• Treasures

Templista för oss pergopinglor 4

Här är vår temp list tråd!

Listan tillhör oss som hänger här inne i pergopinglornas tråd och tempar, så vill ni lägga in er så förväntar vi oss att se er där inne:

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m39594188.html

Syftet med tråden är inte diskution utan en plats för oss att bara länka våra temp kurvor och diskutera ämnet tempning.

EN FANTASTISK & FENOMENAL GUIDEBOK SOM PÅ SVENSKA FÖRKLARAR ALLA VIKTIGA BEGREPP, TERMER OCH FÖRKORTNINGAR:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

När vi sen fått våra efterlängtade + så hoppar vi på små rosa moln över till denna tråd www.familjeliv.se/Forum-11-237/m37690250.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-26 12:45
    Ny plustråd! www.familjeliv.se/Forum-11-237/m40717469.html

• Svar på tråden Templista för oss pergopinglor 4
  • amorosa

Treasures: heja heja!!! Det beror ju lite på vilken tid på dygnet som äl sker, om FF sätter ut den samma dag som pos äl-test eller någon dag efter. Jag har varit med om både och.

Bumms: det är inte alls omöjligt med äl runt dag 50. Jag har haft cykler på 60-70 dagar, så det är absolut en möjlighet. Håller tummarna för att det är så! Ska du ta Gonal-F nu eller?

• Treasures

amorosa - Vilket fint ÄL-kryss då fått nu! Hur känns det i kroppen? Långt kvar till BIM ännu, men men...

Jag efterlyser en temphöjning, den verkar smyga sig uppåt, och det känns som om jag haft ÄL nu. Men det är ju inte alls säkert....som vanligt.

Varför är det så svårt?
  • amorosa

Treasures: ja, det blev ett snyggt kryss! Men tempen brukar vara högre vid den här tiden efter äl. Känner inget speciellt alls. Men det är ju väldigt tidigt efter äl.

Hoppas din temp höjs ordentligt de kommande dagarna, så det bekräftar att du tror du haft äl.

På måndag ska vi påbörja utredning. Har tid kl 11, så jag fick snällt be chefen om lov att köra ifrån ett par timmar. Det var inga problem, tack o lov. Hon frågade inte heller varför. Jag är dock lite nervös för att vi ska springa på min mamma där, eftersom hon jobbar som undersköterska på gyn-avd på lasarettet... Vi har inte berättat för våra föräldrar än, så det hade varit jobbigt om hon såg oss där... Får väl luska lite efter hennes arbetstider på måndag.

• Treasures

Jag tror att jag kanske har lägre temp nu för att det är så kallt ute och vi bor i ett gammalt hus så det blir kallare inne då med och för att jag sovit färre timmar än normalt sista nätterna. Men det är bara spekulationer, kan ju vara för att jag inte haft ÄL än också.

Hoppas det går bra på måndag! Vi har inte heller berättat nåt för våra föräldrar. Min syster vet dock hur det ligger till, men det var för att hon avslöjade mig här på FL och hon har även fått äta pergotime för att bli gravid, men var betydligt mer lätt stimulerad än jag. De prickade rätt efter första enkelkuren pergotime. Jag har också berättat för tre kompisar, varav en berättade då hon var gravid att de fått hjälp med både pergotime och sprutor, så då kände jag att här har jag någon som vet hur det känns och som kan vara bra att prata med. De andra två är mina bästa vänner och vi har inga hemligheter alls för varandra.

Varför är det så svårt?
  • Treasures

Äntligen gick den upp och jag fick mitt kryss på dag 18 (samma som förra gången) och samma dag som jag fick positivt ÄL-test....kanske ha FF satt krysset en eller ett par dagar för tidigt, men det visar sig. Är iaf lättad nu.

Varför är det så svårt?
  • Treasures

*Februari*
    18 Amorosa
    18-19 Treasures

VI SOM TEMPAR:
    amorosa: www.fertilityfriend.com/home/219854
    Sagn: www.fertilityfriend.com/home/24b84c
    Treasures: www.fertilityfriend.com/home/2007f0
    Utlandssvenskan: www.fertilityfriend.com/home/utlandssvenskan
    Bumms: www.fertilityfriend.com/home/22eee8

PAUSAR:
    Bambi7: www.fertilityfriend.com/home/12a22f
    brawny: www.fertilityfriend.com/home/23d7fe
    Icka76: www.fertilityfriend.com/home/2102b4
    Mammiz81 www.fertilityfriend.com/home/16fabb
    skytt81: www.fertilityfriend.com/home/24c977
    Violla: www.fertilityfriend.com/home/1fa23f

VI SOM PLUSSAT:
    + Kärleken: www.fertilityfriend.com/home/fe0cc
    + Sassahed: www.fertilityfriend.com/home/1e9bff
    + Darling76: www.fertilityfriend.com/home/107fb1
    + Monitzzz: www.fertilityfriend.com/home/21bb7d
    + Dodisens mamma: www.fertilityfriend.com/home/1fdb03
    + Cornelia13: www.fertilityfriend.com/home/1ddbda
    + Pap78: www.fertilityfriend.com/home/pap78
    + Fru Åkesson: www.fertilityfriend.com/home/20246f
    + Onlyangelika: www.fertilityfriend.com/home/2384a3
    + Fjällräven: www.fertilityfriend.com/home/Fjallraven
    + Minnie69: www.fertilityfriend.com/home/206923

Varför är det så svårt?
  • Bumms

I´m back on track!

Äl känningarna jag hade var visst menskänningar så nu är jag på banan igen!

Kommer dock inte att ta pergo utan sprutor denna månad så jag hoppas det är ok för er alla att jag stannar kvar, alltid skönt att ventilera med er

Ha en skön söndag!

Milos Mamma
  • Sagn

Bumms: Vad är det för sprutor du ska ta? Gonal-F? Vad har du fått för ordination? Om det inte tar sig för mig denna gången, vilket tyvärr verkar vara fallet (lär inte ens få ÄL),så ska jag göra en spolning av äggledarna för att sedan ta sprutor, Gonal-F.

Härligt amorosa och Treasure att ni båda har haft ÄL. Hoppas,hoppas att jag oxå kan få en ÄL denna månaden, men den lär väl bli en sen sådan i så fall.

• Bumms
    Sagn skrev 2009-02-08 19:55:24 följande:
    Bumms: Vad är det för sprutor du ska ta? Gonal-F? Vad har du fått för ordination? Om det inte tar sig för mig denna gången, vilket tyvärr verkar vara fallet (lär inte ens få ÄL),så ska jag göra en spolning av äggledarna för att sedan ta sprutor, Gonal-F
    Ja, det är gonal-f sprutor jag ska ta! Känner mig ganske hemma med dem, tog sig på tredje omgången när vi tillslut fick vår son. Nu blir det andra gången, förra gången var i Nov/Dec...

Jag tog 117,5 enheter/dagen i en vecka, sen tog jag ovitirelle spruta Så ägget släpper) på en lördag kväll och på måndagen gjorde vi inseminitation...tyvärr tog det sig inte den gången och eftersom de haft julstängt och jag har långa cykler så blir det andra gången nu! Det är ju nervöst eftersom jag bara får tre gånger, sen blir det IVF, och då vi har ett barn redan så är det inte gratis heller Ledsen

Men det positiva med sprutorna är att man vet nästan på timmen när man har ÄL så då ökar ju oddsen lite!

Sorry för lite OT

Lycka till!
    Milos Mamma
  • Mammiztill2

Hej hej tjejer!

Tänker på er. och väntar på min nästa mens, sen kommer vi sätta igång på allvar igen. Bära eller brista.

Svar på tråden Templista för oss pergopinglor 4