• frukarlssonn

Jag blir så trött... del 3

Nu var det dags för en förlängning av tråden igen

Här samlas alla som kämpar månad efter månad efter det oerhört efterlängtade plusset. Några har redan lyckats bli gravida, men hoppas vi kan följas åt ändå, några kämpar på för fullt!

Vi har bestämt att 2009 är året då det ska hända grejer Nu ska det plussas!!

Och nya trådare som kämpar är oerhört välkomna att ventilera tankar. Det är även tillåtet att spy galla om man känner så

Våra gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m34085712.html

www.familjeliv.se/Forum-7-132/m36716466.html

Jag hoppas vi kan följas åt nu under 2009!

Välkomna!

• Svar på tråden Jag blir så trött... del 3
  • augustibruden

Håller verkligen med om det som står i tidigare inlägg att det är så idiotiskt att säga till barnlösa att dom ska skaffa hund, åka på semester, slappna av för då kommer allt lösa sig. Självklart känner man sig ännu mer misslyckad när inte ens det hjälper. Och sen är jag så dödens less på folk som får för sig att man är helt fixerad och tänker på att bli gravid hela tiden bara för att man har försökt länge. Det har aldrig varit så för oss men självklart jätte jobbigt i perioder med besvikelser och falska förhoppningar. Längtan finns ju i bakgrunden hela tiden men även vi barnlösa kan ju ha ett underbart liv och lyckliga roliga dagar änå mitt uppe i allt kämpande.

Solkattan: Håller med dig om att man får panik på att det är så svårt att komma fram. Sitter själv och väntar på att min fertilitetsdoktor ska ringa upp mig och jag har så ont i magen för jag är så rädd för att han ska göra mig besviken igen.

Idag fick jag veta att mina värden på sköldkörteln som jag tog den 22/12 är superbra och eftersom min läkare inte trodde att dom skulle bli bra förrän tidigast i mars blev det ju en kanonrolig överraskning! Nu försöker jag få tag på min andra läkare så att han kan kontakta Linköping för IVF. Jag fick mensen idag så med turen på min sida kanske jag kan köra igång med sprayandet om några veckor!!!!!Tyvärr måste kontakten gå via honom eftersom det blev så fel sist då Linköping sa att vi skulle börja med IVF medan min läkare sa nej. Vill inte att han ska göra mig besviken igen. Hoppas så att det här året ska få en bra början.

• Pimpinellan

Fick mens idag,men nuförtiden är jag ju så van så gråta var det länge sen jag gjorde över mensen. Börjar 4.e IVF:en imorron. Seeeeegt...
    Jag var nog bara glad en sekund förra året när jag insåg att jag var gravid-sen kom den enorma ångesten över vad som kan gå fel och tur var det väl att jag var inställd på misslyckande för jag fick ju mycket riktigt MA v.11 också. Att jag drabbas av allt är ingen överraskning-så har liksom hela livet varit. Kan nåt gå fel-ja,då gör det det. Och m.f-risken är ju enormt hög i min ålder också så jag räknar med nåt/några m.f/ MA till innan jag väl får barn. Man får ju vara realist.

• Prisssan
    Pimpinellan skrev 2009-01-08 13:07:22 följande:
    Fick mens idag,men nuförtiden är jag ju så van så gråta var det länge sen jag gjorde över mensen. Börjar 4.e IVF:en imorron. Seeeeegt...Jag var nog bara glad en sekund förra året när jag insåg att jag var gravid-sen kom den enorma ångesten över vad som kan gå fel och tur var det väl att jag var inställd på misslyckande för jag fick ju mycket riktigt MA v.11 också. Att jag drabbas av allt är ingen överraskning-så har liksom hela livet varit. Kan nåt gå fel-ja,då gör det det. Och m.f-risken är ju enormt hög i min ålder också så jag räknar med nåt/några m.f/ MA till innan jag väl får barn. Man får ju vara realist.
    Tråkigt att känna den hopplösheten hela tiden, varesig man längtar, gör IVF eller väl lyckats bli gravid.
    Kärlek, fnitter och annat fluffigt trams...
  • Solkattan

Augisutibruden:
    Åh... va bra att dina värden förbättras så!!! va glad jag blir för din skull.... Skrattande.
    Håller alla tummar jag kan för att din läkare kommer ringa med bra besked...
    Hoppas Ni får köra igång som du säger om några veckor... lovar att hoppa in i tråden och komma med glada heja rop... Skrattande.
    Kan i efterhand som sagt säga att det inte alls varit så otäckt med IVF som jag innan trott.
    Du kommer fixa det galant!

Själv sitter jag o väntar på att Marita ska ringa från ferten igen. Hon ringde precis mitt i lunchen. Skulle återkomma efter ett för att vi skulle kunna boka en tid. Det känns bra. Skulle bra gärna vilja att de på ferten gör ett VUL på mig nu nästa vecka eller så.
    Då kan jag ju åtminstone släpa tanken på utomkveds.
    Fick otroligt nog tag på en barnmorska innan lunchen. Kändes lite absurt att säga att man var gravid o ville skriva in sig. Precis som om man pratade om någon annan...
    Ska i allafall få komma på ett första hälsosamtal den 20 januari. Att få till ett VUL var visst svårare.. hoppas ferten hjälper mig med det. Annars får jag väl ringa gyn på sjukhuset o tjata. Känns bara trist att alltid behöva ligga på för att få nåt gjort.

Lurvenpajsaren:
    Vilken vecka är du i?

//Solkatta

• kvinna79

Solkattan: Jag har helt råkat missa att du har plussat. Grattis! Vad glad jag blir, hur kan jag ha råkat missa det... Måste läsa ikapp i tråden tror jag bestämt. Nu ska jag dock jobba lite så jag får läsa sen...

• kvinna79

solkattan: eller nej jag ahr ju inte alls missat. jag blandade bara ihop. känns inte alls bra att gå och jobba när man är såhär rörig i huvudet. men vi får hoppas att jag itne gör bort mig ordentligt. ta hand om er!

• kvinna79

solkattan: eller nej jag ahr ju inte alls missat. jag blandade bara ihop. känns inte alls bra att gå och jobba när man är såhär rörig i huvudet. men vi får hoppas att jag itne gör bort mig ordentligt. ta hand om er!

• augustibruden

Pimpinellan: Håller med dig om att det var länge sen man grät när mensen kom. Jag förstår att det känns tungt att behöva göra ett 4:e IVF. Betalar landstinget? Hur gammal är du?
    Jag är inställd på att vi inte kommer lyckas på vårt första IVF så det blir till att ta fram stora plånboken sen. Vi är 37 (snart 38)och 40 och i vårt län bekostar dom IVF tills man fyller 38.
    Men som dom säger: "Efter regn kommer solsken", jag tycker verkligen att det är din tur att lyckas nu. Ska hålla tummar och tår för dig när det är dags!!

• Pimpinellan

augustibruden: nej,kära nån,jag var alldeles för gammal för gratisförsök redan första IVF:en. Är 40 år (41 i år). Ungefär 25% lyckas på första IVF:försöket i din ålder skulle jag tro så chansen finns ju! I min ålder lyckas kanske 10% på ett försök. Jag vet ju att jag kan bli gravid,men problemet är ju att behålla barnen...
    Tack för tummarna!

Svar på tråden Jag blir så trött... del 3