Sassahed skrev 2009-01-21 09:45:43 följande:
Här händer det ju massor.Först ock främsts grattis till Fjällräven! Och sen är du ju självklart också välkommen över i fortsättningstråden för oss pinglor som plussat.Välkommen hit både Utlandssvenskan och Sagn. Detta är bara en sån super tråd som man inte kan slita sig ifrån. Började bli lite glest bland aktiva tempare med så lite nytt blod skadade absolut inte Sagn: När jag åt min 1:a dubbelkur pergo (jan -08) så trodde jag inte heller att jag skulle få ÄL. Var och lämnade prog.prov på dag 25 och då hade jag inte haft ÄL men sen eftersom jag tempade den cyklen så visade kurvan att jag haft ÄL dag 30 så jag fick komma in och lämna ett till prog.prov som sen visade att jag hade haft ÄL iaf fast senare i cyklen. Skulle också fått gå över på trippelkur men eftersom jag fick ÄL fast sent så fortsatte vi med bara dubbelkur och cyklarna efter så kom ÄL helt i rätt tid. Lyckades sen även plussa ostimulerad under pergopaus.Hejar på er alla!Kramar
Åh, vad skönt att höra någon mer som har haft sen ÄL, jag trodde knappt att man kunde få det så sent. Tänkte att blåsorna skrumpnar efter ett tag. Ja det här med att jag ska ta trippelkur gör mig lite förvirrad, när jag tog enkelkur första gången funkade det inte, när jag tog andra gången fick jag fortsätta äta pergo några dagar extra och fick då ÄL med hjälp av Ovitrelle. Även fast det funkade med enkel fick jag gå över till dubbel och första omgången dubbel fick jag oxå äta några dagar extra för att sedan ta Ovitrelle. Nu senaste dubbelkuren åt jag pergo några dagar extra men som sagt så var det inget ägg som hade tagit "ledningen" så därför fick jag ingen ovitrellespruta. Varför tycker min gyn att jag ska ta trippel även fast det funkar med dubbel? Kan det vara för att blåsorna växer för sakta?! (anledningen till att jag får äta pergo några dagar extra). Tycker man läst om många där cykeln efterhand har blivit kortare och kortare med pergo, min cykel ligger på runt 32 dagar (denna gången blir det ju över 40). Hur länge åt du pergo innan din cykel blev "normal"? Fortsatte den att vara "normal" även när du inte åt pergo?
Ökar risken för t.ex. överstimulering med trippel?
Kramar!