• Svar på tråden Trådträff Mars 09
  • Jen ny

Men det finns plats på varje vagn alltså? Alltså varjen tågvagn.

• Evve81

Jag kan också skriva under på nervositeten..... Sedan att man liksom är själv med honom.... Det jag funderar är hur man gör med vällingen man kanske får ta vatten i en termos för vi lär ju behöva på hemvägen också. Agaton MÅSTE få det innan sju för annars blir det ett himla liv på honom måste jag säga......

Man får väl hoppas att det finns hjälpsamma människor på tåget....

• högbergarna
    Evve81 skrev 2009-03-15 18:09:19 följande:
    Jag kan också skriva under på nervositeten..... Sedan att man liksom är själv med honom.... Det jag funderar är hur man gör med vällingen man kanske får ta vatten i en termos för vi lär ju behöva på hemvägen också. Agaton MÅSTE få det innan sju för annars blir det ett himla liv på honom måste jag säga...... Man får väl hoppas att det finns hjälpsamma människor på tåget....
    Det finns väl bistro på tåget?? Då går det ju att värma i deras micro där. Deras microsar e väldigt effektiva tycker jag.. Råkar alltid värma maten för mycket.
  • helhed
    högbergarna skrev 2009-03-15 18:16:09 följande:
    Det finns väl bistro på tåget?? Då går det ju att värma i deras micro där. Deras microsar e väldigt effektiva tycker jag.. Råkar alltid värma maten för mycket.
    Så har jag tänkt! Arvid och jag åker ju hem vid fem och är inte hemma förrän åtta, så han måste också få välling på tåget. Jag tänkte ta Arvid och flaskan och traska bort till bistron och be dem värma den helt enkelt. Kanske köpa en kaffe till mig själv med.
  • Kicko
    Såphia skrev 2009-03-14 11:51:18 följande:
    Problemet är att man har en del i korgen under vagnen och då är det inte lika enkelt att fälla vagnen. Men det kan nog lösa sig ändå gissar jag. Fasen vad kul det ska bli!!!!!!!!!!!! Jisses som jag längtar.Vad gäller mat så håller jag med. Vi kan väl ta bort nått på matlistan? Sen kan väl var och en skaffa dricka och godis själv? Jag köper mina öl och min läsk så att säga. Sen får vi nog lägga några tjugor var till de som ska handla för att sen kolla kvittot i efterhand och reglara så gott det går?
    Fördelen med familjevagnen på intercity tågen är att där ska vara mer plats för vagnar.

Låter som en bra ide med att stryka lite från matlistan och att vi lägger 40 eller 50 kr / person så jag slipper lägga ut har inte e pengarna.

När jag åkte till E-tuna fick jag hjälp utan problem med att lyfta upp vagnen.

Nu har jag krymt listan lite något mer som vi ska tänka på ang maten? Synpunkter?
    gräddfil
    tortilliabröd
    köttfärs
    santamarias kryddmix
    ost
    tacosås-medium
    champinjon
    lök
    tomat
    sallad
    avocado
    vitlök
    lime
    tzatsiki
    sambal oelek
    majs
    Röd/gul paprika
    Mildaculiness
    gurka
    Taco tubs.
    älskar dig Jonathan mitt lilla Lejonhjärta 2008-02-10
  • Hedebris

men då stryker vi lime, creme fraige, avocado, sambal oelek och vitlök. så gör jag min egen guaccamole till mig och tar med :)

• Jen ny
    Hedebris skrev 2009-03-16 09:03:10 följande:
    onödigt om det ändå bara är jag som vill ha guaccamole
    Var väl inte bara du?

jag kan också tänka mig det men som sagt går lika bra med på påse för min del.
Svar på tråden Trådträff Mars 09