• Svar på tråden Trådträff Mars 09
  • helhed

God morgon!
    Är nu åter på jobbet har har snart ett utvecklingssamtal. Jag är sjukt trött efter helgen och skulle gärna vara ledig idag, men tröttheten är väl värd efter helgens upplevelser. Det var jätteroligt att ses.

• helhed

Jo, just det. Min kamera fungerade ju inte heller, som jag tror att alla vet vid det här laget så jag ser gärna också bilder.

Nu MÅSTE jag jobba!

• första

Någon som lagt upp bilder i galleriet? Mina blev inte så bra och Elsa kallade igår kväll så de blev inte inlagda då.

• MariaK

Hallå!!!!!!!!

Nu är vi med hemma Eller ja igår då men det blev definitivt ingen dator igår ikväll......... Milo var vaken hela vägen hem på tåget o han var sådär kul......... Stackarn hade så mycket slem så han kräkte rejält två ggr så kicko fick sitta med en påse framför han o det blev akut kläd byte...... O det luktade SKIT sen......{#lang_emotions_throwup}

Men jag vill också säg att denna helg är den roligaste o mysigaste helg jag upplevt på länge o tackar er ALLA för denna upplevelse!!!!! O Moa Pratar konstans om er o jag tror att hon har haft så kul!!!!!!!!!!!!!!!

O jag hade ju tänkt sätta ribban men vildkorn hann för men måste ändå

Men fan vad ungjävlar de ska ha då!!!!!!!{#lang_emotions_cool}

O för er som inte va med just då så var det alla vi som gick på stan på söndagen som gick i en lång rad på trottoaren o vi tog väl upp alla plats kan jag tänka mig o då lommer värsta slöddret till kärring o öser ut sig denna härliga kommentar. jag o vildkorn gick längst bak o bara dog av skratt!!!!!!!!

O jag kan inte låta bli o säg den meningen med liten sväng av stockholmska

Nu har jag tvätt tvätt tvätt ida som gäller!!!!!!

Lycka till Lilla Vincent ida på dagis första dan!!!!!!!

Moa & Måns & Milo mina älsklingar!!!!
  • första

Lycklig:
    Låter som en jobbig hemresa! Hur mår han idag då?

Det var lite kommentarer när vi stod utanför vandrarhemmet vid 13-tiden i lördags oxå. Fast mest "ojdå".

• MariaK
    första skrev 2009-03-30 10:02:35 följande:
    Lycklig:Låter som en jobbig hemresa! Hur mår han idag då?Det var lite kommentarer när vi stod utanför vandrarhemmet vid 13-tiden i lördags oxå. Fast mest "ojdå".
    hmm skriver ja här andå

ja det var ganska jobbigt bitvis men räddningen var att sof hade med sig sin "matstol" som vi satte på bordet i tåget!!!! o den okuperade milo{#lang_emotions_embarassed} 
    ida är han ganska trött o mamma med o måns super pigg o den kombinationen är not kul
    men han ska upp o sova nu........
    Moa & Måns & Milo mina älsklingar!!!!
  • Vildkorn
    MariaK skrev 2009-03-30 10:00:11 följande:
    Hallå!!!!!!!!Nu är vi med hemma Eller ja igår då men det blev definitivt ingen dator igår ikväll......... Milo var vaken hela vägen hem på tåget o han var sådär kul......... Stackarn hade så mycket slem så han kräkte rejält två ggr så kicko fick sitta med en påse framför han o det blev akut kläd byte...... O det luktade SKIT sen......Men jag vill också säg att denna helg är den roligaste o mysigaste helg jag upplevt på länge o tackar er ALLA för denna upplevelse!!!!! O Moa Pratar konstans om er o jag tror att hon har haft så kul!!!!!!!!!!!!!!!O jag hade ju tänkt sätta ribban men vildkorn hann för men måste ändå Men fan vad ungjävlar de ska ha då!!!!!!!O för er som inte va med just då så var det alla vi som gick på stan på söndagen som gick i en lång rad på trottoaren o vi tog väl upp alla plats kan jag tänka mig o då lommer värsta slöddret till kärring o öser ut sig denna härliga kommentar. jag o vildkorn gick längst bak o bara dog av skratt!!!!!!!!O jag kan inte låta bli o säg den meningen med liten sväng av stockholmska Nu har jag tvätt tvätt tvätt ida som gäller!!!!!!Lycka till Lilla Vincent ida på dagis första dan!!!!!!!
    Hahaha... är fortfarande lika kul när jag tänker på kärringen.

Jobbigt att Milo kräktes och inte sov. Är ju ingen höjdarresa då inte.
    ♥ Älskade Skruttan ♥
  • Camellis

Jenny - Trist med surkärring, men bra att det gick bra i övrigt med hemresan! Inte roligt att komma hem till kaos! Hoppas N och Noah kryar på sig fort!

Lycklig - Inte roligt med en vaken och kräkande Milo på tåget! Men vad roligt att Moa (och du och Milo också så klart) hade så roligt!

Ha ha! Den kommentaren missade jag!

Hehe - Ja visst är man trött! Skulle aldrig orka med utvecklingssamtal, så jag avundas dig inte.

Ja, nu är det kaos här så nu kan jag inte skriva mer. Vi har varit på ÖF idag iaf, men världens gnälligaste, tröttaste barn. Pust! Zzzzzzzzzzzzzz...

★Anton, Hugo, Ellen★ / traesktanten.blogspot.com
  • Suwe

Vad härligt att höra att alla haft så roligt i helgen.

Själv måste jag börja med att säga att jag hoppas verkligen INTE att Oliver har smittat någon Som sagt var han inte sig själv i lördags och inte i går heller. Ringde sjukvårdsupplysningen i går kväll för jag trodde det var öroninflammation igen men vi fick inte komma, endast barn under 6 månader Varvade alvedon och ipren i natt och i morse var vi till barnläkaren. Det visade sig att han har fått något som kallas vår- och höstblåsor. Tydligen är hela svalget jätterött och fyllt av blåsor, gör tydligen väldigt ont. Så ont att han inte ens sväljer saliven utan det är därför han dreglar så ofantligt mycket, vilket jag trodde var pga tänder då {#lang_emotions_undecided} Den här saliven är väldigt smittsam, är bodyn våt kan det bli blåsor på bröstet också t.ex. De kan få väldigt hög feber också, sådan tur är har inte O fått det, än iaf.
    Som sagt hoppas INTE någon av era bebisar blir smittade.

Tråkigt inlägg jag skriver, nu återgår vi till att prata om något roligt istället Ni får berätta mer om kvällen och söndagen för oss som inte kunde vara med. Är lite nyfiken på om det blev något toasupande

• Kicko

Tack för en trevlig helg. Trist ni som hade strul på hemresan. Jonathan somnade efter Mc donnalds. Han sov i ca 3 h och var go och glad sen på tågresan hem. Han älskade också att stå och titta ut genom fönstret på tåget. Jonahtan har verkligen haft kul i helgen men så glad han blev när han kom hem. Men han ville inte att pappa skulle ge honom välling. När han väl kom i säng så slocknade han direkt. Mitt i natten hörde jag en smäll. gick in till J för att kolla att det inte var något som trillat ner där inne men han sov och jag såg ingen men luktade Han hade bajsat genom allt. Fick väcka fredrik så han fick hjälpa till. Ställde honom i vasken för att tvätta av honom. Stackar liten sen fick han lägga sig igen i en nybäddad säng.

Vi blev hämtade på Perongen av maken som meddelade att han lämnat killarna som fortfarande spelade hemma hos oss vid 15tiden meddans han stack till SF-mässan i malmö och sen hem till sina föräldrar för att hjälpa till med tapetserin och målning.

vi kom hem till ett kaos som han inte tyckte var så farligt. Killarna hade ju demonterat borden och satt vårt köksbord på "plats". stolarna stog fortfarande i vardagsrummet bordet står på 3/4 under kökslampan. diskbänkarna svämmar över av sopor, tumburkar och tumglas. på govlet ligger sådana plastade metall bitar som håller ihopa kablar och tomflaskor.{#lang_emotions_yell} jaja tänkte jag det får han väll ta i morgon. jag jobbar ju ändå.

I natt har jag haft ont i magen hela natten och i morse spydde jag tills magen var tom. kände mig risig ca 30 min till sen har jag mått bra. Salladen jag köpte på Ica smakade konstigt jag åt lite av den sen slängde jag rästen misstänker starkt att det var den som var orsaken till att jag mått dåligt.

Jag blev alltså hemma från jobb idag spydde typ 1 h innan jag skulle börja jobba. Vilket innebar att jag fick ta en del av städningen om jag inte skulle riskera att hitta jonathan med kabelsnoddar i munnen eller tappat godis som jag också hittade. och tomburkarna fick jag ta undan så jag kom till att göra frukost. {#lang_emotions_djavulsk} karlar.

älskar dig Jonathan mitt lilla Lejonhjärta 2008-02-10
  • Kicko

Tack för en trevlig helg. Trist ni som hade strul på hemresan. Jonathan somnade efter Mc donnalds. Han sov i ca 3 h och var go och glad sen på tågresan hem. Han älskade också att stå och titta ut genom fönstret på tåget. Jonahtan har verkligen haft kul i helgen men så glad han blev när han kom hem. Men han ville inte att pappa skulle ge honom välling. När han väl kom i säng så slocknade han direkt. Mitt i natten hörde jag en smäll. gick in till J för att kolla att det inte var något som trillat ner där inne men han sov och jag såg ingen men luktade Han hade bajsat genom allt. Fick väcka fredrik så han fick hjälpa till. Ställde honom i vasken för att tvätta av honom. Stackar liten sen fick han lägga sig igen i en nybäddad säng.

Vi blev hämtade på Perongen av maken som meddelade att han lämnat killarna som fortfarande spelade hemma hos oss vid 15tiden meddans han stack till SF-mässan i malmö och sen hem till sina föräldrar för att hjälpa till med tapetserin och målning.

vi kom hem till ett kaos som han inte tyckte var så farligt. Killarna hade ju demonterat borden och satt vårt köksbord på "plats". stolarna stog fortfarande i vardagsrummet bordet står på 3/4 under kökslampan. diskbänkarna svämmar över av sopor, tumburkar och tumglas. på govlet ligger sådana plastade metall bitar som håller ihopa kablar och tomflaskor.{#lang_emotions_yell} jaja tänkte jag det får han väll ta i morgon. jag jobbar ju ändå.

I natt har jag haft ont i magen hela natten och i morse spydde jag tills magen var tom. kände mig risig ca 30 min till sen har jag mått bra. Salladen jag köpte på Ica smakade konstigt jag åt lite av den sen slängde jag rästen misstänker starkt att det var den som var orsaken till att jag mått dåligt.

Jag blev alltså hemma från jobb idag spydde typ 1 h innan jag skulle börja jobba. Vilket innebar att jag fick ta en del av städningen om jag inte skulle riskera att hitta jonathan med kabelsnoddar i munnen eller tappat godis som jag också hittade. och tomburkarna fick jag ta undan så jag kom till att göra frukost. {#lang_emotions_djavulsk} karlar.

• Kicko

ojdå!!!

Jag byter til den nystartade tråden denna strular mina foton finns där

• Såphia

Håller med er övriga. Det var suuuuuuuuuuuuuuperkul att träffa er allihopa!!!
    Vill självklart också träffa er igen. Kanske blir lättast att fortsätta träffas i Sthlm. Liksom mitt i för oss långväga.

Tågresan gick bra. Jag är himla stolt över våra killar som skötte sig så himla bra. Just nu har jag en gnällfis vid fötterna så jag måst avsluta för en stund.

Jag har lagt en mapp med mina foton på facebook. Bara för oss, inga andra har tillträde. Feel free to sno fotona! Jag hade bara sex av er på FB tror jag. Finns det fler så hojta till så lägger jag till er. Jag tittar gärna på era foton också, så hojta till om ni lägger ut bilder och var ni lägger ut bilder.

• Camellis

Kan jag få länken till nya träfftråden? (fast vi ska väl eg inte skriva där, men jag vill läsa det som har skrivits där hittills!)

• Camellis

Ska Bara - Men vad tråkigt för Oliver! Vad otursförföljd han är nu! Höstblåsor i munnen är inte att leka med. Hugo fick på fötterna när han precis börjat dagis, och det var väl irriterande för honom men ganska lindrigt ändå. Får hoppas att om någon har blivit smittad så blir det på händer och fötter (tror det är vanligast) för det är ju lindrigare. Hoppas det går över fort på Oliver! Bruikar inte sitta i längre än en vecka va?(länge nog iofs när man har så ont )

Svar på tråden Trådträff Mars 09