• Treasures

Templista för oss pergopinglor 4

Här är vår temp list tråd!

Listan tillhör oss som hänger här inne i pergopinglornas tråd och tempar, så vill ni lägga in er så förväntar vi oss att se er där inne:

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m39594188.html

Syftet med tråden är inte diskution utan en plats för oss att bara länka våra temp kurvor och diskutera ämnet tempning.

EN FANTASTISK & FENOMENAL GUIDEBOK SOM PÅ SVENSKA FÖRKLARAR ALLA VIKTIGA BEGREPP, TERMER OCH FÖRKORTNINGAR:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

När vi sen fått våra efterlängtade + så hoppar vi på små rosa moln över till denna tråd www.familjeliv.se/Forum-11-237/m37690250.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-26 12:45
    Ny plustråd! www.familjeliv.se/Forum-11-237/m40717469.html

• Svar på tråden Templista för oss pergopinglor 4
  • Sagn

Vimsan74 8/4
    Pap78 10/4

VI SOM TEMPAR:
    amorosa: www.fertilityfriend.com/home/219854
    Bumms: www.fertilityfriend.com/home/22eee8´
    Icka76: www.fertilityfriend.com/home/2102b4
    Mammiz81 www.fertilityfriend.com/home/16fabb
    Pap78: www.fertilityfriend.com/home/pap78
    Sagn: www.fertilityfriend.com/home/24b84c
    Utlandssvenskan: www.fertilityfriend.com/home/utlandssvenskan
    Vimsan74: www.fertilityfriend.com/home/1ef5ed

PAUSAR:
    Bambi7: www.fertilityfriend.com/home/12a22f
    brawny: www.fertilityfriend.com/home/23d7fe
    skytt81: www.fertilityfriend.com/home/24c977
    Violla: www.fertilityfriend.com/home/1fa23f

VI SOM PLUSSAT:
    + Kärleken: www.fertilityfriend.com/home/fe0cc
    + Sassahed: www.fertilityfriend.com/home/1e9bff
    + Darling76: www.fertilityfriend.com/home/107fb1
    + Monitzzz: www.fertilityfriend.com/home/21bb7d
    + Dodisens mamma: www.fertilityfriend.com/home/1fdb03
    + Cornelia13: www.fertilityfriend.com/home/1ddbda
    + Fru Åkesson: www.fertilityfriend.com/home/20246f
    + Onlyangelika: www.fertilityfriend.com/home/2384a3
    + Fjällräven: www.fertilityfriend.com/home/Fjallraven
    + Minnie69: www.fertilityfriend.com/home/206923
    + Treasures: www.fertilityfriend.com/home/2007f0

• Sagn

amorosa: Vad bra att du fick tid för spolning så snart! Du ska se att det gör susen!! Och jag hoppas att det är som Mammiz81 säger att det ökar chansen i tre månader efteråt, nu har en månad gått sen jag gjorde min spolning o det blev ju tyvärr inget denna gång. Men denna månaden ska jag bannemej plussa =) och alla ni andra oxå, kan vi inte bestämma det?! =)

Treasures: Hur mår du? Och hur långt gången är du nu, varit o lyssnat på hjärtljuden?! Min syster som väntar barn i september var på ultraljud igår, hoppas på att få se bilderna ikväll =) Mysigt!

pap78: Loppet är inte kört ännu även fast det var en liten tempsänkning idag! Tog du nåt test? Jag fortsätter hålla mina tummar så hårt det bara går =)

• amorosa

Mammiz: det är kontraströntgen av äggledarna för att se så det är fri passage där. Och så fyller de livmodern med koksaltlösning (tror jag det var) för att kolla så allt är ok där. Finns det någon annan sorts spolning? Hade ingen aning om att det ökade chanserna för graviditet, men det låter ju väldigt trevligt!

vimsan: förstår din synvinkel. Men det verkar inte som läkare har någon förståelse för att man inte vill äta en massa medikamenter om man inte behöver. Du har inte gjort någon spolning tidigare då?

pap: tror fortfarande stenhårt på dig och din kurva! Hög och fin temp, även om den dippade lite idag.

Måste berätta: jag träffade min bästa vän sen barnsben igår, och hon vet om våra problem. Vi pratade så klart om det och hon är väldigt förstående. Dock har hon själv tre barn, och har aldrig haft problem att bli gravid. Tvärtom så har hon direkt motsatt problem. Hon blir gravid i princip bara hon ser mannens snopp! Trots både p-piller och kondom (!!!) så blev hon nu gravid igen. Hon har blivit gravid ett par gånger innan också (efter sista barnet). Hon har gjort abort alla gångerna, och hon tycker så klart det är jättejobbigt både fysiskt och psykiskt. Nu är hon helt bestämd att hon ska sterilisera sig för att slippa allt det här. Hon har gått genom alla tänkbara scenarion, typ att hela familjen skulle gå bort och att hon skulle träffa någon ny. Men hon kan ändå inte tänka sig att få fler barn. Jag tycker så synd om henne. Har inte tidigare tänkt på att det kan vara fel på det hållet också. Så olika vi människor är skapta!

• pap78

Jag har inte tagit något test ännu, tappade hoppet lite idag...men tog tempen en timme tidigare p g a min son vaknade tidigt. Men först tog jag tempen och då var den 37,01 men tio minuter senare var den 36,86?? Konstigt?
    Jag kanske ändå ger mig iväg och köper ett litet test idag....tror ni det är giltigt trots att jag tar det mitt på dagen? Jag är på dag 13 dpo idag.

• amorosa
    pap78 skrev 2009-04-09 07:59:24 följande:
    Jag har inte tagit något test ännu, tappade hoppet lite idag...men tog tempen en timme tidigare p g a min son vaknade tidigt. Men först tog jag tempen och då var den 37,01 men tio minuter senare var den 36,86?? Konstigt?Jag kanske ändå ger mig iväg och köper ett litet test idag....tror ni det är giltigt trots att jag tar det mitt på dagen? Jag är på dag 13 dpo idag.
    Tror det står på testet (CB) att om man testar tidigt, ska man använda morgonurin. Vet inte vad de menar med tidigt, om det är typ 3-4 dagar innan bim. Men du har ju bim imorgon, så jag tror inte det är något problem att testa mitt på dagen. Lycka till!
  • Mammiztill2

de  finns vad ja vet en spolning en gyn läkare kan göra, där de blir blått.

och hsg röntgen

pap håller tummarna.. man ska a första tempen och sen markera att de var i avvikande tid.  Lycka till =)

• Dodisens mamma
    pap78 skrev 2009-04-09 07:59:24 följande:
    Jag har inte tagit något test ännu, tappade hoppet lite idag...men tog tempen en timme tidigare p g a min son vaknade tidigt. Men först tog jag tempen och då var den 37,01 men tio minuter senare var den 36,86?? Konstigt?Jag kanske ändå ger mig iväg och köper ett litet test idag....tror ni det är giltigt trots att jag tar det mitt på dagen? Jag är på dag 13 dpo idag.
    Nu kan inte vi vänta längre...kan du? Klart du ska testa så fort du kommer hem med testet drick sparsamt och låt bli att kissa för ofta så blir ju urinet mera koncentrerat *HOPPAS*
  • pap78

Mannen ska inhanda ett test nu i eftermiddag =)
    Spännande, men don´t get your hopes up!

Jag trodde benhårt förra gången, så denna gång är jag lite mer tveksam....men hoppet är ju det sista som överger en=)

• Skrutt74

Pap: Kan inte tänka mig annat än att du är gravid. Håller tummarna!

Svar på tråden Templista för oss pergopinglor 4