• frukarlssonn

Jag blir så trött... del 3

Nu var det dags för en förlängning av tråden igen

Här samlas alla som kämpar månad efter månad efter det oerhört efterlängtade plusset. Några har redan lyckats bli gravida, men hoppas vi kan följas åt ändå, några kämpar på för fullt!

Vi har bestämt att 2009 är året då det ska hända grejer Nu ska det plussas!!

Och nya trådare som kämpar är oerhört välkomna att ventilera tankar. Det är även tillåtet att spy galla om man känner så

Våra gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m34085712.html

www.familjeliv.se/Forum-7-132/m36716466.html

Jag hoppas vi kan följas åt nu under 2009!

Välkomna!

• Svar på tråden Jag blir så trött... del 3
  • frukarlssonn
    Pimpinellan skrev 2009-01-07 19:43:56 följande:
    Jamen,det vet väl alla att man blir lättare gravid av att äta folsyra? Och av sex varannan dag och äl-tester och avslappning och semester och guvetallt va de hittar på... Jag vet knappt om jag orkar svara i tråden nåt mer. Värst är när de som själva haft svårt att bli gravida spär på myten! Vad ska man kontra med då liksom?
    Ja det är jätte hemskt, när de själva tar på sig skulden trots att de haft svårt o bli gravida, när man skrivit o bett dom att inte ta på sig skulden så blir de förbannde och svrara med att lämna tråden . Men ok, villde trycka ner sig själv i skorna ännu mer så ok. Själv vill man ju stå på sig och slita sig loss från skuldkänslor och slå hål i en myt!
  • Kotten7381

Åh, vad många bra synpunkter ni har tjejer och jag håller fullständigt med er!!! Erkänner att jag har suttit i det där "prova allt" träsket - allt från folsyra, till glandin, till äl-test o "jag får verkligen inte tänka på att bli gravid"-tankar. Inget fungerade... konstigt va??!! *S* Men när man är i ett visst stadie är det som att man verkligen skulle prova allt bara för att få ett +!!!!

• frukarlssonn

Ja, det är därför vi är så kloka nu och kan konstatera att inget sånt funkar Jag va oxå på väg o prova rosenrot o glandin. Samtidigt har jag hört många vars menscykel blev helt rubbat, därför vågade jag aldrig köra på dom metoderna. Däremot fick jag för mig att prova äta röd grapefrukt. Hjälpte ju jättebra... NOT!

• Lurvenpajsaren

Ja usch och fy. Jag kan bara hålla med. Det är så tröttsamt. Blä.

• Solkattan

Morrn på Er!
    Kan inte annat heller än hålla med er....
    Usch ibland undrar jag om det är verkligen är nyttigt att läsa allt på FL...
    igår kväll så fick jag läsa om en tjej som gjort IVF nästan samtidigt som mig och som nu hade varit på sitt första VUL. Och de hade inte hittat att det slog nåt hjärta...
    Blev så himla ledsen och rädd. Tänk om mitt barns hjärta inte heller slår...?
    Har knapt sovit inatt... uppe på toa flera gånger. Fast om jag fattat rätt så hade hon inte blödit nåt. Och jag som tolkat att så länge det inte blöder är allt ok...
    Fy.. va trött jag blir på denna oro. Tycker jag mår alldeles för bra för att graviditeten ska vara ok... vågar knappt ringa idag o anmäla mig till MVC. Känns som om det kommer utlösa missfallet. Fattar inte varför min känsla hela tiden ska vara... NÄR missfallet sker... och inte OM. När ska man få njuta av att man faktiskt har lyckats...?
    Just nu känns det bara som om jag vill lägga mig ner o gråta... fast jag borde vara sååå lycklig.
    Kanske dumt att klaga ... men det är så svårt att slappna av... Ledsen.

chanell:
    Jag käkar en halv röd grapefrukt nästan varje dag... Räcka ut tungan. (tycker dock att det är riktigt gott till frukost).

• Prisssan

Godmorgon!

Jag håller också med er till fullt, sen så har jag ju ett barn och kan glädja mig åt det. Det gör detta lite lättare att uthärda för mig.
    Men jag har kämpat nu i fyra år och känner som ni angående allt slappna av skit och äntligen gravidtrådarna.

Solkatta: Jag hoppas och tror att allt är bra med er lilla i magen!

Kärlek, fnitter och annat fluffigt trams...
  • frukarlssonn

Solkatta: kan säga att jag tänkt och känt EXAKT som dig, jag har tyvärr råkat läsa en del här på fl. Jag har vart livrädd för ma, speciellt då jag knappt känt min graviditet och trott att så här bra kan man bara inte må om allt ska gå bra. Jag har slitits mellan hopp och oro och väntat på ett mf, tittat i trosorna så fort det känts som det runnit till, tack o lov har det bara vart flytningar vlket man ju får massor Räcka ut tungan Jag har verkligen legat sömnlös oxå över alla negativa tankar som virvlat omkring i min hjärna, och undrat när, NÄR ska jag börja njuta???!! Jag trodde första att bara jag får de där plusset så är jag lycklig, vilket jag är, men istället drabbades jag av rädsla och oro, och min sambo har lite svårt att sätta sig in i det och undrar varför jag inte är hundra procent glad. Tack och lov har det iaf hittills sett utomordentligt bra ut, men jag är liksom fortfarande nojig, trots att jag passerat riskveckorna. Jag hoppas, om jag överlever rutin ul vilket jag gör om allt ser bra ut, att jag ska våga börja se framåt.

Men kom ihåg, bara för att du mår bra, betyder INTE att nåt är galet Klart du ska se ett hjärta!!! När ska du på vul?

Och vi får försöka tänka så här, man läser mkt här på fl, men i verkliga livet slutar ändå majoriteten av graviditeter lyckligt

Ang, grapefrukt, så är det ju väldigt nyttigt om inte annat Jag brukade köra den i en råsaftpress, det var riktigt gott, även om de e lite beskt

• Solkattan

Chanell:
    Tack för ditt svar...!!!
    Blir faktiskt lugnad av att läsa att du inte heller mår särskilt dåligt och ändå verkar det gå bra..
    Ska försöka ringa till MVC idag. Har tid nu mellan kl 10 o 11 så jag hoppas jag kommer fram...
    Sen så ska jag även försöka ringa till fertilitetsavdelningen o berätta att jag plussat. Har ju haft stängt så det har inte gått att meddela tidigare...
    Sitter på jobbet och hoppas att jag ska få vara i fred. Känns som om vår nya arbetsplats är mindre än den förra. Alla hör allt i koridoren. Ska stänga dörren o verka lite hemlig...
    Det där med flytningar låter bekant. Tycker också att det rinner hela tiden. Vilket jag genast tror är blod. Men som sagt ännu bara flytningar...
    Hoppas att du kan börja njuta som du säger efter rutin UL:et...
    När ska du på det förresten?

Tack Cellisen....

• frukarlssonn

Solkatta: jag ska dit om exakt två veckor, den 22 jan. Så nu är det inte långt kvar Jag tycker mig ha känt svagt sprattel i magen, och jag hoppas så jag nästan dör att de e bebis jag känner, men man blir ju så osäker när det är så otroligt diffust liksom. Har känt lite sånt då och då i några dar, men så tänker jag, tänk om de va nervryck. Nä de kändes inte som de, men kunde man känna nåt så skulle man känna sig lite lugnare iaf, att den lever iaf menar jag. Åh jag kommer va så dönervös!! Bra att du ringer mvc, de vill ju träffa dig så snart som möjligt och om några veckor e de dags för inskrivning för dig då

Jag tror helt säkert att allt kommer gå bra för dig Jag har ju följt lite gravid trådar och jag måste säga att det gått bra för 97 procent fallen Glöm inte att de valt ut ditt bästa guldägg

• Solkattan

chanell:
    va spännande... ! Vilken vecka kommer du vara i då?
    Jag tror det är bebisen du känner... .  Jo man ska väl inte bara suga åt sig allt negativt... är väl kanske alldeles för negativ i hela mitt tankesätt. Tar liksom gärna ut det tråkiga i förskott. Är väl nåt slags skydd för att slippa bli knäckt OM det hemska händer.
    Sitter i telekö till MVC just nu. Kommer nog inte komma fram idag... 21 min kvar på teletiden. Samt samtal förre...
    Alla ringer väl som tokar nu efter jul/nyår... suck. Är superdåligt i Karlstad att komma fram på telefon nånstans inom vården. Kan ringa i en hel timma utan att få komma fram. Och ingen mail eller telefonsvarare att tala in meddelande på...Ledsen.
    Imoron teletid mellan kl 13 - 14. Sen helg igen. Hinner väl bli höggravid innan jag får kontakt med dem...
    Kanske tom. lättare att ringa Uppsala fertilitets klinik o få tid där? Förvånad...

//solkkatta

Svar på tråden Jag blir så trött... del 3