• Treasures

Templista för oss pergopinglor 4

Här är vår temp list tråd!

Listan tillhör oss som hänger här inne i pergopinglornas tråd och tempar, så vill ni lägga in er så förväntar vi oss att se er där inne:

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m39594188.html

Syftet med tråden är inte diskution utan en plats för oss att bara länka våra temp kurvor och diskutera ämnet tempning.

EN FANTASTISK & FENOMENAL GUIDEBOK SOM PÅ SVENSKA FÖRKLARAR ALLA VIKTIGA BEGREPP, TERMER OCH FÖRKORTNINGAR:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

När vi sen fått våra efterlängtade + så hoppar vi på små rosa moln över till denna tråd www.familjeliv.se/Forum-11-237/m37690250.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-26 12:45
    Ny plustråd! www.familjeliv.se/Forum-11-237/m40717469.html

• Svar på tråden Templista för oss pergopinglor 4
  • Treasures

Tja, så är det säkert amorosa....känns lite surt, för om det stämmer med ÄL lördag så är ju sannolikheten inte så stor att vi har lyckats...körde på beskrivinginen till ÄL-testen att störst chans att bli gravid var samma dag och dagen efter positivt ÄL-test.

Vad bra att ni fått komma igån med en ordentlig utredning nu! Vi ligger rätt lika till nu, sista pergoförsöket, kommande väntan och sedan andra metoder!

Imorgon är det dags för progprov för mig....är nervös trots att jag är säker på att jag haft ÄL, men svar får jag ju inte förrän om en vecka.

Varför är det så svårt?
  • Fjällräven

Treasures: Ge inte upp hoppet än! Vi hade samma BD som ni och trodde absolut att det var kört men icke

• Bumms

amorosa: Tack, ja ni är verkligen härliga tjejer som man inte vill släppa taget om! Konstigt med spermaprovet, nu vet jag inte rikigt hur ingående de är med det men vi fick reda på samma dag att min mans prov var ok.

Treasures: Jag tror du hade ÄL runt onsdagen som FF satt ut först, med största tanke på ÄL testet...hoppas iaf!!

Gonatt broids

Milos Mamma
  • Treasures

Fjällräven - Tack för att du ger mig lite hopp! Hur är det med dig? Har du fått göra nåt VUL ännu och titta på lilla pyret?

Bumms - Jag tror också det, man måste nog lita på sin egen känsla i första hand. Har du börjat spruta nu?

Varför är det så svårt?
  • Sagn

Herregud vad min temp hoppar upp och ner, skumt med tanke på den jämnheten jag hade i början =)

Jag vill oxå stanna kvar i denna mysiga tråd, även fast det är min sista pergoomgång nu.

Treasures: Lycka till med prog.provet!

amorosa: Min mans spermaprov var klart efter 14 dagar, men vi fick inte reda på svaret förrän efter ca 1 månad eftersom de skickar svaret till gynekologen och det är gynekologen som ringer upp o berätta hur det gått. Skönt att ha kommit igång med utredningen, och du ska se att snart är det slutet av mars =)! Lycka till!

• Fjällräven

Treasures skrev 2009-02-11 07:05:13 följande:

Fjällräven - Tack för att du ger mig lite hopp! Hur är det med dig? Har du fått göra nåt VUL ännu och titta på lilla pyret?
    Ska på ultraljud ikväll! Är så himla nervös men samtidigt så glad, hoppas bara att allt är som det ska. Men har inte tid förrns kl. 19.30 så det blir en låååång dag.
    Som tur är så har jag laddat VISAkortet så det blir en shoppingdag idag...i -25grader! Men solen skiner så det är ju trevligt
  • icka76

Hej tjejer!

Hur går det för er i tråden?

Treasures: Håller tummarna att äl var tidigare eller att din man har uthålliga simmare.

Amorosa: Ägget kan fästa tidigare. Jag kände mina fästa 5 dagar efter äl och det är även en liten dipp då på kurvan. Håller tummarna.

Jag har så smått börjat tempa fast blödningen efter skrapningenhåller i sig fortfarande. Jag kommer bara att tempa aktivt tills äl är konstaterad och då och då efter. Vill inte känna hysterin fram till BIM. Jag kommer heller inte att tala om när/om jag blir gravid. Vill hålla det hemligt ett tag innan.

Mammiz: Hur mår du? Håller tummarna att du lyckas snart igen.

• Mammiztill2
    Svar på #216
    Tackar som frågar

jo då jag börjar må bättre och ska till gyn den 4mars. Då kommer vi få sätta igång och tror de kommer bli mer pergo kurer. Borde ha äl idagarna, men känner ingenting. och får inte försöka nu endå. Hur mår du själv?! visst är de jobbigt med blödningar, små blödningar brunt och div. färger på sånt som kommer ut.. HUana mig..   saknar inte tillbaka i tiden  57 dagars med blod o sånt.. blää.  Hoppas de avstannar helt o hållet snart.

FJällräven: Lycka till
    icka76 skrev 2009-02-11 10:52:26 följande:
    Hej tjejer!Hur går det för er i tråden?Treasures: Håller tummarna att äl var tidigare eller att din man har uthålliga simmare.Amorosa: Ägget kan fästa tidigare. Jag kände mina fästa 5 dagar efter äl och det är även en liten dipp då på kurvan. Håller tummarna.Jag har så smått börjat tempa fast blödningen efter skrapningenhåller i sig fortfarande. Jag kommer bara att tempa aktivt tills äl är konstaterad och då och då efter. Vill inte känna hysterin fram till BIM. Jag kommer heller inte att tala om när/om jag blir gravid. Vill hålla det hemligt ett tag innan.Mammiz: Hur mår du? Håller tummarna att du lyckas snart igen.
  • Treasures

*Februari*
    18 Amorosa
    18-19 Treasures

VI SOM TEMPAR:
    amorosa: www.fertilityfriend.com/home/219854
    Sagn: www.fertilityfriend.com/home/24b84c
    Treasures: www.fertilityfriend.com/home/2007f0
    Utlandssvenskan: www.fertilityfriend.com/home/utlandssvenskan
    Bumms: www.fertilityfriend.com/home/22eee8

PAUSAR:
    Bambi7: www.fertilityfriend.com/home/12a22f
    brawny: www.fertilityfriend.com/home/23d7fe
    Icka76: www.fertilityfriend.com/home/2102b4
    Mammiz81 www.fertilityfriend.com/home/16fabb
    skytt81: www.fertilityfriend.com/home/24c977
    Violla: www.fertilityfriend.com/home/1fa23f

VI SOM PLUSSAT:
    + Kärleken: www.fertilityfriend.com/home/fe0cc
    + Sassahed: www.fertilityfriend.com/home/1e9bff
    + Darling76: www.fertilityfriend.com/home/107fb1
    + Monitzzz: www.fertilityfriend.com/home/21bb7d
    + Dodisens mamma: www.fertilityfriend.com/home/1fdb03
    + Cornelia13: www.fertilityfriend.com/home/1ddbda
    + Pap78: www.fertilityfriend.com/home/pap78
    + Fru Åkesson: www.fertilityfriend.com/home/20246f
    + Onlyangelika: www.fertilityfriend.com/home/2384a3
    + Fjällräven: www.fertilityfriend.com/home/Fjallraven
    + Minnie69: www.fertilityfriend.com/home/206923

Varför är det så svårt?
  • Treasures

Sagn - Det är klart att vi ska stanna kvar här trots att vi inte tar mer pergotime....jag ska fortsätta tempa även utan pergo om det blir så....kanske man kan få ÄL av sig själv, och då vill man ju veta när den är!

Det gick bra att ta provet idag, fast det var en jäkla kö och jag smet bara iväg på fikarasten. Så då jag kom tillbaka var det lite av kallabalik, var efterlyst av en kollega som letat överallt. Jag har ju inte berättat nåt om detta, så jag sa bara att jag uträttat några ärenden inför mitt möte i Stockholm i morgon. Fick sedan order av min chef att gå till infektionsmottagningen och lämna prov för MRSA-screening, då jag och några fler på jobbet undersökt en patient som testat positivt för detta. Så det var det jag var efterlyst för och nu följer en nervös veckas väntan på att få svar på det med....

Fjällräven - Lycka till i kväll! Går du privat då du får göra det kvällstid? Vart går du då? Har inte så bra koll på privata som gör VUL här i stan.

Icka och Mammiz- Hoppas det kommer att gå bra för er i fortsättningen!

Varför är det så svårt?
Svar på tråden Templista för oss pergopinglor 4