jag kommer definitivt prova fler av Urban Decays ögonskuggor.

Mitt andra tips är ett nygammalt. Jag har nu varit ute och virrat i mascaradjungeln snart ett år. Jag förstår inte varför. Jag hade en kanonmascara, varför lägger jag pengar på andra trots att jag är nöjd med Max Factors Masterpiece (både orginal och max)? Jag fullständigt älskar denna mascara. Så nu kommer jag hålla mig till denna (ett tag).

Jag bloggar också... kolla gärna in.
    www.svalmarkskan.blogg.se
    Här är det mycket FOTD men ibland lite annat, men det är alltid skönhetsrelaterat.

Så nu kör vi igen!

• Svar på tråden Smink smink smink!
  • Luxor
    Schnauser skrev 2008-12-23 20:18:38 följande:
    Beställde lite smink och borstar från EM och de är generösa med prover. Fyra ögonskuggor och ett solpuder fick jag med i paketet jag beställt. Kabukiborstarna jag beställde är jättemjuka och sköna.
    Får man fråga hur länge du fick vänta på ditt paket? Jag beställde från EM den 7/12 men har inte fått något än...
  • Tullemi
    Luxor skrev 2008-12-23 21:15:24 följande:
    Vill du ha ett prov så får man det på köpet med månadens tidning av Damernas värld. Värt att prova.
    Tack för tipset
  • Grynet81

Luxor skrev 2008-12-23 21:15:24 följande:

Vill du ha ett prov så får man det på köpet med månadens tidning av Damernas värld. Värt att prova.
    Har kommit ut ett nytt nummer nu så det finns inte i affären längre.
  • Schnauser
    Luxor skrev 2008-12-23 21:17:46 följande:
    Får man fråga hur länge du fick vänta på ditt paket? Jag beställde från EM den 7/12 men har inte fått något än...
    Beställde den 3/12 och paketet kom den 18/12. Ett par veckor alltså.
    Älskade negerboll. Jag äter dig med glädje och stor njutning.
  • trolltyg

Min make idag blev silver och vitt med silver och vitt glitter över själva basskuggorna, till det så har jag lösögonfransar och mycket eyeliner. Tråkigt nog så lossnade det på ena ögat och när jag satt dit den igen blev det inte lika som på andra ögat men det syns bara om man tittar nära och vet om det. Det blir nog en god jul iallafall

God Jul på er hoppas tomten ger fina presenter och om inga presenter levereras så kanske fina minnen blir kvar ändå.

Melvin 051219 och Ian 071127
  • Fluffguf

Här var det dött! Skönt för mig som inte har varit hemma, in te så mycket att läsa ikapp
    Har ni fått några roliga sminkjulklappar?
    Jag har inte fått alla julklappar ännu, jag misstänker att det blir presentkort imorgon, men jag fick iaf värmespolar av mina föräldrar och ett presentkit med smink från gosh. Jag har aldrig testat deras smink innan så det blir spännande Det var ett silvrigt nagellack som verkar riktigt bra pigmenterat, en silvrig kajalpenna och tre ögonskuggor i vitt och silver. Så nu blir det nog något silvrigt på nyår

• trollsanna

Silver och vitt är snyggt på vintern. Frostigt fint.
    Själv blev det en lila sminkning idag. Hade inte tänkt sminka mig alls eftersom jag är så trött efter att ha jobbat i natt. Bild i bloggen finns.
    http://trollsannasmakeup.blogspot.com/

En fråga - Har någon gjort en permanent ögonbrynsbortplockning? Är så leds på att alltid måste plocka brynen att jag blir tokig. Det växer fort som attans och jag har mörka bryn så dom syns på en gång. Eller har ni något annant tips till mig?

• Fridapida

Phantera skrev 2008-12-23 09:46:45 följande:

Fridapida skrev 2008-12-23 00:21:32 följande:
    Kommenterat i din blogg! Har du testat sminket från careoflena än dååååå? *tjatig* Hehe
    Jag såg kommentaren, svarade dig där.

Nej, jag har inte provat än. Jag är sugen, men har haft så stressigt så jag har inte haft ork att ta mig tid. Om jag tycker att det blir fel färg så vill jag hinna göra om grunden. Jag tycker INTE att du är tjatig, tvärtom, det är roligt att du frågar. Ingen "utanför tråden" tänker på att fråga om man provar en ny foundation.
  • Fridapida

Hej och god fortsättning!

Jag har fått min eyeliner nu, visat ett litet prov på bloggen.

Jo... som ni kan se i TS så har jag bestämt mig får att hålla mig till den mascara jag är nöjd med och inte köpa nya hela tiden. Det höll i tio dagar. Jag kunde inte låta bli en 2000 calorie mascara från Max Factor när den kostade ca 70 kr på HM. Var tvungen att prova. Kommer med recension så småningom.

Jag har inte fått något smink i julklapp. Vill inte heller. Kalla mig fånig, men jag vill köpa mitt eget. Inhandlandet är nog den bästa delen. Haha! Men jag hade skickat bud (ibland så blir det så) med mamma att köpa med sig smink när hon var i Australien nu innan jul och då köpte hon med sig rouge, orgasm, och bronzer, Laguna, fårn NARS men även deras lipgloss, Orgasm. Det ska bli kul att prova! Jag kommer definitivt med en recension av det. Snart.

Och...

Trollsanna: Snyggt! Du har verkligen fart på ditt bloggande.

• Tullemi

Jag har köpt ID´s egna mascara för att  testa och jag tycker att den är OK. Vad tycker ni andra som har den?

Svar på tråden Smink smink smink!