• vindaloos

Övikstråden

Startar upp en ny tråd med rätt namn på, så att alla Övikingar hittar hit!
    Välkommen och skriv på.....

Här är länken till den gamla övikstråden som heter Öviks sjaltråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m3280413.html

• Svar på tråden Övikstråden
  • Moonsleeper

Smurf83: Jag är också gravid

• Moonsleeper

Förresten ni! Egentligen borde jag inte skriva det här, men jag vill att ni ska få veta det.

Om ni funderat på att få era magar, bebisar eller familjer eller vad det än är fotograferade, så har jag en liten kampagn nu. Om ni fotas innan 30/9 (sen tänkte jag försöka få havandeskapspenning o slippa jobba) så bjuder jag på en 21x28cm förstoring. Jätte fint att hänga på väggen!

Ta en titt i mitt bildgalleri eller på min hemsida www.studiosandstrom.se så får ni se vad jag gör

Kramar!

• LisaP

Nu har emma oxå vatt koppor upp täckte första när jag hämtade henne på skolan i går *suckar* men men sedan har de ju gjort bort det allihopa skönt det iaf.. skrav nog lite för tidigt att ella bara var lite prickig.. för nu e hon jätteprickig *ler* men lika glad för det..

• Moonsleeper

Är det farligt att få vattkoppor om man är gravid? Det ska väl vara värre bara att man är vuxen.... Jag har aldrig haft koppor och börjar snart med barndansen igen. Blev lite orolig nu

• vindaloos

Aha, det är några gravida öviksbor här inne......kul med fler 05:or på gång, en fin modell hehe

Piggelinis: Hoppas du mår lika bra än......nu sparkar det väl på lite va?
    Hälsa pappa L också.

Har bestämt mig för att rita av mina inköpta pocketblöjor och sy egna, ska bara importera lite tyger först och annat kollijox först. Det blir kul att få välja själv vilka färger de skall ha, och det går ju att variera stoleken mer också.
    Är det fler här som använder pocketblöjor? Någon som sytt själva?

MiaE: Hur går det med jobbet då? Jag själv hade två väldigt givande dagar då jag jobbade, det var så kul att komma tillbaka och veta exakt vad man skulle göra. Och barnen var glada att se mig, det var tur.....

• MiaE

Vindaloos: Joda, jobbet funkar. Man känner sig bara som en överjäst deg i skallen just nu. Och hela veckan har känts som en evighet lång. Dels nya arbetskamrater, nya barn och föräldrar. Ja, nya rutiner och arbetssätt. Plus att vi har ca 25% föreståndartjänst var och dessa uppgifter är ju totalt nya... Men det känns bra och jag trivs än så länge... Kul att det gick bra för dig med att jobba. Hur gick det för Isaac då att vara utan mamsen?

Vad har ni andra för er nu för tiden?

• vindaloos

Mia E Jo det hade gått bra båda dagarna, fast nån urpumpad mjölk ville han då inte ha!!! Pappis fick ge hemgjord fruktpuré och gröt....och ännu mer puré och sedan ammade jag då jag kom hem.

• piggelinis

vindaloos: Ja, nu sparkas det mycket, det är så mysigt Det är så roligt för nu kan Lars känna sparkarna och sista veckan kan vi se lilla bebis röra sig det är roligt!

• puh fantast

Kom just på att barnen börjar bli ganska stora nu. Hur länge ska alla vara föräldralediga och när är det dags att skola in i barnomsorgen?

Jag har begärt föräldraledigt till nyår och tänkt börja jobba i Januari. Men för Lucas skull försöker jag skjuta på det någon eller några månader. Har suttit med försäkringskassepapperna och pusslat idag. Och hur jag än gör så går det inte ihop.
    Vill gärna att han blir närmare 1,5 innan han ska ut i omsorgen.
    Uscha vilket tråkigt ämne, detta vill nog ingen höra mer om, tiden går nog fort ändå.

Vi tar något roligare, någon som är sugen på en picnic? Nästa vecka, kanske?

Ha en trevlig helg allihopa.

• MiaE

Vindaloos: Typiskt!

Puh fantast: Tycker det är lite taskigt att prata om picknick mitt framför ögonen på mig. Suck, vad jag längtar tillbaka till dagarna hemma när jag läser om sånt. Men nån gång kanske vi kan ta det på en fredag då jag är ledig *blink* eller en helg.
    Ja, visst e det frustrerande med fp... Men vi har nog bara att acceptera att Ivan måste på fsk efter årsskiftet... Tyvärr...

Svar på tråden Övikstråden