• Kicko

Trådträff Mars 09

Hedebris skrev 2009-01-14 15:34:03 följande:
    kicko- mitt schema strecker sig till mars. jag har väldigt många lediga dagar :) många fredagar (hade för mig att lycklig föredrar fredagar någon stans i bakhuvudet)
    26 feb är jag ledig, 3 mars men då har vi babysim kl 15.30 så vi kan inte köra till lycklig men vi kan ju ses i skåne.  och sen när vi ska till stockholm. April får vi väll se om vi har några tillfällen att träffas har inget schema ännu.
    Vildkorn skrev 2009-01-14 15:38:45 följande:
    Men då kan ju inte alkoholförbudet gälla för oss heller va?  Stod ju bara på sidan om grupper. *spelar dum som tusan*
    Håller med har ju inte bokat som grupp
    älskar dig Jonathan mitt lilla Lejonhjärta 2008-02-10
  • Kicko
    parantesen80 skrev 2009-01-14 22:38:03 följande:
    Tänkte bara tala om att resan är bokad nu Vi kommer tyvärr inte fram förrän vid 11 på lördagen(har jag för mig ? För jag tänkte nämligen spara in priset på en natt på vandrarhemmet... Sen åker vi ganska sent på söndagkväll istället. Känns skönt att ha bokat tillslut!Sen att vi antagligen INTE kommer att ha råd/ta oss iväg på någon bröllopsresa är ett annat problem
    Där är fler som dykr upp vid den tiden så det är ju inga prolblem
  • Kicko
    MariaK skrev 2009-01-18 11:23:31 följande:
    Vi har ju en säng över men då måste vi ha två spjälisar på rummet!!! Vet inte om vi blev av med en spjälis när vi planerade ihop dem sista natten???? Kommer ju bli snortrångt inne hos oss men för min del spelar det ingen roll.... Så vad säger ni smultron o kicko?????
    Jag har inga problem med det. Vi har ju en spjälis och en resesäng. men får det plats så har jag inga problem med det. Fördelen med Resesängen är att så fort vi sovit klart slår vi ihop den så det blir mer plats.
  • Kicko
    helhed skrev 2009-01-19 19:39:03 följande:
    Å vad roligt att vi blir så många!Jag börjar oroa mig för hur det ska gå att åka tåg själv med Arvid i 3½ timma bara, han sitter ju inte still en sekund i nuläget, men det går säkert bra!
    Det gick bra med jonathan det var så mycket nytt att titta på så han hade fullt upp att undersöka allt. men efter 5 h som hemresan tog sist när det dess utom blev 1 1/2 timme efter läggdax var man rätt trött på det hela men han var inte gnällig bara klängig.  är det x2000 eller vntercittytåg? Intercittytågen har oftast barnavd. med lekrum
  • Kicko
    Evve81 skrev 2009-01-19 20:49:56 följande:
    Är också lite nervös för tåg resan. Alldels själv dessutom!
    Jag förstår er precis. någon helt ny lekska är tipset som de kan roa sig med och några gamla med. Jag köpte den sugkoppsleksaken som vi har haft uppe här på bild tidigare i tråden. http://www11.br-leksaker.se/Store?SuccTPL=BRG2_st06bTPL&area=BRFT&menu=&submenu=BABYLEGE&GroupId=BABYLEGE&PageNo=1&ProductId=609455
    den är fortfarande uppskattad. sen hade jag med lite andra saker med. men det var mest den han pillade med och undersökte. ska leta upp något nytt sådant nu när vi ska iväg.
    vi åker intercity tåg. hoppas det går bra. de andra tågen hade stuckit iväg i pris.
  • Kicko

Annars får vi väll ignorera dem vi är ju trevliga så vi får ju trevligt ändå. Gnäller de för att vi är i allrummet får vi väll ställa sängarna på högkant i vårt 4 manna rum och låta ungarna leka där. Det kan du ju inte förbjuda.

• Kicko
    Brooks skrev 2009-01-23 14:21:12 följande:
    Äh, de kan inte förbjuda oss att vara där, vi har ju bokat precis som alla andra och har rätt att utnyttja vandrarhemmets gemensamma utrymmen bäst vi vill.Förstår inte varför så många som jobbar inom service är allt annat än fokuserade på just service.
    Bra fråga och väldigt trist att det är så.
  • Kicko

Kan ju se om vi hittar ett annat centralt vandrarhem till bra pris med gemensama utrymmen. jag kan ta en snabbtitt. eller?
    börjar bli lätt irriterad även om jag inte blivit drabbad

• Kicko
    Jen ny skrev 2009-01-23 20:48:35 följande:
    Jag håller med dig, det stället är välldigt fint och vi kommer nog inte i närheten i pris och klass någon annanstans.Jag länkade ju till lite fler vandrarhem när jag länkade till fridhemsplan, någon kanske orkar kika tillbaka.
    Har för mig att jag sparade alla länkarna så jag ska ta en titt.
  • Kicko

Tre förslag som jag mailat och ställt lite frågor om rumsstorlek och möjligheter antalet spjälsängar mm
    http://svenskaturistforeningen.se/sv/upptack/Omraden/Stockholmsomradet/Vandrarhem/chapman/?intro=false

http://www.svenskaturistforeningen.se/upptack/Omraden/Stockholmsomradet/Vandrarhem/STF-Vandrarhem-Gardet/

http://www.svenskaturistforeningen.se/upptack/Omraden/Stockholmsomradet/Vandrarhem/STF-Vandrarhem-Gardet/

återkommer när jag fått svar.

Svar på tråden Trådträff Mars 09