Inlägg från: Såphia |Visa alla inlägg
  • Såphia

Trådträff Mars 09

Jen ny: Jag kikade på ditt sista förslag. Det såg superfint ut! Bra priser också! Ligger det centralt, vet du det?

Har skalat och skivat potatis hela morgonen känns det som. Förbereder potatisgratäng inför kvällen. Hade nämligen tänkt lägga mig när Vincent ska sova. Annars får jag nog skita i festligheterna ikväll..

• Såphia

Rummen ser inte allt för stora ut. Ni är två vuxna och två barn, en vuxen och ett barn till.. Tror knappt allt går in faktiskt. Vagnar, packning, spjälsängar osv. Då är det kanske bättre ni tar ett tremannarum? Blir väl lite billigare?

• Såphia

Hade dock varit superroligt att tinga en sovsal och packa in oss allihopa! Men närmre småtimmarna, när vinet är slut och bebisarna börjar vakna... Nja, då är man nog inte på sitt soligaste humör?

• Såphia

Ja, allrummet är kanon! Tänk att värma på en kopp the och sen sitta och chilla i allrummet på kvällen. Efter storträffen i stan då. Tål att tänkas på!

• Såphia

A va fan! Jag hakar på på fridhemsplan!! 900:- för två nätter. Som hittat!! Någon som vill dela dubbel eller trippelrum? Eller ska ni sova i enmansrum alla? Vet att Kicko och Lycklig ska dela en trea och Hedebris har ju hela familjen med. Jen ny behöver singelrum. Ni andra då? Vincent är förvisso en blandsovare. Ibland vaknar han mycket, men brukar inte väsnas, ibland sover han stenhårt.

Jag kan dela rum, bara det inte blir för trångt!

• Såphia

Hehe: Hade varit trevligt att dela rum. Du ska bara sova lör-sön? Då tar jag kanske mig in till mina vänner fre-lör. Vill helst inte bo i singelrum två övernattningar pga priset då. Får fundera lite till.

• Såphia

Tittar man på enkelrummen på deras hemsida så får man antingen ett rum med fönster, men utan toa/dusch, eller ett utan fönster men med toa/dusch. Känns hemskt instängt med så små rum utan fönster.. Blev inte så sugen längre. Om jag nu inte kan dela dubbelrum båda dygnen så blir det nog boendet hos vännerna för mig.

• Såphia

Weeeeeeeeiiiiiiiiiii, nu har jag också bokat rum på Fridhem!!! Skrev att jag ville bo i er närhet. Åh, så kul och en flaska vin kan man väl smuggla in på ert fyramannarum Kicko och Lycklig? (säger lagens långa arm Generad)

Frågade maken om vad han tyckte jag skulle göra. Bo hos vännerna en bit bort eller bo med er på vandrarhemmet. Lätt val sa han. Klart du ska kosta på dig de extra hundralapparna och bo med dina vänner. Snabbt som ögat bokade jag!!!

Åh, så kul det ska bli!

• Såphia

Nej, tänker jag på vandrarhem så tänker jag automatiskt på våningssängar och sovsalar. Eller som tåget (i Sthlm väl?) eller båten. Trångt och sunkigt. Detta var helt klart fint. Fina sängar, fin matsal och kök. Härlig frukostbuffé. Tusen spänn för två nätter inkl frukost samt i enkelrum. Helt klart värt de extra slantarna!

Svar på tråden Trådträff Mars 09