Fröken Småland skrev 2009-03-27 07:14:52 följande:
Åh, ha det så himla kul! Mitt trädgårdsengagemang sträcker sig till att jag vid riktigt fint väder sitter där och surfar
*ha ha* Låter som jag ungefär. Jag är itne så jätteintresserad mer än jag gillar när det växer och blommar.
Vi har ju turen att ha en gammal uppväxt trädgård med återkommande växter och där rensar jag och ansar lite efter förmåga. Kan liksom inget men rensa bort torrt och dött klarar jag. Jag bruakr också se till att sätta stöd åt pionerna tex (tror de heter pioner *gillar*) för de blir så tunga när det regnar och då lägger de sig utan stöd.
Vi har massor av syrener, en berså och en igenvuxen berså som numer är en stor jätteklump med syrener och intrasslad klematis. Vi har ett gäng körsbärsträd (inte bigarååer tyvärr utan den sura sorten Klarbär?) runt en tio tolv stycken. Sen ahr vi äpplen och päron.
Vi har en underbar och gigantisk doftjasmin som jag älskar och en "häck" av doftkaprifol som är otroligt mssiv och maffig. Minmor och svärmor som är trädgårdsintresserade säger att vi har väldigt bra och näringsrik jord. Brännässlorna trivs som fisken iaf. Såna rensar jag (och hatar).
Sen får vi lite udda blomster i rabbatterna, några kungsängsliljor som spritt sig och växer lite där de vill + en massa gullvivor i gräsmattan på baksidan. De är också sådana där som "planterat sig själva". Jag gillar gullvivor. Jag gillar tom maskrosor så länge de blommar för de ser så glada ut, men jag vet att det är ogräs.
Sorry för utläggningen men jag har lite tråkigt just nu. *s*