Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Vi pratade ju menskopp för någon dag sedan. Här är en bra sida till. http://www.amandasintima.se/

Ska gå och se till att få i oss lite lunch sedan ska vi se till att göra oss i ordning. Vi ska ut i solen. Hämtar på fritids idag och småbusarna brukar tycka det är kul att komma och leka på skolgården så vi brukar bli kvar där en stund så får pappsen hämta upp när han kommer. Funderar på att ta med mellismatsäck.

♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥    Svamlar och pysslar på stickig.blogspot.com
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2009-03-25 12:04:31 följande:
    Försök att ignorera att den ena är upp-och-ner och spana istället in de über-coola brallorna
    Myshörna, nice! Snygga brallor! *gillar* Sött plutt. *gillar ännu mer*
    ♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥    Svamlar och pysslar på stickig.blogspot.com
  • Asereht

När vi ändå pratar ekonomisk vinning så har jag tjänta rätt bra på att sälja av po.p jackor och ws. Över en tusen lapp rikare sitter jag här och myser. Nä, det var till att ta i...jag har ju redan spenderat pengarna eftersom jag redan handlat annat nytt åt grabbarna bus. Jag är iaf väldigt nöjd. Körde en koboltblå didriksson fleece till storbus vilket kommer att matcha jackan perfekt. han valde själv. *stolt*

Minibus har ju redan fått en gräsgrön men jag beställde en brun också eftersom de vara på rea. Lika bra att ha att växa i. Mellanbus får nöja sig med den orange och den djurmönstrade po.p ws:arna. Den orange har en dum fläck så den ger inga pengar + att den har blivit väldigt mjuk och skön av användning och den djurmönstrade är ju så söt + att jag ju köpte den nyss. Annars hade han fått didriksson han med. *s*

Förresten är jag lite sur på Tradera. De där mailen från dem kommer liksom bara ibland. Det har hänt ett antal ggr att jag inte får mail när auktioner närmar sig slut trots att jag markerat att jag vill ha det. Och att jag inte får mail när jag vinner/har fått vinnande bud på auktion. Skit irriterande. Bara jag som råkar ut för detta? Inget i skräpposten heller, har kollat.

• Asereht
    Fröken Småland skrev 2009-03-26 09:04:28 följande:
    Tack Jag har aldrig missat något mail från Tradera... Har Hotmail och alla kommer ändå "rätt". Kan det vara något med dina inställningar?
    Nope, jag får ju 90% av mailen men rätt som det är så uteblir något. Har hänt med påminnelse om auktionsavslut och vinnarmailen från Tradera men det är inte hela tiden utan någon gång då och då. Nu var det en jacka jag hade bevakning på för att jag inte ville missa den och gissa vad, det kom aldrig något mail så nu missade jag den iaf.
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2009-03-26 10:56:30 följande:
    Jag har letat och letat men de har varit på tok för dyra eller för långt borta. Men nu är det RÄTT pris och mindre än två mil att köra. Hämtar kl fyra... www.blocket.se/vi/20859183.htm?ca=17_s
    Sjysst! Själv ska jag börja hålla utkik efter enkelsängar till grabbsen. Jag vill ha en speciell modell och då gärna med sänglåda. Jag vet inte vad de heter eller vart de är köpta men jag vet hur de ser ut. *s*
    Lokatt skrev 2009-03-26 10:57:07 följande:
    ni har ju gräsmattor, någon som kan hjälpa med råd? www.familjeliv.se/Forum-5-150/m42618394.html vet inte vad jag ska ta mig till asereht, mina påminnelsemail från tradera kommer ofta efter auktionen gått ut!
    Nja, vi har lite samma problem men bara där vi har slityta sas. Där vi går mest alltså. Men hittills har det alltid kommit igång av sig själv. Vi har däremot rätt stort mossproblem iom att vi har skogstomt. Men vissa saker får man lära sig leva med. Vår leriga stig/gång däremot över gräsmattan är inte kul. Men vi kommer att göra riktig gång av den värst slitna delen iom att vi inte har gång ända fram till huset. Det är gräsmatta där och den slits ju rätt duktigt.

Tyvärr inte till någon hjälp alltså. *sorry*
  • Asereht

Jag har stickat en mössa. Jag modellar själv. Ser inte klok ut som vanligt men det får ni ta. Lustigt att mina ögon ser gröna ut på bilden (om det nu syns när jag förminskat den) för jag har noll grönt i mina ögon irl. Dessutom ser jag väldigt ihopklämd ut på den förminskade bilden. *snyggt*

Moi i min nystickade dragspelsbasker

• Asereht
    Lokatt skrev 2009-03-26 11:14:11 följande:
    FIN!! Såg du mitt inlägg härrom dagen att jag använder torgvantarna i princip dagligen!? De är mina favvo genom tiderna tom.!
    Nä, det har jag missat. Vad glad jag blir! {#lang_emotions_heart}
  • Asereht

Vad trevligt det är när solen skiner men det är fortfarande för kallt för att det ska vara skönt. Riktigt isande vindar. *brrr*

Grabbsen är ute och härjar omkring på tomten, själv tänkte jag sitta några minuter här och roa mig men här var det tomt (i typ alla trådar jag läser). Så jag går och dammsuger köket istället. *uttråkad*

• Asereht
    Fröken Småland skrev 2009-03-27 07:14:52 följande:
    Åh, ha det så himla kul! Mitt trädgårdsengagemang sträcker sig till att jag vid riktigt fint väder sitter där och surfar
    *ha ha* Låter som jag ungefär. Jag är itne så jätteintresserad mer än jag gillar när det växer och blommar.

Vi har ju turen att ha en gammal uppväxt trädgård med återkommande växter och där rensar jag och ansar lite efter förmåga. Kan liksom inget men rensa bort torrt och dött klarar jag. Jag bruakr också se till att sätta stöd åt pionerna tex (tror de heter pioner *gillar*) för de blir så tunga när det regnar och då lägger de sig utan stöd.

Vi har massor av syrener, en berså och en igenvuxen berså som numer är en stor jätteklump med syrener och intrasslad klematis. Vi har ett gäng körsbärsträd (inte bigarååer tyvärr utan den sura sorten Klarbär?) runt en tio tolv stycken. Sen ahr vi äpplen och päron.

Vi har en underbar och gigantisk doftjasmin som jag älskar och en "häck" av doftkaprifol som är otroligt mssiv och maffig. Minmor och svärmor som är trädgårdsintresserade säger att vi har väldigt bra och näringsrik jord. Brännässlorna trivs som fisken iaf. Såna rensar jag (och hatar).

Sen får vi lite udda blomster i rabbatterna, några kungsängsliljor som spritt sig och växer lite där de vill + en massa gullvivor i gräsmattan på baksidan. De är också sådana där som "planterat sig själva". Jag gillar gullvivor. Jag gillar tom maskrosor så länge de blommar för de ser så glada ut, men jag vet att det är ogräs.

Sorry för utläggningen men jag har lite tråkigt just nu. *s*
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6