• Anonym (mamman)

HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!

jag och min familj hann bo i samhället och våran nya lägenhet i Åtvidaberg drygt en vecka.
    jag stod och packade upp kartonger när min son kommer in gråtande och berättar att han blivit slagen av en tant efter att han varit i hennes trappuppgång och lekt med en ny kompis han hittat samma dag, han hade en bula i huvet och var öm över ryggen och benet, jag plåstrar om min son och går sedan bort till tanten och ska kolla va det va frågan om, tanten var väldigt ilsken och tykte att hon gjort rätt som slagit min son för att att var i trappen, hon skulle kunna göra det igen sa hon!
    jag gick hem och pratade med sonen igen, jag bestämde mig för att göra en anmälan.

efter det har vi haft ett helvete, insamlingar har gjorts till tanten för att betala böterna som hon vart dömd till av tingsrätten för misshandel på min son ( vi var inte på rätten, vi var utomlands då klarade inte pressen! ), tanten hyllas som en hjälte för att hon slagit honom, står nästan i tidningen var dag, och nu senast hade hon fått julkort från hela sverige..... medans vi får lappar uppsatta i trappen om att sonen och familjen ska försvinna från åtvidaberg, hotbrev i brevlådan, sönder skurna däck på bilen, spottloskor på ytterdörren osv. osv. jag bryter i hop snart vad ska jag ta mig till????????? vi mår jätte dåligt! Måste nog flytta för vi pallar inte mer......... HJÄLP!!!!

länkar till några tidnings artiklar

nyhetskanalen.se/1.719362/2008/11/13/tant_slog_nioaring_far_beloning

archive.corren.se/archive/2008/11/11/jyxzlb4g9h4u1c0.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/12/jz0cvur5r718dzl.xml

archive.corren.se/archive/2008/10/1/jww2ffx7l7imr6v.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/21/jzg3wkaw53qlg6y.xml

www.corren.se/archive/2008/12/19/k0w93uumagbxb9k.xml

archive.corren.se/sok/%E4pp&search=S%F6k

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-22 15:18
    vill tacka alla som stöttar

anser inte att jag har något att skämmas för så jag röjer min identitet.

Kramar pojkens mamma Sandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-12 22:10
    Efter mycket tänkande gick jag med på en interljuv av tidningen, den kan ni läsa här.

www.corren.se/archive/2009/1/2/k1kowhzztawak2c.xml

• Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!
  • Anonym (helle)

barn ska lära sig att visa respekt.de gamla måste få försvara sig mot ynglingar som jävlas!

jag tycker synd om barn som inte kan visa respekt för andra.och sen när de får ex ett rapp med en käpp så är det plötsligt synd om ungen.helt sjukt.det är barnet som har gjort fel genom att terrosera,inte den gamla som gjorde "självförsvar"och visade att nu j*vlar får det vara nog med allt jävelstyg

• AnnAhl93

TBS skrev 2008-12-23 16:33:46 följande:

AnnAhl93 skrev 2008-12-23 16:30:15 följande:
    Så.... Det barnet ska lära sig är alltså: Om någon beter sig illa mot dig ska du slå denne med första bästa tillhygge!?
    Det barnet ska lära sig är att tänka efter före. "Om jag trakasserar den här gamla tanten, vad får det då för konsekvenser?"

Sedan har barnet 2 alternativ:

1: "Jag fortsätter trakassera tanten men jag är då medveten om att jag kan få stryk"

2: "Jag slutar att trakassera tanten och får då heller inte stryk"

Simple as that
  • AnnAhl93

MajaK skrev 2008-12-23 16:32:51 följande:

AnnAhl93 skrev 2008-12-23 16:30:15 följande:
    Så eftersom du tycker att ts har gjort fel så förtjänar hennes son några rapp med käppen? Tror du att slagen fick sonen att anpassa sig bättre till vårt samhälle? Det tror inte jag.
    Det tror jag, har han fortsatt att trakassera Kerstin?
  • Anonym

Det jag menade med mitt inlägg var: Om barnen fysiskt attackerade tanten och försökte skada henne så hade hon haft rätt att värja sig! Man slår inte som tillrättavisning! Bara i rent nödvärn!

Trevligt att så många tolkat mitt inlägg totalt fel!!

• TBS

AnnAhl93 skrev 2008-12-23 16:40:35 följande:

TBS skrev 2008-12-23 16:33:46 följande:
    Det barnet ska lära sig är att tänka efter före. "Om jag trakasserar den här gamla tanten, vad får det då för konsekvenser?"Sedan har barnet 2 alternativ:1: "Jag fortsätter trakassera tanten men jag är då medveten om att jag kan få stryk"2: "Jag slutar att trakassera tanten och får då heller inte stryk"Simple as that
    Som jag ser det så lär sig barnet följande:

1. Om jag ska trakassera en tant är det säkrast att kolla att käppen inte är i närheten

2. Jag trakasserar bara de som inte kan försvara sig i fortsättningen.

3. När jag blir vuxen och känner mig trakasserad av ett barn, Ska jag passa på att slå dem innan de blir så stora att de kan slå tillbaka.
  • AnnAhl93

TBS skrev 2008-12-23 16:46:33 följande:

AnnAhl93 skrev 2008-12-23 16:40:35 följande:Som jag ser det så lär sig barnet följande:
    1. Om jag ska trakassera en tant är det säkrast att kolla att käppen inte är i närheten2. Jag trakasserar bara de som inte kan försvara sig i fortsättningen.3. När jag blir vuxen och känner mig trakasserad av ett barn, Ska jag passa på att slå dem innan de blir så stora att de kan slå tillbaka.
    Jag tror att vi ser det så olika på grund av vår egen uppväxt. Du verkar ha haft en jobbig uppväxt, föräldrar som inte bryr sig och som inte kunde lära dig rätt och fel. Du verkar ha varit ett barn som planerade dina trakasserier mot andra medmänniskor. Jag däremot hade föräldrar som lärde mig hur saker och ting fungerade i världen och därför har jag ett klart rimligare synsätt till det hela.
  • Mrcookiepants

Jag håller med AnnAhl93.

• TBS

AnnAhl93 skrev 2008-12-23 16:56:44 följande:

TBS skrev 2008-12-23 16:46:33 följande:
    Jag tror att vi ser det så olika på grund av vår egen uppväxt. Du verkar ha haft en jobbig uppväxt, föräldrar som inte bryr sig och som inte kunde lära dig rätt och fel. Du verkar ha varit ett barn som planerade dina trakasserier mot andra medmänniskor. Jag däremot hade föräldrar som lärde mig hur saker och ting fungerade i världen och därför har jag ett klart rimligare synsätt till det hela.
    jag vet förståss lika lite om din uppväxt som du vet om min.
    Eftersom att jag aldrig har trakasserat någon, så vet jag inte hur mina föräldrar skulle reagera om jag gjort det. Men jag vet med säkerhet att de INTE skulle slå mig eller på annat sätt kränka mina mänskliga rättigheter.
    Jag lärde mig skilja mellan rätt och fel, främst genom att betrakta min omgivning. Eftersom att mina föräldrar och grannar behandlade mig, och varandra med respekt gjorde även barnen det.

När ett barn betett sig illa på något sätt (kanske retats för mycket med någon granntant) Tog de vuxna tag i problemet på ett sansat och moget sätt.
    Det som skulle ha provat att ge sig på någon annan med eller utan käpp, skulle förmodligen ansetts lite rubbad.
  • Flashbackaren
    Svar på #300
    Eller så behöver barnet inte trakassera någon . Är det så jävla svårt att uppfostra ett barn till att inte trakassera äldre?
  • Anonym (aga = fel)

Kerstin visade ingen ånger över att ha slagit ett barn och skulle göra det igen enligt egen utsago. Nej hon ska inte hyllas, hon ska bespottas som den barnmisshandlare hon är! Bara för att aga var tillåtet när hon var barn kan hon inte låta bli att acceptera att det inte är det längre, av mycket bra skäl.

Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!