• frukarlssonn

Jag blir så trött... del 3

Nu var det dags för en förlängning av tråden igen

Här samlas alla som kämpar månad efter månad efter det oerhört efterlängtade plusset. Några har redan lyckats bli gravida, men hoppas vi kan följas åt ändå, några kämpar på för fullt!

Vi har bestämt att 2009 är året då det ska hända grejer Nu ska det plussas!!

Och nya trådare som kämpar är oerhört välkomna att ventilera tankar. Det är även tillåtet att spy galla om man känner så

Våra gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m34085712.html

www.familjeliv.se/Forum-7-132/m36716466.html

Jag hoppas vi kan följas åt nu under 2009!

Välkomna!

• Svar på tråden Jag blir så trött... del 3
  • frukarlssonn

kotten 09: jag vet exakt vad du går igenom. Kram

• ÖnskanS

kotten 09: Förstår att det känns fruktansvärt... Det är alltid bättre att få ett sånt här besked i förtroende ensam, inte bland en massa andra. Vi fick besked att våra bästa vänner väntar en till. De har dock kämpat hårt för sin första och även fått kämpa lite med syskonförsöket och jag är (lite till min egen förvåning) uppriktigt glad för dem. De valde dock att berätta för bara oss och var jättenervösa för hur vi skulle ta det. Hade vi varit bland andra hade vi inte kunnat prata om den konstiga situationen lika bra och det hade känts betydligt svårare.

• Miraklet09

gott nytt åt alla..

idag stog vågen stilla på 69.0 iaf 2 gram ifrån veckans mål

E
  • Prisssan

Mycket bra! Hur lång är du? Ska du ner mkt?

pinguliny skrev 2009-01-02 10:33:14 följande:
     gott nytt åt alla..  idag stog vågen stilla på 69.0 iaf 2 gram ifrån veckans mål  
    Kärlek, fnitter och annat fluffigt trams...
  • augustibruden

Vad kul med så många nya i tråden!!
    Känns ju lite trist att vi behöver spy galla ibland och inte tillhör dom som blev gravida efter 3 försök eller så men hemskt skönt att man inte är ensam för det kännns ibland som att folk som inte har gått igenom det vi har gjort inte förstår.
    Sen är det ju säkert inte lätt alla gånger för jag förstår ju knappt mig själv: Vissa gånger vill jag att folk ska ta hänsyn och inte berätta om alla gravida hur som helst och andra gånger hatar jag när folk särbehandlar mig som en pestsmittad. Vissa gånger vill jag att folk ska tycka synd om mig medan ibland när jag är inne i en positiv period hatar när folk tycker synd om mig.
    Är det många av er nya som ska göra IVF nu i vår?

Pimpinellan: Det låter som att du har gått igenom några IVF redan?

Vad härligt med så många optimister inför det nya året!!
    Själv är det väldigt upp o ner med förhoppningarna.
    Har intalat mig själv att det självklart blir bebis i år men så kommer jag på att det var jag övertygad om när det blev 2008 och då känns det bättre att intala sig att det nog inte kommer hända detta året heller för att inte bli besviken.

• Kotten7381

Jag känner igen mig väldigt mycket i dig augustibruden. Humöret går verkligen upp o ner o man vet inte riktigt hur man vill att folk ska behandla oss. Vad gäller beskedet vi fick på nyårsafton så pratade min sambo med killen vars tjej är gravid. De hade ju varit hos oss lördagen innan men "visste inte hur de skulle berätta", därför gjorde de det enklare för sig och berättade det inför alla. Det är klart det blev ju inte någon jobbig situaiton för dem då, men om man får vara lite självisk så skulle de ha gjort det i "ensamhet" med oss. Men ja, ja...
    Jag var välidgt optimistisk inför 2009 förut, nu har min positiva sida dalat lite. Det här kommer aldrig att gå, vi kommer aldrig att lyckas ekar hela tiden i huvudet nu. Jag var välidgt övertygat över att bebisen skulle komma 2008, men se hur det blev. Nej, får försöka rycka upp mig nu, någongång ska det väl lyckas, eller?! =/

• Pimpinellan

augustibruden: tre IVF:er har jag hunnit med. Första gick inte ens tills ET,andra blev jag gravid ,men fick MA och 3:e blev bara misslyckat. Börjar 4:e nästa vecka så jag börjar bli van. Men hur van jag än är så känns det väldigt motigt. De som blir gravida utan ansträngning vet inte hur bra de har det! Min bästa vän som sen länge fått sina fem barn (och dessutom har fyra barnbarn redan!) kände sig helt plötsligt väldigt rik i jämförelse med mig. Hon må vara fattig i övrigt och frånskild två gånger,men sina fem barn har hon ju alltid.

Klart vi alla ska lyckas nån gång!

• Miraklet09

ja börjar känna mer och emr av tant röd

E
  • kvinna79

Jag går här och väntar på slutet av mensen. Vill bara att det ska närma sig ägglossning igen. Vi har ju inte så lång tid (2 månader) kvar tills vi ska på första besöket inför IVF så nu känns det lite som att det är sista chansen att lyckas på egen väg.

Jag har registrerat mig på www.fertilityfriend.com och lärt mig en hel del om den kvinliga kroppen där. Man får 20 mail (ett per dag) i början där de går igenom könshormonerna och vilka kroppsliga förändringar man kan uppleva under menstruationscykeln, så det känns som att jag fått mer koll på min kropp och hur den fungerar (detta trots att jag fick undervisning i naturlig familjeplanering/slidsekret etc redan som 15-åring och arbetar inom vården, med tidigare särskilt intresse mot gynekologin (och är kanske påväg ditåt igen)) så den sajten kan verkligen rekommenderas. SÅ har jag köpt en basalkroppstermometer (BBT) och håller på och tempar och undersöker slidsekret och tappen etc. Även om det inte ger något resultat i ett plus så känns det ändå positivt att göra något och att få lite koll på hur kroppen funkar normalt innan jag sätter igång med alla IVF-hormonerna..

Nu ska jag och maken äta sen middag. Ha en trevlig kväll/natt/morgondag.

• Miraklet09

Jaha ingen tant röd fortf

E
Svar på tråden Jag blir så trött... del 3