• Treasures

Templista för oss pergopinglor 4

Här är vår temp list tråd!

Listan tillhör oss som hänger här inne i pergopinglornas tråd och tempar, så vill ni lägga in er så förväntar vi oss att se er där inne:

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m39594188.html

Syftet med tråden är inte diskution utan en plats för oss att bara länka våra temp kurvor och diskutera ämnet tempning.

EN FANTASTISK & FENOMENAL GUIDEBOK SOM PÅ SVENSKA FÖRKLARAR ALLA VIKTIGA BEGREPP, TERMER OCH FÖRKORTNINGAR:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

När vi sen fått våra efterlängtade + så hoppar vi på små rosa moln över till denna tråd www.familjeliv.se/Forum-11-237/m37690250.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-26 12:45
    Ny plustråd! www.familjeliv.se/Forum-11-237/m40717469.html

• Svar på tråden Templista för oss pergopinglor 4
  • Sagn

Treasures: Usch vad läskigt med MRSA, hoppas att du inte har blivit smittad. Jobbar du som sjuksköterska? Inom vilken avdelning i så fall?

Hur lång tid tar det innan du får svar på prog.provet?

• Fjällräven

Treasures: Jo, vi gick till privat MyDoctor. Hon var jättetrevlig och gullig hon som jobbade där, men har tydligen en bakåtliggande livmoder så hon kunde inte få några exakta bilder. Hon såg någe men bara vagt. Så nu har vi fått en tid på SMV på tisdag och ska få göra VUL.
    Hoppas vi får se någe då
    För en helt ovetande, vad är MRSA?

• Treasures

Sagn - Jag är biomedicinsk analytiker och jobbar på Klinisk fysiologi, gör mkt ultraljud på blodkärlen, arbetsprov, lungfunktion etc.

Det brukar ta en vecka att få svar, sist hade hon inte ringt efter en vecka så då mailade jag och frågade för jag var ju nyfiken....och då sa hon att de hade väntat med att ringa för att se om jag blivit gravid eller ej med ett så bra ÄL-värde. Så det kanske blir samma nu, om det är bra vill säga.

Fjällräven - Ok, men hon kunde inte göra VUL där eller? Jag jobbar faktiskt lite extra på My doctor och gör ultraljud på de patienter som ska opereras för åderbråck och trodde i alla fall inte att hon gör VUL, utan mest NUPP-test och sånt. Men vad bra att hon kunde ordna med en tid till SMV åt er. Lycka till på tisdag!

MRSA står för multi resistenta stafylokocker aurus, det är sånna som muterats så penicillin ej biter på dem....inge bra alls.

Varför är det så svårt?
  • Fjällräven
    Svar på #224
    Nej, hon hade ingen doppler(kallas det så?)så hon kunde inte göra det. Men tydligen så ska dom nog skaffa en i framtiden sa hon. Ja, var jätteskönt att hon kunde ordna en tid så snabbt och att vi inte behövde tjata till oss en tid hos dom.
    Har vi riktigt tur så är det hon som gör VUL:et på tisdag
  • Treasures

Doppler finns på ultraljudsmaskinen där, för den använder vi fliligt. Det är nog själva proben som man använder vid VUL som saknas. Hon har kanske några tider som hon vet är lediga på SMV att ge om det skulle vara några frågetecken då hon gör undersökningen. Vad kostade det? För ultraljud på benen tar de rätt bra betalt i alla fall.

Varför är det så svårt?
  • Fjällräven

Då var det nog proben som hon inte hade
    Jo, hon ringde till en på en gång när vi ändå var där så fick vi veta tiden på en gång.
    Hon tog 700:-, och sa innan vi började att om hon inte kunde se någe så får man komma tillbaka efter nån vecka och kolla igen gratis.
    Men nu vet jag ju inte hur det blir eftersom vi ska till SMV, och antar att vi måste betala 300:- där.
    Har man ett ul "innestående" hos mydoctor då? Lite fundersam så får väl ta å mejla henne sen efter tisdagen om vi inte träffar henne.

• amorosa

treasures: ser fint ut!

sagn: vad duktiga ni är med sexandet! Hoppas på äl snart!

utlandssvenskan: kan äl vara på gång nu kanske?

Idag var vi nere i Malmö och mannen och lämnade spermaprov. Vi ska dit igen om 2-3 veckor och lämna ytterligare ett prov. Standard tydligen.

Vet ni om det är skillnad på att göra utredning på privat klinik eller offentlig mottagning?

• Treasures

Hemma igen efter två dagar i Stockholm. Skönt...även om det var kul att åka bort med!

Fjällräven - Ni borde ju ha det innestående, i vecka 12 brukar de göra NUPP-testen, så no kanske kan göra det om ni vill.

amorosa - Ser bra ut för er med! Hur känns det?

Trevlig helg allihopa!

• amorosa

Treasures: inga känningar alls, på varken ena eller andra hållet. Vet inte vad jag ska tro. Jag har nog lägre förhoppningar den här månaden, av någon anledning. Tänker inte alls lika mycket på det som förut. Vet inte om jag gett upp lite, och väntar på utredningen...

Svar på tråden Templista för oss pergopinglor 4