Sagn skrev 2009-01-22 07:53:36 följande:
Vad skönt att höra att det är fler som har varit i samma sits. Jag är lite orolig för att bli överstimulerad om jag öka dosen när det faktiskt funkar med mindre. Men det kanske snarare bara gör så att ÄL kommer tidigare, jag hoppas i alla fall att min cykel ska kortas ner något, eller ja mest hoppas jag ju på att få ÄL =) Lite segt med 40 dagars cyklar. Trodde knappt att man kunde få ÄL så sent, så det var tack vare att jag tempade som jag insåg att jag faktiskt haft ÄL, annars hade jag börjat med Provera förra veckan. Hur länge har du ätit pergo? Har du haft uppehåll nångång och fått egen ÄL? Anledningen till att jag undrar är att jag ska äta en trippel för att sedan ta en månads uppehåll (har ätit 5 kurer då), och då hoppas jag verkligen att jag kan få ÄL av mig självt.
Jag tror inte att risken för att vi som är svårstimulerade ska bli överstimulerade är så stor. Gör som din läkare tycker, de ska ju ändå veta bäst. Då jag fick min sena ÄL så var det också tack vare tempningen som jag vågade tro att det verkligen var så. Men nu tror jag att jag har lärt mig om hur jag mår vid ÄL....ganska dåligt, huvudvärk, illamående och så får jag ömma bröstvårtor...och symtomen börjar några dagar innan ÄL. Hoppas kroppen fortsätter bete sig på samma sätt i fortsättningen.
Jag har ätit pergo i snart ett år, började i början februari-08. Under våren blev det en enkel, en dubbel och en trippel. Fick inte ÄL av nån och i juni började jag med Metformin och hade pergouppehåll under sommaren. Fick ingen ÄL så. I augusti började jag om med pergotime och nu har det blivit femkurer på raken. En enkel - ingen ÄL, En dubbel - sen ÄL, en trippel - ingen ÄL, en till trippel - ÄL....och nu trippel igen!
Det har ju ändå blivit lite uppehåll mellan de kurerna då jag inte hat ÄL, för då har man ju väntat till dag 35, börjat med primolut nor och sedan vänta in blödningen.
Efter denna trippelkur så blir det ju inge mer pergo för mig så då kommer pausen, hoppas så jag med att det fungerar denna gång med och att kroppen vill vara med då man pausar.