• Treasures

Templista för oss pergopinglor 4

Här är vår temp list tråd!

Listan tillhör oss som hänger här inne i pergopinglornas tråd och tempar, så vill ni lägga in er så förväntar vi oss att se er där inne:

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m39594188.html

Syftet med tråden är inte diskution utan en plats för oss att bara länka våra temp kurvor och diskutera ämnet tempning.

EN FANTASTISK & FENOMENAL GUIDEBOK SOM PÅ SVENSKA FÖRKLARAR ALLA VIKTIGA BEGREPP, TERMER OCH FÖRKORTNINGAR:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

När vi sen fått våra efterlängtade + så hoppar vi på små rosa moln över till denna tråd www.familjeliv.se/Forum-11-237/m37690250.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-26 12:45
    Ny plustråd! www.familjeliv.se/Forum-11-237/m40717469.html

• Svar på tråden Templista för oss pergopinglor 4
  • amorosa

Mammiz: vilken snygg höjning igår! Håller tummarna!

sagn: stadigt som alltid!

icka: hur har det gått? Har den sablars mensen kommit, eller den håller sig borta?

Min temp dippade idag. Förmodar att den sjunker ytterligare imorgon... Igår var vi på första besöket på privat klinik. Det gick bra. Vi fick lite förklaring till mannens "något nedsatta kvalitet" som vi fick läsa i ett brev från lasarettet för några veckor sen. Det visade sig att det var både få antal spermier och de var inte särskilt snabba. Tillsammans med min knäppa kropp och orebelbundna cykel så är det inte lätt att bli gravid. Jag får fortsätta med pergo , och får en remiss till spolning. Mannen skulle lämna ytterligare ett spermaprov, eftersom gyn tyckte vi varit för återhållsamma innan de förra proverna. Står jättekonstigt på remissen till spermaprovet. "Mannen ska inte ha haft utlösning inom 2-7 dagar innan." Betyder det att man kan ha sex dagen före, men inte 2 dagar före?? Mycket konstigt. Men vi gick på 7 dagar och det tyckte gyn var för länge.

• icka76

Mensen kom idag

Nu kommer vi att ha ett uppehåll igan på ett par månader. Väntar på en tid för axeloperation, hoppas få den nu i april, början på maj.

• Mammiztill2
    icka76 skrev 2009-04-01 08:19:26 följande:
    Mensen kom idag Nu kommer vi att ha ett uppehåll igan på ett par månader. Väntar på en tid för axeloperation, hoppas få den nu i april, början på maj.
    Beklagar att mensen kom.
    Önskar dig all lycka infö din Opertion hoppas det kommer att bli bramed dig nu!*kramar i fång*

13dagar kvar till röngten. :S
  • Sagn

Jahopp, då var det roliga slut för denna gången, tempen störtdök idag =( så nu är det väl bara en tidsfråga tills mensen kommer. Jag som ändå trodde att det kunde ha blivit nåt denna månaden eftersom jag har haft så ömma bröstvårtor så länge, och jag har det fortfarande. Hur länge brukar ni andra ha ömma bröstvårtor mellan ÄL o BIM?

Bumms: Din kurva ser väldigt lovande ut, snart dags att göra ett test kanske?! Håller tummarna!!

amorosa: Ja det låter verkligen konstigt att mannen kan ha utlösning 1 dag innan men inte 2, skumt. Hur många pergokurer är det du har ätit nu?

icka76: Beklagar att mensen kom =( Försök att slappna av så gott det nu går under ert uppehåll så ska du se att det tar sig på direkten sen!!

• amorosa

Sagn: tråkigt med dipp. Verkar som vi följer varandra, för min temp har också sjunkit nu två dagar. Så mensen kommer säkert i morgon eller lördag. Jag har ätit tre Pergokurer, men denna cykeln var jag ostimulerad eftersom vi avvaktade mannens spermieprov. Nu får jag alltså fortsätta med Pergon, tack o lov. Det underlättar ju något om man vet ungefär när äl kommer.

icka: beklagar mensen... Vad är det för problem du har med axeln?

bumms: snygg höjning!

vimsan: väldans vad hoppig kurva du har! Hoppas den åker upp och stannar där!

pap: du har ju också fått coverline! Vill du inte skriva in dig i listan? Ser fint ut!

mammiz: fortsatt hög och fin temp! Heja heja!

• Skrutt74

Hej vänner!

Icka: Beklagar mensen! Man blir lika arg och förtvivlad varje gång den arma kärringen dyker upp.

Bumms: Ser ju bra ut det där... Håller tummarna!

Amorosa: Än ska du inte ge upp hoppet. Så länge mensen håller sig borta, så...

Min tempkurva har åkt upp och ner hela denna cykel, ända från början. Vet inte vad det är för konstigheter. I tisdags var jag till gyn och jag ska nu äta pergo två månader till (dubbeldos) och lyckas det inte så blir det insemination för oss. Men eftersom vi har två barn från förr måste vi göra det privat och det kostar förstås. Vi får se... Vi hoppas förstås att det ska lyckas innan dess.

• Mammiztill2

Hej vännner!

Beklagar mens och temp dippar

VIMSAN74; har det tagit prog prov på dig denna månaden med jämna mellan rum? Ja de är sniket man ska behöva betala allt själv/hela summan på ivf då man har ett barn.

Sitter nu på Biblotekets data o hoppas på att mitt mobila bb kommer snart..

• Treasures

Kan bara hålla med Mammiz om att det är tråkigt att flera dippar eller redan fått mens här.

Icka - Hoppas ni kan njuta av att ha ett litet uppehåll även om det kanske inte är det man helst vill i den här situationen. Hoppas också att det går bra med axeloperationen.

Sagn - Läste i pergopinglorna-tråden att det blir sprutor för er nu, lycka till med dem, hoppas de gör susen!

Amorosa - Vad bra att ni äntligen fått svar på vad som inte var bra med din sambos spermier, hoppas ni kan få rätt behandling nu då! Tycker det är vansinnigt att skriva ut Pergotime innan man vet om mannen är ok...hoppas också att det nya provet visar bättre reslutat.

Mammiz - Hur känns det för dig? Din kurva ser ju kanoners ut!

• amorosa

Treasures: jag fick börja med pergo innan vi försökt ett år eftersom jag hade cykler på 50-70 dagar. För att ge oss en ärlig chans med normala cykler liksom. Inget konstigt tycker jag. Är dessutom väldigt glad för att jag fick pergo så pass tidigt. Det innebär ju att vi har haft fler chanser på den här tiden än vi annars skulle haft.

Mammiz: ser mycket lovande ut! Nyfiken på din temp idag!

För min del ser det riktigt trist ut tyvärr...

• Treasures

amorosa - Visst var det bra att du fick börja med pergo i tid, det fick jag med då jag inte fick nån mens alls på drygt ett halvår efter p-piller stopp, men innan dess fick min sambo ändå lämna spermaprov. Är de dåliga finns det ju ingen mening med att man ska stoppa i sig en massa hormoner, då kanske man bör få annan behandling i stället. Men det har väl iofs hjälpt dig att få mer regelbunden mens, och det i sig kan ju vara skönt.

Svar på tråden Templista för oss pergopinglor 4