• Svar på tråden Trådträff Mars 09
  • Jen ny
    Vildkorn skrev 2009-03-16 23:10:44 följande:
    Nu ska jag logga ut.Natti natt
    God natt!
  • Evve81

Jag hade uppfattat det precis som ni skrivit att vi skulle göra nåt efter lunch allihopa. Fast det kan ju hända att våra barn inte alls sover/äter samma tid..... Agaton sover ju oftast vid 10 och kanske en gång till sedan brukar han äta middag vid 16-16.30 och kl 18 är det dax för välling och godnatt så jag HOPPAS han somnat när vi ska äta middag

Kom på en sak hur tror ni vandrarhemmet har med matstolar?? Är det någa som har en sån där stol på bord för det har inte vi. Eller måste man ragga reda på en?

• helhed
    Evve81 skrev 2009-03-17 06:29:31 följande:
    Jag hade uppfattat det precis som ni skrivit att vi skulle göra nåt efter lunch allihopa. Fast det kan ju hända att våra barn inte alls sover/äter samma tid..... Agaton sover ju oftast vid 10 och kanske en gång till sedan brukar han äta middag vid 16-16.30 och kl 18 är det dax för välling och godnatt så jag HOPPAS han somnat när vi ska äta middag Kom på en sak hur tror ni vandrarhemmet har med matstolar?? Är det någa som har en sån där stol på bord för det har inte vi. Eller måste man ragga reda på en?
    våra barn har nog ganska lika tider tror jag
  • sthlmfilur
    Vildkorn skrev 2009-03-16 22:44:14 följande:
    Håller med er. Shopping av kläder eller annat kul innan lunch. Under tiden fixar första och Kicko inhandling till kvällen. Sen hittar vi på något tillsammans allihop.Flyttar fram listan på de som ska komma. Markerar de som inte ska äta med en (*) Lista på de som kommer på träffen i Stockholm, 27-29 mars 
    Lycklig 77 (Maria)- Milo, MoaHedebris (Sofie)- Noah, Björn och JuliaVildkorn (Jennie)- EnyaS o F (Sophia)- VincentJen ny (Jenny)- LillyLinjo985 (Linda)- LivCamellis (Camilla)- EllenKickoman (Helena)- JonathanAesi (Anne)- IdaPrommis (Evelina)- AgatonHehe (Helén)- Arvidsthlmfilur (Sara)- Emiliya och Imrantjohanna (Johanna)- Troy och sambo Orvarsmultron smulan (Gittan)- Josefinförsta (Birgitta)- Elsa (*)Stiäärna (Stina)- RebeckaSka bara (Susanne) - Oliver (*)Skulle du vara med att äta sthlmfilur?
    jag vill vara med och äta.. men jag har ett problem att jag använder dropp pga näringsvärdet sjunker på mig och vätskan till njuren inte funkar och min kanyl sitter i höger arm så kan inte koppla den själv så är vrdena dåliga på morgonen kan jag inte vara med och är de bra så kan jag vara med.. så jag kan inte svara förrän samma dag
  • MariaK

Milo lär inte sova nått på hela dagen är jag rädd............ Kanske slumrar till i vagnen en stund.......Inte mer...... Så jag hoppas också att han sover tills vi ska äta på kvällen

Moa & Måns & Milo mina älsklingar!!!!
  • Camellis

Nu har jag läst ikapp! Ellen sover efter lunch, men det spelar ingen roll. Barnen leker ju knappast med varandra ändå. Men av den anledningen att flera av barnen kommer att sova då vi ska hitta på nåt, så kanske det är lite onödigt att dra iväg till ett lekland e.d. Dessutom verkar det krångligt med transport och så, och jag har kollektivtrafik-skräck.

Men en träff i en park eller så låter jättebra! Så länge det inte spöregnar eller är snöstorm funkar det ju. Huvudsaken är ju att vi får träffas allihopa en stund, för de som inte ska vara med på kvällen.

Vad gäller stol kommer jag att ha med mig sack'n'seat. Ellen älskar den inte, men jag räknar med att hon kommer att vara distraherad av alla människor så att hon accepterar den ändå.

Vad gäller matlistan har jag inget att tillägga, annat än att jag gärna äter guacamole om det finns. Men för min del spelar det ingen roll om den är gjord från scratch eller om det är påsvariant. Det är ju bättre att inhandla basgrejerna gemensamt, och om man känner att man har nån sån där specialvariant så fixar man det själv. Annars blir det ju megashopping om alla ska få med sina speciala-ala-grejer liksom. Men det var ju ungefär vad ni hade kommit fram till, så nu ska jag lägga ner den här utläggningen.

★Anton, Hugo, Ellen★ / traesktanten.blogspot.com
  • Brooks

Nu har jag också läst ifatt.

Jag hade precis som många av er andra tänkt att vi ses efter lunch. Kanske kan vi ses på vandrarhemmet? Då kan alla som kommit på lördagen packa in packning i sydarnas rum eftersom incheckningen inte var förrän senare på eftermiddagen?
    Jag tror inte vi kan göra någon speciell aktivitet tillsammans allihopa - för vi får helt enkelt inte plats någonstans. Trots att det är stockholm så tycker jag att det blir problem när man är fler än två som ska göra något.
    Jag tror väl att vandrarhemmet har fem barnstolar (eftersom de hade fem sängar), så vi vår väl låta barnen äta i omgångar
    Liv sover en gång om dagen och det runt lunch, hon sover gärna i sin vagn utomhus så att gå till en park funkar ypperligt för oss,
    Jag äter gärna guaccamole också! Mmmm!
    Förresten.
    Om det är någon som tänkt beställa ngt från pippilotta så kan jag hämta ut det till er. De har sin outlet och sitt lager på promenadavstånd från vårt hus
Svar på tråden Trådträff Mars 09