• vindaloos

Övikstråden

Startar upp en ny tråd med rätt namn på, så att alla Övikingar hittar hit!
    Välkommen och skriv på.....

Här är länken till den gamla övikstråden som heter Öviks sjaltråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m3280413.html

• Svar på tråden Övikstråden
  • Pompens mamma

Jag tror jag talar för oss alla här att ALLA är välkomna, varesig någon väntar barn, nyss fått barn eller har större barn, alla kan vi utbyta erfarenheter med varann på olika sätt.
    Så: Välkomna!

• Chino

då hoppar vi in här......!!

• fru bengtsson

Jag vill också vara med!

• MiaE

Vindaloos: Kul att det blir så... När fick du veta mer om 50%aren? Jag känner själv att jag har rätt stort pirr... Mycket som händer och rätt snart blir jag ensam huvudansvarig för halva barngruppen då min kollega blir borta ett tag... pirr pirr...

• vindaloos

MiaE: Hm just den biten ligger på is lite, ligger lågt med det än så länge. Men måndag o tisdag är vikdagar......

• miiha

oxå vi med

tänk att det är så många från övik!! kul!

• vindaloos

sthlmstjejen: VI har bott i Övik (och dess omnejd) hela livet jag och min sambo (det lät väl lite instängt kanske och vi trivs väldigt bra. Övik är inte en så stor stad men en stad under stor utveckling. Det har hänt mycket på kort tid och många börjar engagera sig för att det skall bli mer arrangemang och dylikt. Vi tycker att det är en bra stad för barn att växa upp i. Just barnaktiviteter har jag lite svårt att tipsa om eftersom vi aldrig behövt ta reda på sådant, annat är det nu då vi har barn.....
    Det är inte så långa köer till förskolan här jämfört med större städer i alla fall.
    Vi har köp hus för ungefär 1,5 år sedan och det finns många fina områden, men det beror lite på hur man vill bo. Lantligt, mitt i stan eller i ett litet samhälle, en bit från stan eller ja hur man nu vill ha. Det kan vara en enorm prisskillnad på husen här. Vi har köpt vårt stora hus (216kvadratmeter) mexitegelvilla från -78 med nytt kök och nya golv för 425000:-!!! Då har vi 20minuter in till centrum men vi bor nära affärer (mat, kläder, skor, färg, frisör, bageri, barnkläder) banker, mackar, pizzerior, idrottsanläggningar, skolor/förskolor mm i alla fall. Man kan väl kanske säga att ett genomsnittligt pris för en villa i Övik ligger på ca 650000:- i dagsläget. Det stiger ganska mycket nu för det är efterfrågan på hus.

Gå in på www.hemnet.se och kolla in lite hus, så får ni en ungefärlig bild av priser och klass på hus.

Det finns lite olika områden inom örnsköldsvik men det är svårt att säga hur det är att bo där då man inte gjort det själv. Vi har bott i Husum och Järved, och nu bor vi i Köpmanholmen. I husum trivdes vi inte så himla mycket, det finns liksom inte så mycket där, men bra huspriser är det och ca 20min från stan, I Järved är det jättefint och många fina hus finns det, 3km från centrum (av övik alltså) huspriserna har stigit mycket där (även i bonäset som ligger intill)
    I köpmanholmen har huspriserna varit jättelåga tidigare men nu har de stigit lite, det har till och med blivit så att det är högre efterfrågan på hus än vad som säljs och det har inte varit så på minst 25 år tror jag. Mycket fin natur och ca 20mmin till övik, 5 minuter till bjästa som har det mesta man behöver.

Vet inte om jag hjälp så mycket men......hoppas ni flyttar hit! Välkomna.....

• vindaloos

Dumt kanske att jag la den under föräldrar, tänkte inte alls på det......går det att flytta den tro?

• sthlmstjejen

vindaloos: tack så mkt för det utförliga svaret Det var till stor hjälp tycker jag! Vi har tittat lite på hus, så det svåra är ju liksom att veta om det du skriver, alltså hur stort området är, affärer osv. Får se hur det blir, spännande!

• eagle

Hej på er alla, har äntligen hittat denna tråd!

Svar på tråden Övikstråden