• Fridapida

Smink smink smink!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi föregående tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m36118235.html

Mitt tips den här omgången är Urban Decays ögonskuggor! Jag köpte deras Box of shadows och kvalitén på skuggorna är fantastisk. En del är krämiga en del lite torra, men alla är pigmentrika. Jag kommer definitivt prova fler av Urban Decays ögonskuggor.

Mitt andra tips är ett nygammalt. Jag har nu varit ute och virrat i mascaradjungeln snart ett år. Jag förstår inte varför. Jag hade en kanonmascara, varför lägger jag pengar på andra trots att jag är nöjd med Max Factors Masterpiece (både orginal och max)? Jag fullständigt älskar denna mascara. Så nu kommer jag hålla mig till denna (ett tag).

Jag bloggar också... kolla gärna in.
    www.svalmarkskan.blogg.se
    Här är det mycket FOTD men ibland lite annat, men det är alltid skönhetsrelaterat.

Så nu kör vi igen!

• Svar på tråden Smink smink smink!
  • Knott

Morrn tjejer, här har det visst blivit en ny tråd (med massa sidor att läsa ikapp)! Här har det varit fullt upp innan jul med sjuka barn och sjuka föräldrar, slutspurt på mammaledighet, make som har det stressigt på jobbet innan han ska gå på sin föräldraledighet...

Har ni fått några härliga sminkjulklappar? Vi har faktiskt lagt ner det där med julklappar till oss vuxna så jag köpte en parfym till mig själv (makeupoholic.blogspot.com/2008/12/chanel-no5-eau-premire.html)

Av mannen har jag dock fått en sån där snygg verktygslåda från Jula som en del av mitt smink snart kommer att flytta in i. Jag måste bara bestämma mig för om det är alla pigmentsamples eller alla övriga ögonskuggor som ska bo i den, men det lutar åt det sistnämnda...

• Shoppingtokig

God fortsättning tjejer!
    Tänkte bara meddela att jag lever men vi har fortfarande inget internet i huset, bor fortfarande bland kartonger och lite rörigt, men det börjar ordna upp sig. Är i lgh nu och ska städa ur den

• Knott

Idag har jag för första gången lagt upp en hel FOTD (makeupoholic.blogspot.com/)... känns lite scary faktiskt, man är liksom så anonym när man bara visar ögonen!!

• LMK

God Fortsättning!! Hoppas ni haft sköna juldagar!

Tomten hade inte så många sminkrelaterade klappar i sin säck men lite i beautyväg var det ändå som bodybutter, ducshcreme etc. Maken shockade nog mest med att ge mig en resa till Peking över påsk! Han är bara för go!! DÄR blir det shopping vill jag lova!

Några nyårsplaner?
    Vi blir 5 par (makens grabbgäng m. resp.) & vi har som tradition att killarna lagar mat & tjejorna är snygga i soffan. Inte helt fel att bli uppassad av 5 snygga grabbar i smoking!

Funderar på att testa lösfransar & köra lite glamor look ala Marilyn Monroe (-som jag älskar!) med eyeliner & röda läppar.
    Någon som har bra lösfrallor att rekommendera? Vill nog ha såna med olika långa strån. Vilket lim är bra?

• Liiza

Halloj!
    Längesen jag va in härnu.
    Har fullt upp med de små barnen (och sambon)
    Den minsta är ju bara 7 veckor.
    Men lite smink har jag hunnit med ändå mellan amningar och blöjbyten

Jag fick en "Jätte-sminkväska" i julklapp av sambon:
    silverfärgad kabinväska med smink (från Pashion)
    Kul med nytt, helst nu till nyår

Undra vilken färg jag ska ta på ögonskuggan till nyårsmiddagen? Några förslag? Jag har nyss färgat mitt blonda hår BRUNT (!), och har grå-blå ögon...
    Tänkte ha svart klänning

(inte direkt "den lilla svarta" utan en amningsklänning )

God fortsätting & Gott Nytt!!!

• trolltyg
    LMK skrev 2008-12-27 13:27:29 följande:
    God Fortsättning!! Hoppas ni haft sköna juldagar!Tomten hade inte så många sminkrelaterade klappar i sin säck men lite i beautyväg var det ändå som bodybutter, ducshcreme etc. Maken shockade nog mest med att ge mig en resa till Peking över påsk! Han är bara för go!! DÄR blir det shopping vill jag lova! Några nyårsplaner?Vi blir 5 par (makens grabbgäng m. resp.) & vi har som tradition att killarna lagar mat & tjejorna är snygga i soffan. Inte helt fel att bli uppassad av 5 snygga grabbar i smoking! Funderar på att testa lösfransar & köra lite glamor look ala Marilyn Monroe (-som jag älskar!) med eyeliner & röda läppar. Någon som har bra lösfrallor att rekommendera? Vill nog ha såna med olika långa strån. Vilket lim är bra?
    Ardell tycker jag har bra lösfransar, de är gjorda av riktigt hår också. Finns på kicks och även på cubus. Finns olika modeller och franslängder. Bästa limmet tycker jag är DUO Adhiesive (stavning?) som också finns på kicks.
    Melvin 051219 och Ian 071127
  • Linny

God fortsättning!!
    Nyårsplaner? Tja, jag tänkte knipa Bara några dagar kvar, sedan får han komma. Men vi får se hur det går. Får man barn på nyårsafton kan det annars bli rätt kul förlossningsfoton (ja nu pratar jag inte målbilder utan första bilderna med bebis i famnen). Paradsminkad med nyfödd bebis i famn liksom För går det som förra gången så har jag ju inte svettats en droppe och ser pigg ut dessutom. Ja vi får se!

Inget smink i julklapp heller. Hade inte önskat mig nåt heller. Köpte mig däremot en ny All about eyes concealer på nätet igår för jag kom plötsligt på att min börjar bli torr. Har dock haft den läääääääääääääääääänge.

Knott: Har sett helbild på dig innan

• Knott

Linny: gick det fort förra gången kan du räkna med FORT den här gången! Med ettan gick det snabbt för min del men med tvåan gick det i raketfart; lite molande mensvärk klockan 02 på natten och klockan 06.10 var hon ute, det var på håret att vi hann in över huvud taget!!

Har du sett helbild på mig!? Var då? *kliar i huvudet*

• Linny
    Knott skrev 2008-12-27 22:10:33 följande:
    Linny: gick det fort förra gången kan du räkna med FORT den här gången! Med ettan gick det snabbt för min del men med tvåan gick det i raketfart; lite molande mensvärk klockan 02 på natten och klockan 06.10 var hon ute, det var på håret att vi hann in över huvud taget!!Har du sett helbild på mig!? Var då? *kliar i huvudet*
    Men shit, säg inte så... Vi måste ju hinna med att packa ihop sonen och få iväg till barnvakt och sedan in.. Gick rätt fort förra gången. Från 3 cm till 9 på två timmar. Snabbt för förstagångsföderska. Speciellt med tanke på att det inte gjorde ont. Enda anledningen till att vi ens var på BB var för att kolla så bebis mådde bra eftersom vattnet hade gått sju timmar tidigare...

Tja, inför bloggawards så fanns en ansiktsbild med på dig på tävlingssidan Om man bara visste vilken blogg man ville rösta på och letade efter den så fanns en presentationsbild med
Svar på tråden Smink smink smink!