Ananaspaj skrev 2009-01-30 13:45:33 följande:
Misstänkte att du just skulle skriva så! Eftersom jag ser att du inte har läst vad jag skriver och dessutom hela tiden misstolkar vad jag menar. Jag sa och menar att alla riskerar att ramla, snubbla, bränna sig, bli överkörd, allt det där.. MEN jag tror inte att ALLA bäbisar riskerar att dö i psd! Det är det jag försöker få dig att fatta att JAG TROR!!! JAg tror att det finns en underliggande orsak till varför barn dör i psd men detn "orsaken" /felet finns inte hos alla barn! DÄRFÖR tror jag att om ett barn för i psd så hade det gjort det oavsett larm. Men som det ser ut idag så kan ingen läkare i världe säga att man räddat någon från psd för det VET inte! Därför krasst ; ska ett barn dö i psd så dör det. Men det betyder inte att alla som blir överkörda av en bil eller skållas av hett vatten har ett fel som gör att just de drabbas utan är olyckan framme så kan vem som helst drabbas. Fattar du nu vad jag menar? Jag anser inte att larm är ett skydd. Det är en källa till nervositet och stress och jag är ytterst tveksam till att någon räddats till livet av ett sådant...eftersom INGEN VET. Men detta är vad jaag TROR!! Trevlig helg!
Och jag anser inte att spisskydd är ett skydd.
Jaha? Och det finns flera läkare som säger att de räddat barn från att dö i PSD, deras egna barn till och med. Och för din vetskap så dog det cirka 120 barn i PSD per år på 80-talet och cirka 30 barn nutid per år.
Nämendåså, du anser inte att ett andningslarm är ett skydd. Och hur förklarar du att barn hittats blåa och har slutat att andats och räddats till livet? Eller menar du att om man hittar sitt barn livlöst och utan att andas så ska man sitta och titta på för att gud har bestämt det? Konstigt resonemang.
Varför har man då övriga skydd, då kan man väl lika gärna låta ödet styra då också? Typ det måste vara något underliggande fel hos barn som skållas eller bränner sig för att de inte fattar att de ska hålla sig undan spisen.