• frukarlssonn

Jag blir så trött... del 3

Nu var det dags för en förlängning av tråden igen

Här samlas alla som kämpar månad efter månad efter det oerhört efterlängtade plusset. Några har redan lyckats bli gravida, men hoppas vi kan följas åt ändå, några kämpar på för fullt!

Vi har bestämt att 2009 är året då det ska hända grejer Nu ska det plussas!!

Och nya trådare som kämpar är oerhört välkomna att ventilera tankar. Det är även tillåtet att spy galla om man känner så

Våra gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m34085712.html

www.familjeliv.se/Forum-7-132/m36716466.html

Jag hoppas vi kan följas åt nu under 2009!

Välkomna!

• Svar på tråden Jag blir så trött... del 3
  • frukarlssonn

Kvinna79: ja den sidan är kanon. Jag lärde mig tempningen där som jag körde ett tag. Och det är ett jättebra knep att kolla slidsekretet. Det kan vara avgörande för befrukting,min infertilitetsläkare sa att vi kvinnor har äl-sekretet olika länge, därav kan det vara avgörande exakt när man har sex så att spermierna kan simma ordentligt för att nå ägget. Jag gjorde den metoden en enda gång på rekommendation av läkaren, och den gången tog de sig. Vet ju inte om det va just därför eller om jag bara hade turen att ha ett guldägg den gången. Tyvärr är det ju ingen garanti, men ett bra knep om man vill va säker på att man maximerar sina chanser om man nu har normal ägglossning och så.

• augustibruden

Jag måste erkänna att jag har varit väldigt dålig på att tempa, köra med äl-stickor mm dom här åren mycket beroende på att jag är så rädd att det ska förstöra sexlivet så att det bara blir en verkstad och att det roliga och spontana ska försvinna.
    Det blir ju lätt så ändå att det blir lite påtvingat just runt ÄL.
    Däremot så har jag testat akupunktur, Glandin25 tabletter och fiskolja, varannandag-sex mm....

Läste precis en notis i Aftonbaldet där dom hade gjort en undersökning som visade att par som genomgått IVF hade en stabilare och lyckligare relation än andra par. Jag tror faktiskt att det kan stämma för man blir ju otroligt sammansvetsade när man går igenom en sån här sak med alla med- och motgångar.
    Man vet vad det innebär att kämpa och stötta varandra samtidigt som man uppskattar allt det positiva mycket mer.
    Det svåraste under den här resan tycker jag var när jag såg hur ledsen min man blev efter den senaste stora besvikelsen för han har alltid varit den som har stöttat och varit positiv. Att se min stora starka man gråta krokodiltårar gjorde ont långt in i själen.
    I motiga perioder har förhållandet påverkats och varit sämre men när man har tagit sig ur det har vi varit starkare än innan.

• frukarlssonn

Absolut, det kan verkligen vara en romantikdödare. Det är nog stressande att veta att nu är det äl, nu måste vi sexa.

Jag tror oxå ivf sammansvetsar mer, jag sa det till min sambo, klarar vi ivf, klarar vi allt. Har man gjort ivf ska man vara stolt, tänk så mycket vi är beredda på att göra för att en liten bebis.

• Kotten7381

Jag håller med er! Visst blir sexlivet lidande när man håller på med alla tester o prover o allt annat. Också känner man press vid ÄL att man MÅSTE ha sex precis då fastän man kanske inte är sugen. Men, men... som sagt, vad gör man inte!?

• kvinna79

fast det har inte vi gjort så mycket. har vi inte varit sugna har vi faktiskt låtit bli, just för att vi inte vill förstöra den sexlust vi har. men i det stora hela tror jag å andra sidan inte att det gör så mycket om man missar någon gång här och där, åren går ju utan att det lyckas så de där extrachanserna känns inte så mycket värda. däremot tycker jag det har varit intressant att lära känna min kropp bättre genom att tempa och kolla slidsekret.

• frukarlssonn

Tempningen tycker jag va lite bökigt eftersom man ska göra det ungefär samma tid varje morgon, och jag hade så olika arbetstider och jobbar vecka vecka så de va liksom lite svårt, men slidsekretsmetoden är lätt. Det kan va värt att testa, det är ju trots allt det som spermierna ska igenom, och om man sexar just då när den är rätt så att säga så kan man ju som sagt maximera sina chanser. Absolut värt att testa

• Kotten7381

Temp. metoden körde jag en månad, tyckte det var helt ok.. tills jag började slarva med tempningen och glömde bort den flera dagar i rad. Har inte testat sekret metoden, nån som kan beskriva den??

• frukarlssonn

Tänk bara på att sekretet skall hämtas från livmodertappen, ja inte ända i alltså, men att man snuddar den, så fingret måste föras långt upp.

Svar på tråden Jag blir så trött... del 3