• Treasures

Templista för oss pergopinglor 4

Här är vår temp list tråd!

Listan tillhör oss som hänger här inne i pergopinglornas tråd och tempar, så vill ni lägga in er så förväntar vi oss att se er där inne:

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m39594188.html

Syftet med tråden är inte diskution utan en plats för oss att bara länka våra temp kurvor och diskutera ämnet tempning.

EN FANTASTISK & FENOMENAL GUIDEBOK SOM PÅ SVENSKA FÖRKLARAR ALLA VIKTIGA BEGREPP, TERMER OCH FÖRKORTNINGAR:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

När vi sen fått våra efterlängtade + så hoppar vi på små rosa moln över till denna tråd www.familjeliv.se/Forum-11-237/m37690250.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-26 12:45
    Ny plustråd! www.familjeliv.se/Forum-11-237/m40717469.html

• Svar på tråden Templista för oss pergopinglor 4
  • amorosa

Tjoho, idag blev det utslag på stickan! Nu jäklar ska det dansas!

*Februari*
    18 Amorosa

VI SOM TEMPAR:
    amorosa: www.fertilityfriend.com/home/219854
    Sagn: www.fertilityfriend.com/home/24b84c
    Treasures: www.fertilityfriend.com/home/2007f0
    Utlandssvenskan: www.fertilityfriend.com/home/utlandssvenskan

PAUSAR:
    Bambi7: www.fertilityfriend.com/home/12a22f
    brawny: www.fertilityfriend.com/home/23d7fe
    Bumms: www.fertilityfriend.com/home/22eee8
    Icka76: www.fertilityfriend.com/home/2102b4
    Mammiz81 www.fertilityfriend.com/home/16fabb
    skytt81: www.fertilityfriend.com/home/24c977
    Violla: www.fertilityfriend.com/home/1fa23f

VI SOM PLUSSAT:
    + Kärleken: www.fertilityfriend.com/home/fe0cc
    + Sassahed: www.fertilityfriend.com/home/1e9bff
    + Darling76: www.fertilityfriend.com/home/107fb1
    + Monitzzz: www.fertilityfriend.com/home/21bb7d
    + Dodisens mamma: www.fertilityfriend.com/home/1fdb03
    + Cornelia13: www.fertilityfriend.com/home/1ddbda
    + Pap78: www.fertilityfriend.com/home/pap78
    + Fru Åkesson: www.fertilityfriend.com/home/20246f
    + Onlyangelika: www.fertilityfriend.com/home/2384a3
    + Fjällräven: www.fertilityfriend.com/home/Fjallraven
    + Minnie69: www.fertilityfriend.com/home/206923

• Sagn

Treasures: Jag har en tid bokad för VUL på fredag, men jag funderar på att skjuta på den till nästa vecka i och med att de var så små igår. Och som sagt så är min gyn lite okänslig ibland så jag vet inte om jag orkar få hennes negativa besked redan på fredag.

Ska du ta sprutor och göra IVF? Jag ska bara ta sprutor, Gonal-F heter dom. Har du någon koll på om det är vanligt att man tar bara sprutor och inte gör IVF eller inseminiering?

Lycka till Amorosa!

• amorosa

Tack tjejer!

Idag var det dock inget utslag, så äl måste ha skett i natt eller under dagen idag. Brukar ha utslag två dagar i sträck, så jag blev lite ställd. Men det är lika bra att sexa till det idag igen! Hoppas tempen stiger imorgon.

Sagn: kan du inte byta gyn, om du inte trivs med din nuvarande? Det kan ju vara lite jobbigt att ha en så okänslig gyn. Vilken dunderhöjning idag, förresten!

Treasures: äl på gång hos dig idag? Kan ju hoppas att tempen fortsätter stiga imorgon!

bumms: har du börjat tempa igen nu?

• Treasures

Sagn - Jag ska till en början bara ta sprutor, ingen IVF och ingen insemination vad jag vet i alla fall. Fungerar inte dessa så blir det väl IVF längre fram.

amorosa - Håller tummarna för dig! Ingen ÄL idag heller.....negativt ÄL-test och mindre ont i magen än igår, men det känns fortfarande endel. Försökte kolla med valigt ultraljud utifrån på magen idag där jag har ont och tänkte att man kanske kunde se nåt, typ om det skulle vara nån större cysta som gör att jag haft ont, men jag såg inget avvikande, bara jätte fina blodkärl!

Varför är det så svårt?
  • Sagn

amorosa: Jag hade gärna bytt gynekolog, men det är väntetid överallt. Nu går jag till en privat mottagning, det finns en till privat mottagning i stan men deras gynekolog gick tragiskt bort i början på året så de står utan gyn och har ca 80 par som är ofrivilligt barnlösa. Det tredje och sista alternativet är kvinnokliniken på lassarettet och där är det 6 månaders väntetid. Men jag ska sätta upp mig på väntelistan så får jag helt enkelt stå ut med min okänsliga gyn ett tag till. Ja jag vet inte vad som har hänt med min temp, man skulle ju nästan kunna tro att jag har haft ÄL redan =) fast det är omöjligt, har inte haft några sådana symptom alls. Den lilla dippen jag hade på 35.8 beror nog i och för sig på att vi hade det väldigt kallt i sovrummet den natten. Hoppas det tar sig för dig denna gång!

Treasures: När börjar du med sprutorna? Och ska du ta Gonal-F eller puregon eller det kanske du inte vet ännu? Jag får nog börja med sprutorna i början på maj antar jag, känns som en evighet tills dess =(

• Eled

Hejsan Allihopa!
    Jag har försökt att bli gravid i 1,5 år nu. Om två veckor kommer jag börja med pergo.
    Iaf så undrar jag om det här med att tempa. Hur funkar det? Jag har aldrig testat det dels pga att min man blir stressad av det. Men igår gjorde jag det i smyg. Jag hade 37,4 och ligger i vanliga fall på 36,4 el 36,6. Jag har fått för mig att när du har hög temp då har du ÄL. Stämmer det?
    Vi körde en snabbis iaf och kanske det inte hände rngt men kanske vi nu slappnar av när vi vet att vi ska få hjälp.

• Treasures

Sagn - Jag vet inte när vi får komma igång med sprutor än, remissen har skickats, men jag har ej hört nåt från IVF-kliniken än. Men inom tre månader ska man få komma, så innan april är slut då. Vet inte heller vad det blir för sprutor än.

amorosa - Ser bra ut....

Eled - Välkommen hit, här försöker vi hjälpa och peppa varandra så gått det går. Som svar på din fråga så går tempen upp efter man haft ÄL, dagen man har ÄL är den ofta lite lägre än normalt-.

Varför är det så svårt?
Svar på tråden Templista för oss pergopinglor 4