Inlägg från: Såphia |Visa alla inlägg
  • Såphia

Trådträff Mars 09

Kicko: Nu är jag megatjatig, men jag har glömt allt gällande Sthlmstiderna. Har förlagt min almanacka så jag kan inte se heller. Skulle jag hoppa på i Lund eller Malmö? Vilken tid gick tåget? Det var nån försening också va? När går tåget hem och när är vi hemma? I Lund eller Malmö?
  • Såphia

Jaha Högbergarna, då är det bara att hoppas att även Smultron får det priset. Det är ju klart hon ska få det priset, det får vi se till väl där! {#lang_emotions_wink}

Känns konstigt att du har bättre koll på vårt tåg än vad jag har Vildkorn. 16.17 från Malmö med ev en halvtimmes för tidig avgång. Då är det lika bra att vara i Malmö kl 15.30. Weeeeeeeeeeeiiiiiiiiiiiiii. Nu är vi snart på G!!

• Såphia
    Servering16:32 Lund C - 21:44 Stockholm C SJ, InterCity, 204

Så står det på SJs hemsida ang vår tur. Alltså borde väl jag kunna stiga på i Lund. Iofs står det inget alls om tidsändringen heller. Får väl ringa dit om inte Kicko har mer info.
  • Såphia

Skönt för dig, men jag ska minsann jobba dagen efter hemkomsten och gossen ska på sin första inskolningsdag på dagis!

Idag låg ett sött vykort i brevlådan, till Vincent Malmqvist. Från dagis, som välkomnade honom till Myran! Så himla gulligt av de!

• Såphia

Men bättre det än de nya namnen på avdelningarna. Småkryp 1 och 2. Hallå, liksom. Nä, bra att de fortfarande använder sina "gamla" namn Myran och Nyckelpigan. Det gillar nog barnen bättre än att vara en etta eller tvåa.

Grottan för mig är en porrklubb. Finns i malmö. Alltså porrklubben Grottan.

• Såphia

Jag vill med vara ute, för barnens skull framför allt. Kunna släppa ner de så de kan ränna runt lite. Vi som haft de i vagn under shoppingturen vill nog kunna slippa gå en liten stund och de små vill nog slippa åka vagn en stund.

Som Vildkorn säger, de lär inte vara stilla en längre stund.

• Såphia

Rålambshovsparken och lekplats vill i alla fall jag till. Ja om det inte vräker ner såklart. Men kl 13 på dagen är det oftast soligt även om det är kallt. Långfillingar och tjocktröja, mössa och vantar. Noah lär nog bara må bra av friska luften. Men ni väljer såklart själv, men jag vill helst inte ändra nu när det bara är någon dag kvar.

• Såphia

Kicko: Jag har varit inne på Sj s hemsida och försökt hitta info om tidändringen imorgon. HIttar inget någonstans..

Men men, jag är på Centralen vid halv fyra imorgon. Ska väl räcka.

• Såphia
    Prommis: Ser att du också är uppe oskäligt tidigt...  V har sovit dåligt igen.. Vaknade vid halv fem sen har jag bara försökt få honom att somna om. Lyckades sådär, men jag bestämde mig för att innan sex går jag fanimej inte upp.

Blir till att sova middag med honom, annars lär jag inte orka nått idag.

Men idag åker vi!!!!!!!!!!!!!!!
  • Såphia

Linjo: Tapeterna är nedpackade!

Här skiner solen och även jag inombords. {#lang_emotions_smile} Åh vad jag längtar nu! Kan ni tänka er att det bara är idag. IDAG!! Vi åker idaaaaaaaaaaaaaaag!! Vi ses alla imorgon!!!

Kanske bara jag som tycker det, men jag gillade det bättre när vi bara hade en tråd.. Blir så mycket att följa med tre trådar. Efter träffen, en fjärde tråd. Eller nja, då försvinner trådträffstråden, men ändå. Jag tycker det är himla struligt och vill gärna läsa allt alla skriver även om jag inte är mest intresserad av något ämne.

• Såphia

Sån svärmor brukar jag också ha. Jag shoppar, hon betalar. Nåja, inte alltid, men ibland.

Vad blir det för jacka då Prommis. Vet du, eller ska du kika runt?

• Såphia

Linjo: jag har hävt ur uniformen ur jobbväskan. En stor trunk som man kan hänga på ryggen som en ryggsäck. Enda sättet att få med allt.

Jag har även fått tag på en "stol på bord" som jag har med till Vincent. Funkar inte att äta och ha honom i famnen så han får sitta i den när vi äter frukost och middag/kvällsmat. Kostade 280:-  men jag fick visningsexet för 99:- så jag kunde inte motstå!

Känns som jag missat allt i packningsväg, men troligtvis har jag packat för mycket. Blir liksom nästan en flytt när man ska packa med bebisar..

• Såphia

Jag har packat ner långfillingar (eller strumpbyxor är det egentligen) som får hålla värmen om mina ben, samt ullstrumpor som får hålla värmen om fötterna. Vantar, mössa och halsduk så är man väl redo för lekparken? V älskar att gunga och jag ser gärna att vi kan premiäråka rutchkana med honom.

Varför går inte tiden fortare. (säger en som inte ens har duschat och fixat matsäck eller packat klart..)

• Såphia

Efter Stockholm, hur ska vi ha det med trådarna?

Snabbundersökning, vem som vill ha tillbaka en tråd, eller ha tre till fyra trådar?

Vi vill ha en tråd:

S o F

Hehe

Ska bara

Linjo895

Vi vill har flera trådar:

• Såphia

Håller med er övriga. Det var suuuuuuuuuuuuuuperkul att träffa er allihopa!!!
    Vill självklart också träffa er igen. Kanske blir lättast att fortsätta träffas i Sthlm. Liksom mitt i för oss långväga.

Tågresan gick bra. Jag är himla stolt över våra killar som skötte sig så himla bra. Just nu har jag en gnällfis vid fötterna så jag måst avsluta för en stund.

Jag har lagt en mapp med mina foton på facebook. Bara för oss, inga andra har tillträde. Feel free to sno fotona! Jag hade bara sex av er på FB tror jag. Finns det fler så hojta till så lägger jag till er. Jag tittar gärna på era foton också, så hojta till om ni lägger ut bilder och var ni lägger ut bilder.

Svar på tråden Trådträff Mars 09