Inlägg från: Såphia |Visa alla inlägg
  • Såphia

Trådträff Mars 09

Ska vi inte försöka oss på en grovhuggen uppskattning på vad det kommer kosta och sen dela det på alla vuxna och kanske en halv för de halvstora barnen? De minsta känns onödigt, vi har ju alla en liten "småätare". Jag hade annars tänkt att du kunde få kontanter, bara man har ett hum om hur mycket kontanter du behöver. MEN, jag har ju redan ditt konto så såklart kan jag även sätta in pengar. {#lang_emotions_wink}

• Såphia

Blir detta rätt?

1l gräddfil 40:-
    6-7 paket tortilliabröd 120:-
    5 kg köttfärs 300:-
    avsett för 5 kg santamarias kryddmix 100:-
    1 kg ost 60:-
    2 tacosås-medium 40:-
    champinjon 20:-
    3 lök 20:-
    12 tomat 40:-
    1 st sallad 20:-
    1 tzatsiki  30:-
    2 burkar majs 10:-
    4 Röd/gul paprika 30:-
    1 Mildaculiness 15:-
    3 gurka 20:-
    2 Taco tubs. 40:-
    guaccamole (creme fraige, vitlök, lime, avocado, sambal oelek 100:-

Jag gjorde en grov uppskattning och det kanske är heeelt fel? Undrar dock om vi verkligen behöver 12 tomater? Vi är fem pers här hemma och här går ca 2 tomater. Tänkte kanske 7-8 tomater?

Med uträkningen ovan borde vi hamna runt 50:- per vuxen, men som sagt, jag kan ha heeeeeeeeeeelt fel?

Jag sätter över pengarna när vi bestämt hur mkt bara.

• Såphia

Om vi räknar på 50:- per vuxen och 25 för de halvstora så sätter vi såklart in det till Kicko. Sen tar vi en bättre koll när allt är handlat så du inte behöver ligga ute allt för länge med pengar om det nu blev dyrare. Blir det marginellt billigare, kan det kvitta för min del. Blir det mkt mat över röstar jag för att någon Sthlm-are tar hem maten och äter tacopaj eller pizza eller nått?

• Såphia

Ska sanningen fram är det väl rätt ovanligt idag att det kostar 39:- för färs även här i Skåne. Då är det erbjudande. Handlar alltid mycket eftersom vi är en storfamilj och handlar alltid på lågprisaffärer och har man tur är det 39:-/kg, men oftast ligger det på 49-59:-/kg. Ja inte fläskfärs kanske, men det handlar jag aldrig.

Pizzor och kebab är billig mat i Malmö, det är sant. Vi käkade varsen pizza i Sthlm och vars två öl. 600:-!! Men då var vi i Gamla stan och där är det mkt dyrare.

Bättre vi säger 50:-/vuxen och 25:-/barn så är vi på rätt sida, hoppas vi. Jag sätter över pengarna innan vi åker Kicko.

• Såphia
    Vildkorn skrev 2009-03-19 10:48:01 följande:
    Gamla stan... det finns inget att shoppa där och maten är hutlöst dyr. Tur att det är vackert iaf.
    Enda affärerna i gamla stan är turistbutiker. Vad heter det? Tappat det helt nu...? Souvinirbutiker? Låter fel. Nåja, en triljon butiker till turister med dalahästar och annat skit. Men som sagt, mysigt!
  • Såphia

Oj vad jag hoppas att vi alla är friska och glada med friska och glada ettåringar om en vecka! Håller alla tummar och tår jag har på kroppen.

Kicko: Vi kan väl ta en tjuga från "potten" till kylen. Sen får vi fylla på eller dra ifrån när vi räknat ut vad allt kostat? Jag har inte satt över 50:- ännu. Jag kommer inte in på min bank från bärbara och stationära är på lagning. Har fått ett riktigt måndagsexemplar.. Men jag fixar under dagen på nått sätt.

Stol på bord, funkar bra på Vincnet. Han sitter riktigt bra i en sån på vår ÖF. Funderar på att köpa en och ta med. Dock funkar de inte på alla bord. Rangliga eller runda bord brukar vara sådär faktiskt. Kan kanske låna en stol på stol, eller vad man ska säga. Den funkar på de flesta stolar.

• Såphia

Då får vi klämma in oss på nått större rum och dricka vin på rummet. Eller göra som under tonårstiden och hälla öl i en läskflaska?

Skit samma, kommer bli så jädrans roligt!! Jag har en jäkligt tight budget, får värsta skitlönen denna månad, har två sjukdagar bland annat. Ingen fp knappt heller, så vi får väl se. Men som sagt, skit samma!!

• Såphia

Ha ha, ja men helt seriöst så skulle vi träffats utan barn någon gång i framtiden. Fasen, jag tror nog vi hade haft riktigt kul ihop! Typ ha en storträff med tex männen. En träff med barnen och sen perfekta barnvakter dag 2 och paaaaaaaaaaaary!!

• Såphia
    smultron smulan skrev 2009-03-23 22:38:57 följande:
    Kicko>> Jag får betala för hela rummet. Men Karolina behöver inte betala någon avbokningsavgift. Det var så jag menade.
    Men det känns ju helknasigt! Att du står med hela rumsavgiften alltså. Kan ni inte dela? Är ju inte ditt fel på något sätt, menar jag.
Svar på tråden Trådträff Mars 09