Inlägg från: bäbis m |Visa alla inlägg
  • bäbis m

Vi som väntar junibebisar del 2!

Fundering. Är det någon här som fortfarande tränar mer eller mindre som vanligt? Jag körde body step igår och körde på som vanligt fast med lite mindre go i hoppen. Kan det vara farligt för bäbisen eller är det främst jag som kan skada höfter/fogar osv?

Vill gärna träna (både kondition och styrka) för det ger så mycket mer energi i längden.

• bäbis m

Tackar tackar för ditt utförliga svar bebek. Härligt då har vi helt klart ett stort träningsintresse gemensamt =D

Oj,enkilo på armarna? det är ju ingenting? Måste man reducera så kraftigt redan? Jag körde en massa benböj igår istället för att hoppa och det kändes bra. Skönt att få bli ordentligt svettig också.

Vad jag förstod så kan man i alla fall göra vanliga/raka situps fram till att magmusklerna ev delar sig sen får man bara köra sneda. Så skönt att kunna stärka bålen inför kommande prövningar känner jag. Svanken blir också mycket bättre när jag tränar. Det är annars min svagaste länk.

Var rädd att jag skulle känna någonting i fogarna i går kväll men det var lugnt, phuu.

• bäbis m

haha, jo att springa runt och leka med barn och hålla koll på dem ska verkligen inte underskattas :)

• bäbis m

Jag ska verkligen försöka träna så länge jag bara kan för annars mår jag skit istället. Tyvärr. Men att successivt ta det lite lugnare så att kroppen inte överansträngs :)

• bäbis m

Oj, en sak till jag kom på. Har inte funderat på det tidigare (dåligt kanske) men jag har en navelpiercing sedan 10 år. Är det någon av er som har erfarenhet på något sätt av graviditet och navelpiercing? Vad ska man göra? behöver man göra någonting?

Mycket tacksam för svar. Känner mig lite kluven.

• bäbis m

Hm, jag har läst en del om piercing nu idag och kommit fram till att den ryker i kväll. Förhoppningsvis blir det inga jättefula ärr. Känner sig säkert lite naken men det viktigaste är hälsan.

• bäbis m

haha, tur nog så är inte magen speciellt stor ännu men den lär väl bli... Tänker liksom inte på att den finns där längre men så läste jag någonstans om piercing och graviditet och kom att inse att jösses, det där rör ju mig med.

"måste se rätt kul ut med en stor mage mer piercing:P"

• bäbis m

Oj, hihi det var ingen dålig bäbismage du har. Syns mycket mer på dig än på mig...Om jag inte tokväxer på 2 veckor :) Måste vara skönt att inte folk bara tror att man ev tränat lite mindre än vanligt.

Smulan87 skrev 2009-01-27 18:36:25 följande:
    Nu har jag lagt in en ny magbild :Dde står vecka 21, 20+5 på den :D men visst syns de på mig? :D
  • bäbis m

min mage är också längre er..vilket märks på byx/kjol-linningen :)

Aha, så du har tagit bort din piercing nu. Min känns inte ett dugg konstig än så länge och det finns gott om plats att expandera på själva sycket men det är kanske lika bra att inte ta någon risk..Synd bara om man skulle kunna haft kvar den hela tiden för ev blir det mindre fula ärr då :/ Vi får hoppas att vi klarar oss ifrån ärr och onödiga bristningar.

• bäbis m

Haha, min mage har inte trilat ner för den har varit där nere hela tiden ;)

Men som sagt, när livmodern vandrar uppåt så lär väl magen följa efter. Då kanske det blir mer bekvämt med kläder igen. Jag tycker också att det är obekvämt att böja sig för det känns som man måste hålla andan då.

bebek skrev 2009-01-27 21:35:11 följande:
    tycker alla magar är så gulliga! men uff...la min bild så ni kan se den. min mage måste trillat ner, det sitter ju vid höftbenet nästan, jättesvårt med byxlinning, speciellt om man måste böja sig framåt.
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!