• Treasures

Templista för oss pergopinglor 4

Här är vår temp list tråd!

Listan tillhör oss som hänger här inne i pergopinglornas tråd och tempar, så vill ni lägga in er så förväntar vi oss att se er där inne:

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m39594188.html

Syftet med tråden är inte diskution utan en plats för oss att bara länka våra temp kurvor och diskutera ämnet tempning.

EN FANTASTISK & FENOMENAL GUIDEBOK SOM PÅ SVENSKA FÖRKLARAR ALLA VIKTIGA BEGREPP, TERMER OCH FÖRKORTNINGAR:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

När vi sen fått våra efterlängtade + så hoppar vi på små rosa moln över till denna tråd www.familjeliv.se/Forum-11-237/m37690250.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-26 12:45
    Ny plustråd! www.familjeliv.se/Forum-11-237/m40717469.html

• Svar på tråden Templista för oss pergopinglor 4
  • utlandssvenskan
    amorosa skrev 2009-03-16 15:28:40 följande:
    utlandssvenskan: tror du det stämmer med äl så som ff markerat i din kurva? Jag skulle gissa på dag 13 faktiskt. Eller det är du själv som satt in äl, eftersom det är ett blått kryss?
    Hej Amorosa,

Jag blir inte riktigt klok på min kropp, efter pos. ÄL test (som jag iof inte litar på av tidigare erfarenhet) och temp som ökade (säkert tecken?) trodde jag att jag redan haft ÄL inför första besöket inför IVF i fredags, (CD15). Men då visade det sig att jag hade ett fint ägg (utan Pergo!) som inte släpp än, :( så jag fick en ÄL spruta :), för att inte missa de här chansen när allt såg så bra ut. Pga ÄL sprutan har jag därför satt in ÄL själv, då det jag inte kan ha haft ÄL CD13 som FF tror.

Det som är mest förvånande är att det verkar som tempkurvan kan ljuga om ÄL...

Men just nu är jag mest lättad över att veta att funkar det inte ändå så väntar IVF med start i slutet av april,
  • amorosa

utlandssvenskan: jaha, då förstår jag. Men visst, då börjar man ju undra hur säkert det här med tempning egentligen är...

• utlandssvenskan

ja, det verkar inte riktigt så säker som jag trodde, så jag önskar att jag tempat när jag vet att jag inte haft ÄL för att kunna jämföra mina kurvor mer...

amorosa skrev 2009-03-17 19:09:02 följande:
    utlandssvenskan: jaha, då förstår jag. Men visst, då börjar man ju undra hur säkert det här med tempning egentligen är...
  • Minnie69

Verkligen intressant detta att tempen skulle kunna ljuga, *tänker och funderar*

• icka76

Kan det inte varit så att flera ägg mognat och att alla inte släppt? För mig har ju alltid ff haft rätt när det gäller äl vilket prog.prov visat på. Men inget är ju 100%igt

• amorosa

Prog provet visar ju bara på att äl skett, inte vilken dag. För mig har det också stämt med prog provet, men frågan är ju vilken dag man haft äl... Det är ju högst intressant att veta om man lyckats pricka in det med sexandet.

• icka76

Jag har tagit mitt prov en vecka efter ff har satt ut kryss samt att min lutealfas alltid har stämt, så för mig tror jag att det stämmer.

• amorosa

Jag fick äntligen utslag på äl-stickan igår!!! YES!!! Ingen särskilt höjd temp idag, men tror nog det kommer imorgon, så då blir väl äl idag.

• Sagn

amorosa: Gött med ÄL, kör så det ryker! Min temp brukar höjas 2 dagar efter ÄL..Då blir det ÄL dag 28 eller 29 i cykeln då?!

Jag vet inte om jag kommer få ÄL överhuvudtaget denna omgång när jag är ostimulerad, har inga förhoppningar på att kroppen har fattar galoppen. Jag väntar nog bara till dag 30, har jag inte fått utslag på ÄL-stickan eller nån temphöjning då så kommer jag börja med provera. Det drar ut på tiden annars tycker jag, jag vill ju komma i gång med sprutorna.

Lycka till nu!

Svar på tråden Templista för oss pergopinglor 4