• Treasures

Templista för oss pergopinglor 4

Här är vår temp list tråd!

Listan tillhör oss som hänger här inne i pergopinglornas tråd och tempar, så vill ni lägga in er så förväntar vi oss att se er där inne:

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m39594188.html

Syftet med tråden är inte diskution utan en plats för oss att bara länka våra temp kurvor och diskutera ämnet tempning.

EN FANTASTISK & FENOMENAL GUIDEBOK SOM PÅ SVENSKA FÖRKLARAR ALLA VIKTIGA BEGREPP, TERMER OCH FÖRKORTNINGAR:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

När vi sen fått våra efterlängtade + så hoppar vi på små rosa moln över till denna tråd www.familjeliv.se/Forum-11-237/m37690250.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-26 12:45
    Ny plustråd! www.familjeliv.se/Forum-11-237/m40717469.html

• Svar på tråden Templista för oss pergopinglor 4
  • amorosa

utlandssvenskan: tror du det stämmer med äl så som ff markerat i din kurva? Jag skulle gissa på dag 13 faktiskt. Eller det är du själv som satt in äl, eftersom det är ett blått kryss?

• Mammiztill2
    amorosa skrev 2009-03-16 15:26:33 följande:
    sagn, bumms: ja, äl måste vara nära nu... Hoppas hoppas!mammiz: jobbigt med såna årsdagar, när man vet vad som kunde varit. Man måste ju få lov att tänka så och bli ledsen över vad man förlorat. Tänker på dig... KramNu har jag bokat tid på privat klinik för att komma vidare med utredningen. Fick tid redan 31/3, om bara två veckor! Lasarettet, släng er i skogen!
    ICKA jag förstår inte din kurva riktigt.. eller har din cykel blivit splittat? eller hur kommer de sig att du (utan mens?!) börjat på pergo på dag 1?? hade du lov att börja med pergo mitt i en cykel?! *förklara gärna*

AMOROSA Vad härligt de går undan så fort är de enbart utredning dem ska göra? hade ni barn sen innan?*hur  gamal/gamla?!*
  • icka76

mammiz: Jag spolades den 4e mars, hade inte haft äl än efter ma:t den 26/1, skrapades från ma:t den 3 februari. När hon gjorde spolningen så var slemhinnan jättetunn och inga äggblåsor hade börjat växa så hon såg ingen anledning till att jag skulle kicka igång mensen med provera utan jag fick starta med pergo direkt utan mens. Hoppas du fårstår vad jag menar, blev lite rörigt.

• Mammiztill2
    icka76 skrev 2009-03-16 15:58:40 följande:
    mammiz: Jag spolades den 4e mars, hade inte haft äl än efter ma:t den 26/1, skrapades från ma:t den 3 februari. När hon gjorde spolningen så var slemhinnan jättetunn och inga äggblåsor hade börjat växa så hon såg ingen anledning till att jag skulle kicka igång mensen med provera utan jag fick starta med pergo direkt utan mens. Hoppas du fårstår vad jag menar, blev lite rörigt.
    Aha då förstår jag. så läkaren gav klar tecken att börja då?  (hade de vart mens dag 1 och du idag var på dag 12 med pergo, dag 12 i cykeln hade jag vart lite mer osäker om de var/är äl du haft  men nu låter de lite mer sanolikt.. se om ni kan få till de idag med om ni orkar lust o vill
    *hoppas mitt inlägg tolkas rätt o att de inte är ngt illa menat med ngt i texten*
  • Mammiztill2

VI SOM TEMPAR:
    amorosa: www.fertilityfriend.com/home/219854
    Bumms: www.fertilityfriend.com/home/22eee8
    Mammiz81 www.fertilityfriend.com/home/16fabb
    Pap78: www.fertilityfriend.com/home/pap78
    Sagn: www.fertilityfriend.com/home/24b84c
    Utlandssvenskan: www.fertilityfriend.com/home/utlandssvenskan
    Vimsan74: www.fertilityfriend.com/home/1ef5ed

PAUSAR:
    Bambi7: www.fertilityfriend.com/home/12a22f
    brawny: www.fertilityfriend.com/home/23d7fe
    Icka76: www.fertilityfriend.com/home/2102b4
    skytt81: www.fertilityfriend.com/home/24c977
    Violla: www.fertilityfriend.com/home/1fa23f

VI SOM PLUSSAT:
    + Kärleken: www.fertilityfriend.com/home/fe0cc
    + Sassahed: www.fertilityfriend.com/home/1e9bff
    + Darling76: www.fertilityfriend.com/home/107fb1
    + Monitzzz: www.fertilityfriend.com/home/21bb7d
    + Dodisens mamma: www.fertilityfriend.com/home/1fdb03
    + Cornelia13: www.fertilityfriend.com/home/1ddbda
    + Fru Åkesson: www.fertilityfriend.com/home/20246f
    + Onlyangelika: www.fertilityfriend.com/home/2384a3
    + Fjällräven: www.fertilityfriend.com/home/Fjallraven
    + Minnie69: www.fertilityfriend.com/home/206923
    + Treasures: www.fertilityfriend.com/home/2007f0

• icka76

Mammiz: Nejdå, tolkar det inte som negativt. Jag är ju egentligen på dag 18 idag om jag börjat med pergo dag 5 som vanligt så för tidigt för äl är det inte. Kände på tappen och den var stängd idag så tåget har nog gått för denna månaden, men vi har nog lyckats pricka in den rätt bra. Känner även tydligt av att jag haft äl. Bråckkänslan som jag pratade om innan kommer bara vid äl och håller i sig ett par dagar.

• amorosa

icka: jag gissar på äl för dig igår, men hade nog sexat idag också för säkerhets skull...

mammiz: nej, vi har inga barn sen innan. Vad menar du med "enbart utredning"? Om vi fortsätter där sen efter utredningen är gjord eller? Jag vet inte vilka behandlingar de kan hjälpa till med, men ivf tror jag definitivt inte att de har. Tror inte någon klinik i Helsingborg har det, utan det får nog bli att åka till Malmö isf. *Hoppas vi slipper!*

Inget utslag på äl-testet idag heller... Segt. Imorgon åker mannen iväg och övernattar borta. Skulle inte förvåna mig om det blir utslag imorgon bara för det... Men vi får se till att mysa ikväll iaf!

• Treasures

Icka - Jag röstar iaf för att du haft ÄL! Hoppas så att ni prickat rätt igen med.

Vet inte om jag skrev detta förra veckan här el om det var i någon annan tråd. Men läkaren som gjorde VUL:et sa att om ägget lossnar från vänster äggstock mår man oftast bättre under graviditeten än om det lossnar från höger sida. Det var visst nån som gjort en avhandling om detta. Han såg iaf att jag ÄL:at från vänster sida och jag mår ju jätte bra! 

• Minnie69

Icka, sällar mig till den övriga kören och gissar på att ägget nog har släppt, men naturligtvis är det ju lika bra att täcka upp med lite "safe-sex" tills det har gått några dagar till

Svar på tråden Templista för oss pergopinglor 4