• Kicko

Trådträff Mars 09

sthlmfilur skrev 2009-03-17 08:29:22 följande:
    jag vill vara med och äta.. men jag har ett problem att jag använder dropp pga näringsvärdet sjunker på mig och vätskan till njuren inte funkar och min kanyl sitter i höger arm så kan inte koppla den själv så är vrdena dåliga på morgonen kan jag inte vara med och är de bra så kan jag vara med.. så jag kan inte svara förrän samma dag
    Klart du kan lämna besked samma dag ang matmängden. Usch vad jobbigt. Koppla till det kan jag hjälpa dig med om du vill. bara du meddelar dropptakt så blir det inget problem.

Evve81 skrev 2009-03-17 06:29:31 följande:
    Jag hade uppfattat det precis som ni skrivit att vi skulle göra nåt efter lunch allihopa. Fast det kan ju hända att våra barn inte alls sover/äter samma tid..... Agaton sover ju oftast vid 10 och kanske en gång till sedan brukar han äta middag vid 16-16.30 och kl 18 är det dax för välling och godnatt så jag HOPPAS han somnat när vi ska äta middag Kom på en sak hur tror ni vandrarhemmet har med matstolar?? Är det någa som har en sån där stol på bord för det har inte vi. Eller måste man ragga reda på en?
    Jag har bett min väninna kolla upp hur det är med barnstolar där
    Något mer vi vill veta???
    Jen ny skrev 2009-03-16 22:53:07 följande:
    Jo, fast sover inte era barn? De kan ju sova i vagnen självklart men Lilly sover fram till 14-14:30 iaf. Så HON kan inte leka innan dess.
    Jonahtna sover i vagnen och sover också till ca 14.30 men under tiden kan vi ta oss dit vi ska

då ska vi bara räkna ut mängderna till inköpslistan
    älskar dig Jonathan mitt lilla Lejonhjärta 2008-02-10
  • Kicko

Blir detta rätt?

1l gräddfil
    6-7 paket tortilliabröd
    6,5 kgköttfärs
    avsett för 6,5 kg santamarias kryddmix
    1 kg ost
    2 tacosås-medium
    champinjon
    3 lök
    12 tomat
    1 st sallad
    1 tzatsiki
    2 burkar majs
    4 Röd/gul paprika
    1 Mildaculiness
    3 gurka
    2 Taco tubs.
    guaccamole (creme fraige, vitlök, lime, avocado, sambal oelek)

• Kicko

det är 17 vuxna + Moa och Julia
    5,5 kg eller?

tortillabröd stora eller små och hur många??? och tubs då och allt övrigt???

sthlmfilur skrev 2009-03-17 21:24:34 följande:
    dropptakten står på pappret, så det skulle inte vara några problem för det går ju in på 3 timmar..och maten så äter jag väldigt lite som att jag gjorde en gastric bypas operation för ca 2 år sen.. men emiliya kan äte lite om hon är vaken och imran nej han äter inget=)
    Vill du så hjälps vi åt med det så du inte känner att du behöver åka hem för att få ditt dropp om du vill. vad är det du får?
  • Kicko

1l gräddfil
    6-7 paket tortilliabröd
    5,5 kgköttfärs
    avsett för 5,5 kg santamarias kryddmix
    1 kg ost
    2 tacosås-medium
    champinjon
    3 lök
    12 tomat
    1 st sallad
    1 tzatsiki
    2 burkar majs
    4 Röd/gul paprika
    1 Mildaculiness
    3 gurka
    2 Taco tubs.
    guaccamole (creme fraige, vitlök, lime, avocado, sambal oelek)

• Kicko

Kom och tänka på det är ingen  som är allergisk mot något av det vi ska ha till mat???

ska det vara färsk eller burksvamp?
    Jag är då svampallergiker men det ligger ju inte i maten så det är inga problem

• Kicko
    sthlmfilur skrev 2009-03-18 12:05:04 följande:
    kommer det att användas nötfär eller blandfärs??
    antagligen blandfärs brukar vara billigast. hur så???
    första skrev 2009-03-18 21:25:53 följande:
    Jag skall inte äta. Blir för sent för Elsa eftersom vi inte sover kvar utan åker hem.De som kommer på fredagen - kan ni ge pengar till Kickoman för det blir en himlans massa pengar för henne att ligga ute med!
    Hade igentligen uppskattat om ni andra kanske kan sätta in matpengar någon dag innan fredagen på mitt konto som ni ändå har så slipper jag ligga ute med allt för mycket pengar.
  • Kicko
    Vildkorn skrev 2009-03-18 21:39:23 följande:
    Klart alla sätter in pengar i förväg så det är klart. Eller jag tycker det är självklart iaf.
    Ska vi chansa på att 40 kr räcker/ pers eller? 20 för stora barn eller vad säger ni?
  • Kicko
    Såphia skrev 2009-03-18 21:40:12 följande:
    Ska vi inte försöka oss på en grovhuggen uppskattning på vad det kommer kosta och sen dela det på alla vuxna och kanske en halv för de halvstora barnen? De minsta känns onödigt, vi har ju alla en liten "småätare". Jag hade annars tänkt att du kunde få kontanter, bara man har ett hum om hur mycket kontanter du behöver. MEN, jag har ju redan ditt konto så såklart kan jag även sätta in pengar.
    Jag träffar ju bara dig prommis, lycklig och Hedebris innan jag och Första ev prommis sticker och handlar. så det lättaset är om alla sätter in pengar men klart att en bra uppskattning av vad det kommer kosta vore bäst. Jo våra 1åringar får äta gratis
  • Kicko

1l gräddfil                                               20
    6-7 paket tortilliabröd                             120
    5,5 kgköttfärs                                        250
    avsett för 5,5 kg santamarias kryddmix    100
    1 kg ost                                                  50
    2 tacosås-medium                                   20
    champinjon                                             30
    3 lök                                                       5
    12 tomat                                                20
    2 st sallad                                              25
    1 tzatsiki                                                20
    3 burkar majs                                         25
    4 Röd/gul paprika                                   20
    1 Mildaculiness                                       20
    3 gurka                                                 15
    2 Taco tubs.                                           40
    guaccamole (creme fraige, vitlök, lime, avocado, sambal oelek)60

summa ca 800 kr delat på 18 pers = 88,6 kr Uppps men är det någon som har andra priser på sakena så säg till eller om någon har koll på vilka kryddor som är i kryddmixen så kan man fixa dem billigare och använda.då sjunker priset drastiskt

• Kicko
    Jen ny skrev 2009-03-18 21:52:02 följande:
    Jag kan nog inte förstå att vi snart ska träffas allihopa. KOmmer bli så häftigt tycker jag.
    Instämmer
    Helt otroligt var ju 4 månader sedan vi bestämde att vi skulle träffas tror jag eller var det 5 månader sedan.
Svar på tråden Trådträff Mars 09