romani beauty skrev 2009-03-29 00:06:45 följande:
ja, jag vet hur albnsk kultur ser ut ockås..har många albanska vänner ..bodde hos en romsk familj från kosovo då jag var yngre också..de pratade albanska, inte romani..så jag lärde mig albanska hos dem..o träffade en hel del albaner genom dem..romer o albaner brukar ju inte vara så nära vänner jämt men vi bodde i en liten stad då o umgänget var begränsat..ja, man gör det man hinner..vi är ju t.ex. noga med tvättenmen nog får jag erkänna att jag slängt ihop kläder som egent5ligen inte ska blandas då jag haft ont om tid..efteråt får jag ångest haha..men jag tänker att så länge jag separerar tvätten från köket och det som rör ansiktet från övrigt så är det lugnt..har jag tid så separerar jag mer men jobbar jag mycke o tvätthögen växer så blandar jag hejvilt med kvinnors, mäns o brnas kläder..vad ska man göra om man inte hinner??? 10 år tillsammans?! inte dåligt! vi har bara 2 haha. Igår ville han dessutom läman mig..jag har vatit en häxa senaste veckan..han var SÅ less..så nu får jag allt skärpa mig
en hel del verkar ju likna varandra också
så lär man ju sig språket bäst; om man har det runt sig hela tiden.
precis, man kan inte göra mer än det man hinner
så det har du??

hehe
skulle aldrig hinna dela upp allt...
fast visst kan jag säga att jag oftast, om blir någorlunda fulla maskiner, tvättar handdukar och sängkläder (sängkläder tar ju nästan två maskiner med 6sängar) för sig, underkläder strumpor för sig, delar upp barnens och våra en del också om blir fulla maskiner. men är ju oftast mer för att barnens ofta är mer smutsiga och mer ofta behöver varmare och förtvätt
10 år ja

hoppas på många till ;-9 2 är inte illa heller..

man måste ju börja någonstans. kan ju inte bli 10 direkt. hihi
vill de inte lämna en då och då... haha... vi dem också kanske. men så länge det bara är i stundens hetta så
skärpning nu då
dags för mig att sova så orkar med morgondagen
god natt