Inlägg från: romani beauty |Visa alla inlägg
  • romani beauty

Romer

Svar på #462
    från början så har det gällt alla utom ens egna man men i vår familj så visar vi bara den respekten för äldre män..det har liksom fallit bort bland yngre. Kan tillägga att flickor o äldre kvinnor inte måste tänka på det här.
  • romani beauty
    Svar på #466
    nä, alltid om man är i åldern då man menstruerar.
  • romani beauty
    Svar på #469
    haha ok. Ja, en gammal kvinna t.ex har full frihet o är jämställd men männen o går frqmför dem, röker o drivker med dem, säger allt hon tycker etc..
  • romani beauty
    Svar på #471
    Man är mer begränsad..fast det har luckrats upp hos oss yngre..de gamla är mer hårda med allt sånt och när man är med dem så tänker man mer på alla regler än om man bara är yngre. Men jag röker t.ex inte framför mina föräldrar! Men bland yngre romer gör jg det, o skojar med killarna..det var hårdare förr..
  • romani beauty

Vad jag hört så har en del svenskar med zigenarsläkt/resandesläkt sagt sig vara valloner istället för det är mindre skämmigt

• romani beauty
    Svar på #497
    o med tanke på hur fördomarna mot oss romer är (kolla bara in FL, med de underbara kommentarerna att det inte finns något bra alls i romsk kultur!) så förstår jag dem
  • romani beauty

akta dig för dem? haha, vad tror vissa icke-romer att vi zigenare är? Kannibaler som äter er till frukost? pssst..

• romani beauty
    Svar på #502
    ja, vi har ju inte nog av våra egna!
  • romani beauty
    Svar på #503
    om du bara viste vad folk kläcker ur sig!
  • romani beauty
    Svar på #506
    ja, eller hur? Våra barn bara driver omkring och enromt ouppfostrade!