• Treasures

Templista för oss pergopinglor 4

Här är vår temp list tråd!

Listan tillhör oss som hänger här inne i pergopinglornas tråd och tempar, så vill ni lägga in er så förväntar vi oss att se er där inne:

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m39594188.html

Syftet med tråden är inte diskution utan en plats för oss att bara länka våra temp kurvor och diskutera ämnet tempning.

EN FANTASTISK & FENOMENAL GUIDEBOK SOM PÅ SVENSKA FÖRKLARAR ALLA VIKTIGA BEGREPP, TERMER OCH FÖRKORTNINGAR:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

När vi sen fått våra efterlängtade + så hoppar vi på små rosa moln över till denna tråd www.familjeliv.se/Forum-11-237/m37690250.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-26 12:45
    Ny plustråd! www.familjeliv.se/Forum-11-237/m40717469.html

• Svar på tråden Templista för oss pergopinglor 4
  • Minnie69

Jodå, det är väl bra. Man vet ju dessvärre aldrig hur det står till där inne, befinner mig väl i de där "spökveckorna" så det är bara att härda ut. Började äntligen vara lite piggare, men säg den glädje som varade, den effekten har nu effektivt slagits ut av pollen . Ska till vårdcentralen på torsdag och får förhoppningsvis ordning på det hela därefter, just nu får man ju inte ta något och jag fattar inte hur man ska klara av det hela :-S. Saknar mina tabletter .

• Mammiztill2
    Minnie69 skrev 2009-03-23 17:06:57 följande:
    Jodå, det är väl bra. Man vet ju dessvärre aldrig hur det står till där inne, befinner mig väl i de där "spökveckorna" så det är bara att härda ut. Började äntligen vara lite piggare, men säg den glädje som varade, den effekten har nu effektivt slagits ut av pollen . Ska till vårdcentralen på torsdag och får förhoppningsvis ordning på det hela därefter, just nu får man ju inte ta något och jag fattar inte hur man ska klara av det hela :-S. Saknar mina tabletter .
    Vad menas med "spök veckorna?"   är IVF läkarna helt ANTI mot att ta alla slags tabletter?!
  • Bumms
    Mammiztill2 skrev 2009-03-23 13:38:57 följande:
    *Undrar är det någon här inne som BLOGGAR om sin sorg, läntan, önskan försökt till bebis?
    Hej,

Här ser det tungt ut med ÄL helvete, tycker mig haft känningar och äl flytningar, men tempen vill inte visa något....jaja, jag är ju ostimulerad också, skulle väl aldrig kunna tro att det skulle hända heller iofs....

MEN jag följer er andra med spänning varje dag!

Mammiz, jag har en blogg men den uppdateras sällan, och jag använder inte fint språk och visar verkligen mina känslor där, men som sagt den uppdaters inte så ofta

www.andrahjartat.blogg.se

min "vanliga" blogg är www.annamodin.blogg.se

Jag följer din blogg också mammiz, och håller mina tummar att det är er tur nu!!

Tjin tjing
    Milos Mamma
  • Mammiztill2
    Bumms skrev 2009-03-23 18:02:33 följande:
    Hej,Här ser det tungt ut med ÄL helvete, tycker mig haft känningar och äl flytningar, men tempen vill inte visa något....jaja, jag är ju ostimulerad också, skulle väl aldrig kunna tro att det skulle hända heller iofs....MEN jag följer er andra med spänning varje dag!Mammiz, jag har en blogg men den uppdateras sällan, och jag använder inte fint språk och visar verkligen mina känslor där, men som sagt den uppdaters inte så oftawww.andrahjartat.blogg.semin "vanliga" blogg är www.annamodin.blogg.seJag följer din blogg också mammiz, och håller mina tummar att det är er tur nu!!Tjin tjing
    Hej!
    I sina bloggar ska man få använda ord, känslor o tankar som helst.. Utan eg någon ska behöva bli stött. då jag tänker på mig själv (lilla egot jag) och skriver, så använder ja ju just min blogg till att bara skriva om de som rör "BEBIS". Och jag får många gånger dåligt samvete då jag vet att jag har de inte sämst, fast hela världen känns emot mig och nästan allt känns natta svart då man tänker på den biten. Vet ju att mina problem är väl egentligen inget, men för varje individ är deras saker jätte tunga o svåra.. och de finns alltid dem som har värst, men för mig måste min blogg få vara en klago mur, där jag få spy ut galla. Hade ja inte skrivit där hade de nog blivit svårare.

Så bry dig inte om du inte skriver fina ord. ditt liv, din blogg ditt sätt att hantera sakerna..
    Kommer lägga in dina bloggar bland mina favoriter
    Tack för att du läser min

De som är nackdelen är att man finner min blogg "relativt lätt" om man söker på vissa händelser/saker.

Vad ledsamt att läsa att kroppen strular även för dig. Hur länge ska du gå och vara ostimulerad? har du några pergo hemma?
    jag håller tummarna även för dig gumman *kram*{#lang_emotions_flower}
  • Minnie69
    Mammiztill2 skrev 2009-03-23 17:15:52 följande:
    Vad menas med "spök veckorna?"   är IVF läkarna helt ANTI mot att ta alla slags tabletter?!
    Allergimediciner avrådes av sjukvården generellt vid graviditet. Något gammalt beprövat preparat ska visst vara det som föredras, det är naturligtvis receptbelagt till skillnade från de som man får använda när man inte är gravid Logiskt?

Spökveckorna är när de där tidiga symtomen börjar stabilisera sig så man inte känner sig så där "gravid" längre, men när det fortfarande är för tidigt för att känna sparkar etc, därför blir man ofta orolig pga avsaknaden av "gravidbekräftelse" . Därav namnet "spökveckorna", det känns helt enkelt oroligt
  • Mammiztill2

Men lergigan comp borde du ju få ta??   de är en gamal sorts av allergi medicin

aha då förstår ja va du menade med spökveckorna :)

• icka76

Minnie: Jag fick ta tavegyl när jag var gravid, det står t.o.m. i fass att det inte ska vara farligt.

EGO: Tempen upp idag Hoppas den håller i sig där uppe nu.

• amorosa

Hej tjejer! En snabbis från datorn i lobbyn på hotellet i Sthlm! Såg att mitt bim-datum försvunnit från vår lista, men kan inte kopiera och klistra på den här datorn av någon anledning. Kan någon av er fixa? Bim 4/4. Tack!

• Sagn

BIM
    Mammiz 3/4
    amorosa 4/4

VI SOM TEMPAR:
    amorosa: www.fertilityfriend.com/home/219854
    Bumms: www.fertilityfriend.com/home/22eee8´
    Icka76: www.fertilityfriend.com/home/2102b4
    Mammiz81 www.fertilityfriend.com/home/16fabb
    Pap78: www.fertilityfriend.com/home/pap78
    Sagn: www.fertilityfriend.com/home/24b84c
    Utlandssvenskan: www.fertilityfriend.com/home/utlandssvenskan
    Vimsan74: www.fertilityfriend.com/home/1ef5ed

PAUSAR:
    Bambi7: www.fertilityfriend.com/home/12a22f
    brawny: www.fertilityfriend.com/home/23d7fe
    skytt81: www.fertilityfriend.com/home/24c977
    Violla: www.fertilityfriend.com/home/1fa23f

VI SOM PLUSSAT:
    + Kärleken: www.fertilityfriend.com/home/fe0cc
    + Sassahed: www.fertilityfriend.com/home/1e9bff
    + Darling76: www.fertilityfriend.com/home/107fb1
    + Monitzzz: www.fertilityfriend.com/home/21bb7d
    + Dodisens mamma: www.fertilityfriend.com/home/1fdb03
    + Cornelia13: www.fertilityfriend.com/home/1ddbda
    + Fru Åkesson: www.fertilityfriend.com/home/20246f
    + Onlyangelika: www.fertilityfriend.com/home/2384a3
    + Fjällräven: www.fertilityfriend.com/home/Fjallraven
    + Minnie69: www.fertilityfriend.com/home/206923
    + Treasures: www.fertilityfriend.com/home/2007f0

• Sagn

Hej tjejer!

EGO: Jag börjar misstänka att jag kanske kan ha haft ÄL trots allt. Tempen har ökat de senaste dagarna, och efter att ha simulerat 36.5 grader i morgon så kommer FF visa på ÄL. Jag har även fått ömma bröstvårtor och i helgen kände jag en konstig uppblåshet i magen. Tyvärr så har vi ju inte varit jätteduktiga på sexandet, har kört var tredje dag, så om ÄL inföll i lördags så vet jag inte hur stor chansen är egentligen, vi sexade på torsdagen och på söndagen. Men jag skulle bli superglad bara av att ha fått ÄL av mig själv =) Och framförallt så slipper jag äta provera och "sparar" därmed 14 dagars väntan.

Ha det bra allihopa!

Svar på tråden Templista för oss pergopinglor 4