• Lokatt

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Välkommen till snacktråden för kreativa barnvagnsnördar!

Vi som hänger här gillar barnvagnar och pyssel. Det pysslas lika mycket med och till vagnarna som med annat.

Vi pratar barnvagnar och barnvagnstillbehör, barn kläder och pysselgrejer i massor och en varning är på sin plats att utfärda redan här: Det kan smitta!

Här pratas det även om allt och inget, om senaste pysselprojektet, annonser på blocket, saker man fyndat eller om familjen. Inget är ot så prata på! Huvudsaken är att vi har trevligt.

Detta är del 6 av tråden och nu är vi som en enda stor familj här!

• Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6
  • zasata

silver??

jag tror på råmjölkstabletter, proviva, vitpepparkorn, och att undvika folk.
    Framför altl tror jag på att dom sjuka skall hålla sig inne!

• Vipera
    zasata skrev 2009-03-18 11:09:11 följande:
    silver??jag tror på råmjölkstabletter, proviva, vitpepparkorn, och att undvika folk.Framför altl tror jag på att dom sjuka skall hålla sig inne!
    Råmjölkstabletter måste jag kolla upp! Vi kör silverjoner som jag gör hemma gratis annars, på allt från att göra ren skärbrädor till operationssårläkning. När lillgrabben hade feber och klagade på ont i örat häromveckan vid läggning så droppar man in några droppar i örat och på morgonen är allt bra, likadant var det förra gången.
    Samma med i princip alla åkommor utom virus som är svårt att rå på för silver tyvärr, så förkyld är man ju istället{#lang_emotions_surprised}
    Vill ha en dotter men ännu hellre, ett barn...
  • Fröken Småland
    Vipera skrev 2009-03-18 11:21:54 följande:
    Råmjölkstabletter måste jag kolla upp! Vi kör silverjoner som jag gör hemma gratis annars, på allt från att göra ren skärbrädor till operationssårläkning. När lillgrabben hade feber och klagade på ont i örat häromveckan vid läggning så droppar man in några droppar i örat och på morgonen är allt bra, likadant var det förra gången. Samma med i princip alla åkommor utom virus som är svårt att rå på för silver tyvärr, så förkyld är man ju istället
    Vad vet man om de negativa effekterna av silver för den mänskliga kroppen?
  • Lokatt
    zasata skrev 2009-03-18 11:09:11 följande:
    silver??jag tror på råmjölkstabletter, proviva, vitpepparkorn, och att undvika folk.Framför altl tror jag på att dom sjuka skall hålla sig inne!
    hu, råmjölkstabletter!

silverjoner vet jag oxå välldigt lite om.
    Våga vägra blogga
  • Vipera
    Fröken Småland skrev 2009-03-18 11:24:59 följande:
    Vad vet man om de negativa effekterna av silver för den mänskliga kroppen?
    Jodå man vet mycket om detta då det har använts i flera tusen år men i olika former. Den gamla tidens söndermalda silver var illa och kunde ge bieffekter som grå hud men inget annat. Joner ställer inte till med detta nu när vi kan fördela med ström till så små delar. Cederroths silverplåster som gav silverjoner är godkänt för sårvård och silver är godkänt som livsmedel och finns på Santa Maria silverkulor till bakverk, används även på brännskadeenheter. NASA använder silverjoner för vattenrening för dricksvatten precis som de flesta kryssningskepp i världen.
    Däremot är det helt illa att släppa ut mängder i avloppet exempelvis då det slår ut reningsverken som behöver sina bakterier.
    Det finns alltså folk som plockar upp de fåtal (typ en eller två kända) i modern tid som så till den grad missbrukat silverjoner att de fått argyria och alltså har missfärgad hud men i övrigt mår bra. Den dos man tar för att stoppa kräksjuka motsvarar om du äter sallad med lite syra och använder silverbestick.
    De som säger att det är farligt enligt myndigheter har det ofta från att silver exempelvis räknas som tungmetall inom gödning fast det inte är en tungmetall. Myndigheter är även de som måste ge dispens för om man skall spotta i handfatet efter tandborstning om du har amalgam, annars får du inte släppa ut så mycket i avloppet{#lang_emotions_wink}.
    Man kan vända och vrida på allt och till slut bestämmer man själv. Vi tror att silver iaf är mycket skonsammare än antibiotika och mängder med traumatiserande sjukvård.
    Vill ha en dotter men ännu hellre, ett barn...
  • Lokatt
    zasata skrev 2009-03-18 11:44:25 följande:
    römjölkstabletter sägs vara jätte bra. jag köper mina på www.mabra.se
    sägs vara jätte bra ja, även jättebra för kalvarna som inte får den
    Våga vägra blogga
  • zasata
    Lokatt skrev 2009-03-18 11:45:52 följande:
    sägs vara jätte bra ja, även jättebra för kalvarna som inte får den
    fast kalven får ju sitt innan
  • Lokatt
    zasata skrev 2009-03-18 12:01:24 följande:
    fast kalven får ju sitt innan
    råmjölk är den allra första mjölken som kommer. Finns även hos oss, du vet den lite mer gulare som kommer redan på bb. Som inehåller massa skydd osv. Det är ju därför tabletterna är nyttigare.
    -hur som, alla gör som dom vill, men för mig känns det knasigt och känsligt.
    Våga vägra blogga
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6