• Kaxmaja

Lets dance 2009

Snart börjar Lets dance och självklart behöver vi en tråd där vi kan följa det hela

I denna tråd diskuteras allt runt och omkring lets dance på en högst ovetenskaplignivå . Vi vet inte speciellt mycke om dans men de e kul att tycka och tänka ändå

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Samuel ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-02 14:41
    Deltagare
    Morgan Allning (Komiker)
    Mojje (Barnprogramledare)
    Hasse Aro (Programledare)
    Kitty Jutbring (BB deltagare, programledare)
    Linda Haglund (Löparstjärna)
    Magdalena Graaf (Artist, modell, författare)
    George Scott (Boxare)
    Magnus Samuelsson (Stark)
    Carl-Jan Granqvist (Krögare)
    Isabella Löwengrip (Blondinbella)
    Laila Bagge (Jurymedlem i Idol)
    Elisabet Höglund (nyhetsankare)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-16 20:41
    Mojje har ersatts av Niclas Wahlgren
  • Svar på tråden Lets dance 2009
  • Bevabus

det tycker jag också, men när jag sa det så fick jag hela trådens medlemmar i en enda stor hög över mig

mamlan skrev 2009-01-30 23:18:41 följande:
    Är det bara här vi irriterar oss på bagge? Tycker inte det är ett dugg kul att se henne dansa..visst hon är duktig, antagligen bäst...Men hur kul är det då när man vet att hon gått på balett akademien och dessutom arbetat som danslärare?? Försvinner inte hela vitsen med tävlingen då?? Jag hoppas hon åker..men det lär hon ju inte göra.
  • mamlan
    Bevabus skrev 2009-01-30 23:21:25 följande:
    det tycker jag också, men när jag sa det så fick jag hela trådens medlemmar i en enda stor hög över mig
    Då är vi två nu då...vi får stötta varandra
  • elegi
    Är det bara här vi irriterar oss på bagge? Tycker inte det är ett dugg kul att se henne dansa..visst hon är duktig, antagligen bäst...Men hur kul är det då när man vet att hon gått på balett akademien och dessutom arbetat som danslärare?? Försvinner inte hela vitsen med tävlingen då?? Jag hoppas hon åker..men det lär hon ju inte göra.
    Håller inte med för trots det så fick Morgan mer poäng av jusyn idag
  • Bevabus

precis visst, hon är inte bättre än Morgan men hon är verkligen superduktig! Så det är faktiskt fusk att hon har danserfarenhet. Sen att Morgan råkar vara bättre är ju kul för honom, men det hindrar ju inte Bagge från att få en bra plats som typ 3:a! Och det känns som att hon inte riktigt förtjänar det då hon inte behöver kämpa på samma sätt som de andra.

mamlan skrev 2009-01-30 23:23:37 följande:
    Bevabus skrev 2009-01-30 23:21:25 följande:
    Då är vi två nu då...vi får stötta varandra
  • mamlan

Meningen med hela programmet är ju att amatörer ska dans med "riktiga" dansare..annars kan vi ju lika bra skita i kändisarna och låta dansarna para i hop sig med varandra..

• L jung
    För att vara danslärare för barn 6-11 år behövs inte särskilt stora erfarenheter.
    Min systerdotter är det, och inte sjutton är hon i klass med proffsen för den skull inte... det räcker med taktkänsla, rytmik och grunder eftersom man är på en sån grundnivå med barn i dom åldrarna....
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Life can be a bitch sometimes ♥¸.♥´¯)¸.♥´¯)
  • mamlan

L jung skrev 2009-01-30 23:36:17 följande:

För att vara danslärare för barn 6-11 år behövs inte särskilt stora erfarenheter.Min systerdotter är det, och inte sjutton är hon i klass med proffsen för den skull inte... det räcker med taktkänsla, rytmik och grunder eftersom man är på en sån grundnivå med barn i dom åldrarna....
    Fortfarande-hon är utbildad på balettakademien...det är ju som att skicka Carola eller Charlotte Pirelli till Idol eller fame factory ...fuskigt, tråkigt och förstör hela poängen med programmet
  • L jung
    mamlan skrev 2009-01-30 23:40:15 följande:
    L jung skrev 2009-01-30 23:36:17 följande: Fortfarande-hon är utbildad på balettakademien...det är ju som att skicka Carola eller Charlotte Pirelli till Idol eller fame factory ...fuskigt, tråkigt och förstör hela poängen med programmet
    Förstår vad du menar, men samtidigt så är hon absolut inte den första, man får ju syna alla programmen då... exempelvis så är det flera som testar för IDOL som jobbar på Wallmans salonger i deras shower och tjänar sitt leverbröd på det när dom söker till programmet.  Men visst, jag hänger med på vad du menar....
  • mamlan

L jung skrev 2009-01-30 23:48:03 följande:

Förstår vad du menar, men samtidigt så är hon absolut inte den första, man får ju syna alla programmen då... exempelvis så är det flera som testar för IDOL som jobbar på Wallmans salonger i deras shower och tjänar sitt leverbröd på det när dom söker till programmet.  Men visst, jag hänger med på vad du menar....
    Skillnade där som jag ser det, är att de osm jobbar ex. på wallmans sällan är kända namn, de söker till idol för att kunna bli just kända och göra en karriär inom musiken..en språngbräda. Lets dance är mer på lek, tror knappast någon av deltagarna är med för att skapa sig en karriär som dansare..de är med som en kul grej, underhålning..med glada amatörer utan ambition att bli mer än så..
  • L jung

jag tycker hursomhelst att Alling obh Bagge är bäst i år....
    *Alling är ju fenomenal och helt oväntat bra!!

Svar på tråden Lets dance 2009