• Treasures

Templista för oss pergopinglor 4

Här är vår temp list tråd!

Listan tillhör oss som hänger här inne i pergopinglornas tråd och tempar, så vill ni lägga in er så förväntar vi oss att se er där inne:

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m39594188.html

Syftet med tråden är inte diskution utan en plats för oss att bara länka våra temp kurvor och diskutera ämnet tempning.

EN FANTASTISK & FENOMENAL GUIDEBOK SOM PÅ SVENSKA FÖRKLARAR ALLA VIKTIGA BEGREPP, TERMER OCH FÖRKORTNINGAR:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

När vi sen fått våra efterlängtade + så hoppar vi på små rosa moln över till denna tråd www.familjeliv.se/Forum-11-237/m37690250.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-26 12:45
    Ny plustråd! www.familjeliv.se/Forum-11-237/m40717469.html

• Svar på tråden Templista för oss pergopinglor 4
  • Sagn

Bumms: Okej, jag ska bara ta Gonal-F sprutor och alltså inte göra någon insemination. Eller ja, gyn har inte nämnt något om det i alla fall. Du har alltid gjort insemination i samband med Gonal-F eller?

Hur har du reagerat på pergo? Har du fått ÄL av dem? Jag fick ÄL av dem i början, dels av en enkel- och dels av en dubbelkur. Förra dubbelkuren fick jag sen ÄL på dag 28 och denna gången vet jag inte ännu(trippel), är på dag 17 och ska tillbaka på VUL på fredag. Hoppas,hoppas att något ägg har vuxit tills dess.

• Sagn

Bumms: Förresten, glömde fråga en sak, när i cykeln börjar man med sprutor? Eller är det individuellt? Jag ska nämligen göra en spolning efter nästa mens och funderar på om jag kommer få börja med sprutor direkt efter den eller om jag måste vänta in ytterligare en mens.

• Bumms
    Sagn skrev 2009-02-09 07:41:40 följande:
    Bumms: Okej, jag ska bara ta Gonal-F sprutor och alltså inte göra någon insemination. Eller ja, gyn har inte nämnt något om det i alla fall. Du har alltid gjort insemination i samband med Gonal-F eller? Hur har du reagerat på pergo? Har du fått ÄL av dem? Jag fick ÄL av dem i början, dels av en enkel- och dels av en dubbelkur. Förra dubbelkuren fick jag sen ÄL på dag 28 och denna gången vet jag inte ännu(trippel), är på dag 17 och ska tillbaka på VUL på fredag. Hoppas,hoppas att något ägg har vuxit tills dess.
    Nej, det var första gången jag gjorde inseminitation, och det känns som att man egentligen kan göra samma sak hemma, och lite roligare! :)

Jag fick ÄL av pergo, tog dubbla kurer, men min gyn vill att man bara ska ta tre kurer och sen gå vidare till nästa behandling. Jag blev gravid under första uppehållet i somras men tyvärr mf.
    Milos Mamma
  • Bumms
    Sagn skrev 2009-02-09 07:43:43 följande:
    Bumms: Förresten, glömde fråga en sak, när i cykeln börjar man med sprutor? Eller är det individuellt? Jag ska nämligen göra en spolning efter nästa mens och funderar på om jag kommer få börja med sprutor direkt efter den eller om jag måste vänta in ytterligare en mens.
    Jag ringer gyn när jag får mens och då får jag börja med sprutorna samma dag eller dagen efter. så ska ringa nu alldelses strax eftersom jag fick i helgen så jag kommer säkert börja spruta idag.
    Milos Mamma
  • Treasures

Nu är FF så där konstigt igen och håller på att flytta mitt ÄL-kryss....positivt ÄL test i onsdags, rikliga ÄL-flytningar i torsdags, fortsatt ont i magen fredag och lördag. Fertility friend satte först ut mitt ÄL-kryss som heldraget på onsdan, men idag då tempen gått ner lite flyttades det till lördag och blev streckat....suck, varför kan det inte bara få vara enkelt? Nog för att jag inte trodde att jag hade ÄL redan på onsdan, men inte så sent som lördag heller.

Lycka till med sprutorna nu Bumms!

Varför är det så svårt?
  • Sagn

Treasures: Förra gången flyttades min ÄL oxå fram och tillbaka beroende på temphöjningar resp. sänkningar. Jag fick positivt ÄL-test på söndagen, men min luteralafas blev kortare än vanligt så jag funderar på om jag kan ha haft ÄL tidigare i alla fall. Känner inte riktigt att jag litar på ÄL-testerna. Men frågan är hur mkt man kan lita på tempen oxå, är ju mkt som kan spela in liksom. Så jag håller helt klart med dig, varför kan det inte bara få vara enkelt?! Håller tummarna för dig tjejen!

• Minnie69

Tresures - Kan ju trösta med att FF kan ha lite fel . Jag kände ju symtommässigt hela tiden 2 dagar senare, men FF hade ju inte med den dagen på kartan, två dagar tidigare och eventuellt tre dagar senare än vad jag "kände". Vid VUL-mätningen nu så blir det ändå då jag "kände" att det skulle vara . Tack alla som röstade för att jag skulle lita på min egen känsla . Gjorde ju ingen större skillnad när det var, men kändes jobbigt att man "hade fel".

• Treasures

Hoppas verkligen att FF har fel, kanske det flyttas tillbaka om tempen öka i morgon igen....bara att vänta och se mao.

Amorosa - Implantationsdipp igår kanske?

Utlandssvenskan - ÄL verkar närma sig för dig! Lycka till.

Sagn - Håller tummarna för att det blir ÄL för dig med snart....bättre sent än aldrig.

Varför är det så svårt?
  • utlandssvenskan

Hej tjejer,

Har inte varit så aktiv senaste tiden orkar inte... men jag tittar i in från och till.
    Kroppen börjar kännas som ÄL är på g, men har inte fått positivt på ÄL stickor än, brukar oftast få det dag 12-14 men litar iof inte på dem, det är ju därför jag börjat tempa...

Lycka till ni andra med ÄL och i väntan på BIM och plus (får vi hoppas).

• amorosa

bumms: vad skönt det måste vara att vara igång igen! Slut på väntan! Det är klart du ska stanna kvar i tråden, fast du ska börja med sprutor! Jag är ju på min sista Pergo kur nu, men vill gärna också stanna kvar ett tag till. Det är ju en så bra tråd med härliga tjejer!

Treasures: min gissning är att ff satte din äl till lördag eftersom du haft tre så pass höga tempar sön-tis. Även om den gick ner idag, så är den ju fortfarande högre än innan. Jag tror inte ff flyttar din äl om du får höjning imorgon, men den som lever får se! Hoppas iaf att ni lyckats!
    Är det inte lite tidigt för imp dipp? DPO 6? Ska väl isf vara mellan DPO 7-10? Min temp är ju öh betydligt lägre denna lutealfasen än tidigare cykler.

Igår var vi på besök hos bm för utredning. Vet inte vad jag hade väntat mig, men det gick snabbt. Mannen fick besked om att han skulle köra ner till Malmö (går inte i Helsingborg) och lämna spermaprov. Så vi har tagit ledigt på fredag och ska köra ner båda två, och sen ta en dag på stan. Vi fick också remiss för att testa för HIV, hepatit och syfilis. Dessutom fick vi lämna urinprov för klamydia (valfritt). Jag fick också en remiss för att lämna blodprov på dag 3 i nästa cykel. Då ska man analysera vitaliteten på mina äggstockar. Spermaprovet tar ca 1 månad att få svar på. Hon trodde vi skulle få en tid till återbesök i slutet av mars. Känns som en evighet dit... Men det känns bra att ha kommit igång nu.

Svar på tråden Templista för oss pergopinglor 4