• Treasures

Templista för oss pergopinglor 4

Här är vår temp list tråd!

Listan tillhör oss som hänger här inne i pergopinglornas tråd och tempar, så vill ni lägga in er så förväntar vi oss att se er där inne:

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m39594188.html

Syftet med tråden är inte diskution utan en plats för oss att bara länka våra temp kurvor och diskutera ämnet tempning.

EN FANTASTISK & FENOMENAL GUIDEBOK SOM PÅ SVENSKA FÖRKLARAR ALLA VIKTIGA BEGREPP, TERMER OCH FÖRKORTNINGAR:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

När vi sen fått våra efterlängtade + så hoppar vi på små rosa moln över till denna tråd www.familjeliv.se/Forum-11-237/m37690250.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-26 12:45
    Ny plustråd! www.familjeliv.se/Forum-11-237/m40717469.html

• Svar på tråden Templista för oss pergopinglor 4
  • Treasures

Sagn - Jag kanske redan skrivit det här, men jag fick också en jätte sen ÄL efter dubbelkur Pergotime i höstas, dag 33. Fick ändå öka dosen till trippel då den var så sen så kunde ju trippel göra att den kom tidigare. Tyvärr fick jag ingen ÄL alls då. Men trippelkuren efter så kom den på dag 18....hoppas på detsamma denna gång!

Varför är det så svårt?
  • Bumms

Dag 35 idag! Ingen mens, inget plus!

Mensvärk har jag från och till varje dag sedan minst två veckor sen och rikliga flytningar...känns som den e på G hela tiden och nu när jag inte får ett plus så kan den dumma mensen ta och komma så jag får börja om...suck

Minnie: Här har du ett till stöd! Kramar om!

Milos Mamma
  • amorosa

Åhhh, vad roligt! Grattis fjällräven! Hoppas allt går bra hela vägen!

Välkommen hit Sagn! Bra att du fyller på listan med aktiva tempare!

Minnie: neeej, inte såna tankar!!! Man måste leva på hoppet! Vilken tur att du ska kolla det på fredag, så du slipper oroa dig så länge till. Håller tummar och tår! *kram*

**Januari**

17 Bumms (Räknat på 31 dagars cykel)
    26-27 Sagn
    28-30 Utlandsvensakn

VI SOM TEMPAR:
    amorosa: www.fertilityfriend.com/home/219854
    Sagn: www.fertilityfriend.com/home/24b84c
    Treasures: www.fertilityfriend.com/home/2007f0
    Utlandssvenskan: www.fertilityfriend.com/home/utlandssvenskan

PAUSAR:
    Mammiz81 www.fertilityfriend.com/home/16fabb
    Violla: www.fertilityfriend.com/home/1fa23f
    Bambi7: www.fertilityfriend.com/home/12a22f
    Bumms: www.fertilityfriend.com/home/22eee8
    brawny: www.fertilityfriend.com/home/23d7fe
    skytt81: www.fertilityfriend.com/home/24c977

VI SOM PLUSSAT:
    + Kärleken: www.fertilityfriend.com/home/fe0cc
    + Sassahed: www.fertilityfriend.com/home/1e9bff
    + Darling76: www.fertilityfriend.com/home/107fb1
    + Monitzzz: www.fertilityfriend.com/home/21bb7d
    + Dodisens mamma: www.fertilityfriend.com/home/1fdb03
    + Cornelia13: www.fertilityfriend.com/home/1ddbda
    + Pap78: www.fertilityfriend.com/home/pap78
    + Fru Åkesson: www.fertilityfriend.com/home/20246f
    + Onlyangelika: www.fertilityfriend.com/home/2384a3
    + Icka76: www.fertilityfriend.com/home/2102b4
    + Minnie69: www.fertilityfriend.com/home/206923
    + Fjällräven: www.fertilityfriend.com/home/Fjallraven

• Sagn

Treasures skrev 2009-01-21 21:17:52 följande:

Sagn - Jag kanske redan skrivit det här, men jag fick också en jätte sen ÄL efter dubbelkur Pergotime i höstas, dag 33. Fick ändå öka dosen till trippel då den var så sen så kunde ju trippel göra att den kom tidigare. Tyvärr fick jag ingen ÄL alls då. Men trippelkuren efter så kom den på dag 18....hoppas på detsamma denna gång!
    Vad skönt att höra att det är fler som har varit i samma sits. Jag är lite orolig för att bli överstimulerad om jag öka dosen när det faktiskt funkar med mindre. Men det kanske snarare bara gör så att ÄL kommer tidigare, jag hoppas i alla fall att min cykel ska kortas ner något, eller ja mest hoppas jag ju på att få ÄL =) Lite segt med 40 dagars cyklar. Trodde knappt att man kunde få ÄL så sent, så det var tack vare att jag tempade som jag insåg att jag faktiskt haft ÄL, annars hade jag börjat med Provera förra veckan.

Hur länge har du ätit pergo? Har du haft uppehåll nångång och fått egen ÄL? Anledningen till att jag undrar är att jag ska äta en trippel för att sedan ta en månads uppehåll (har ätit 5 kurer då), och då hoppas jag verkligen att jag kan få ÄL av mig självt.
  • Sassahed

Minnie: tänker på dig och håller tummarna att du inte börjar blöda något mer. Hoppas att det går bra på fredag. Kramar

• Sassahed

Sagn: Tack så mycket. Jo nu så har jag hunnit gå en bit på vägen, har 26 dagar kvar till uträknat BF datum så spänningen stiger.

Ang sexandet så står det med på min kurva vid BD. Trodde att jag skulle få ÄL mycket tidigare först när tempen gick ner runt dag 11 så då la vi allt krut när det sedan visade sig att jag inte fått ÄL då så fortsatte vi att sexa några dagar till men då endast varannan dag. Men det gick ju bra ändå. Hade inga kudd knep men försökte ligga några minuter extra innan jag gick upp. Hade lite mens liknande grav symtom. Inte ont i brösten alls inget illamående utan var trött och hade "mensvärk" men det kom ju inte någon mens fast jag trodde den skulle vara igång varje gång jag gick på toa.

• Cornelia13

Minnie: Tänker på dig och håller mina tummar att allt är som det ska!

Längtar till våren!
  • Cornelia13

Välkommen alla nya förresten, är ju själv gammal tempare men kan inte riktigt slita mig från denna trevliga tråd, så ni får stå ut med att jag kikar in ibland

Längtar till våren!
  • Sagn

Sassahed: Oj, ja då förstår jag att spänningen är på topp. Tänk vad härligt med en liten bebis. Är det första?

Jag tycker att det är lite svårt det där med hur man egentligen ska sexa för att maximera chansen, på vissa ställen läser man att varje dag kring ÄL är bra och på vissa att man bara ska ha sex varannan. Men det kanske är bättre att inte fokusera så mkt på det alls utan ha sex för att man vill i stället =)

• Minnie69

Har precis lärt mig att man inte ska tacka för välgångsönskningar för då förtas effekten, så här är det slut tackat (hur mycket god energi har jag isf inte slösas bort bara för att jag är så artig och gullig ). Jag är iaf glad för tiden imorgon, just nu känns allt väldigt olidligt och jag har haft gråtorgie både igår och idag. Nu börjar jag vara "känslotömd" .

Ni är iaf bara för gulliga här i tråden Kram

Svar på tråden Templista för oss pergopinglor 4