Inlägg från: romani beauty |Visa alla inlägg
  • romani beauty

Romer

Svar på #421
    Som rom har man oftast ett namn som används officiellt i landet o ett som används bland romer. Marina är mitt officiella namn men jag heter nåt annat också .
  • romani beauty

nu vill jag fråga alla romer här, eller anhöriga också..hur mycket diskriminering märker ni av i sverige pga etniciteten???

• romani beauty
    Svar på #424
    ingen som vill/kan svara???

själv är jag spyless iaf, senast igår så hade vi väktare i hälarna runt hela köpcentrat..bläää
  • romani beauty
    Svar på #426

jo..men tycker det..direkt vi kom in i köpcentrat så ser jag hur vakten kollar åt vårt håll..sen när vi är inne på Glitter står han utanför o kollar hela tiden, sen går han iväg o ringer efter nån..störande..vi vill flytta härifrån

• romani beauty

jag tror seriöst de har nån lista av nån slag med foto på folk i vissa köpcentra för hur kan de typ alltid va efter oss?? o flera ggr har de visiterat också utan anledning. Därför vill vi flytta för jag er säker de har nån slags jäkla fotobok där vi är med som nån potentiell snattare..fast de har ju aldrig tagit oss för nåt, så de är ju bara rasism

• romani beauty

m00min

vrf är de elaka mot barnen?? Vi svenska o rumänska zigenare älskar o värderar barnen högt!

• romani beauty
    Svar på #430
    vad roligt! :D Ja, de är synd man inte umgås så mycke med varann mellan zigenare o svenskar, jag träffar mest bara svenskar på jobbet :/
  • romani beauty
    Svar på #435
    jag tycker ofta finska zigenare verkar rätt...arga..de uppför sig så iaf
  • romani beauty
    Svar på #437
    vad har du märkt av?
  • romani beauty
    Svar på #439
    sjukt! Men jag svär, folk har typ värsta bevakningen av en då de vet man är zigenare..de gick bra första tiden vi bodde här i vårt grnnskap, men efter en tag så har de visst märkt vad vi är o jag lovar, vissa klagar över allt de kan hittta..vi har sett t.ex grannar lämna sina bilar utanför sin hus o så har vi gjort så också kortare stunder men då har de gnällt på oss o vi fått tillsägelser..en granne var på Dani att han ville se i vårt garage för han sa att vi säkert hade massa stöldgods där..o har vi lämnat garaget öppet så har folk här varit in o kollat o flyttat runt saker! Vår bil har blivit repad på parkeringen, lämnar vi den på gästparkeringen en stund får vi direkt böter fast andra grannar gör samma sak, men ser de vår bil ringer de carpark..