Ananaspaj skrev 2009-01-31 14:28:46 följande:
Nu lägger jag ner diskussionen...det vi diskuterar nu är grymt OT.Det måste väl ändå kännas skönt att vara just du...som alltid har svar på tal, alltid är motvalls ...
Varför är det så viktigt att hacka, ena gången förstår jag inte och andra gången är jag motvalls. Är det inte viktigare att hålla sig till ämnet? Skydd för barnen? Det är väl snarare dina kommentarer som är motvalls? Att spisskydd är så viktigt och att andningslarm inte är ett skydd. Hur vore det att svara på mina frågor? Det var väl ändå du som började debatten om just spisskydd kontra andningslarm?
Och när blev det motvalls att tycka att rökning under graviditet är fel? Men visst, jag är motvalls när det gäller en stor del av den svenska barnläkarkåren som ratar andningslarm och samsovning. Tänk vilken dålig mamma jag är som både struntar i spisskydd och riskerar att mitt barn ska dö genom att samsova.
Och varför väljer man att vilja vara ovetande om ens barn har slutat andats? Det är för mig obegripligt. Då leker man ju verkligen med livet. Och även om barnet dör om man försöker rädda barnet så har man åtminstone stått vid sitt barns sida när barnet håller på att dö. För mig är det obegripligt att man väljer att låta barnet dö helt ensamt. Och att inte vilja försöka rädda barnet om det har slutat att andats.
Om mitt barn bränner sig då vill jag veta det och gör allt för att lindra smärtan och brännskadan, samma sak vad det än gäller.
Om huset börjar brinna för att en stekpanna med olja börjat ta eld på grund av att mitt barn satt på plattan, då vill jag förstås veta det, och får veta om det när brandlarmet tjuter.
Så för mig är ditt resonemang obegripligt.