• vindaloos

Övikstråden

Startar upp en ny tråd med rätt namn på, så att alla Övikingar hittar hit!
    Välkommen och skriv på.....

Här är länken till den gamla övikstråden som heter Öviks sjaltråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m3280413.html

• Svar på tråden Övikstråden
  • LisaP

Så var det ellaBellas tur.. vattkoppor.. men hon är pigg och inte alltför prickig.. har fått fixa backup tills i morgon då emma börjar skolan, om inte deras far kan va hemma kommer farmor.. tur man har henne nära *leR*

• puh fantast

Lisa: Känner igen mig. Har en som vaknar vid 5 varje morgon och jag är inte alls någon människa då. Försöker komma i säng i tid men när sambon jobbar borta och en son som har separationsångest hinner man inte mycket på dagarna. Så allt som ska göras blir gjort efter 8 på kvällen.

• puh fantast

Lisa: uscha för vattkoppor. Hon är ju så liten. Har alla tre haft det nu, eller är Emma kvar?

• Tesssan82

Hello !!!
    Lisa: Jobbigt med vattkoppor, huvva... dock skönt när det äe över o man vet att de inte kan få det igen!! Ge lill Ellabella en krya på dig kram från oss!!!

Själv vaknade vi vid halv 6 och jag har hunnit så mycket nu på förmiddagen, tråkigt bara att jag kommer att vara supertrött ikväll på jobbet!!!
    Men men så är det!!!

Hopps alla får en bra dag trots tråkvädret!!
    Hoppas det åtminnstone kan vara uppehåll, då jag ska cykla till jobbet!!!
    Ne nu är det dax för lite lunch!!!
    Kram

• puh fantast

Den finns ju en hel del Domsjö- och Sundbor här. Finns det någon som bor i närheten av Högland, Svartby, Gullänget, Gimåt?
    Verkar vara dåligt med småbarnsföräldrar här.
    Lite besvärligt att hitta någon då Högland och Svartby ät uppdelat på 3 vårdcentraler. I föräldragruppen och babymassagegruppen var det bara familjer från centrala stan.

• Imoen

puh fantast: Jag bor i svartby.

• LisaP

mm verkar som om emma har haft koppor oxå fast då trodde vi inte att det var det :o/ men nu blir jag mer och mer övertygad att det var det då ellas koppor ser ut som de utslag som Emma hade.. så tror nog att de haft det allihopa nu.. skönt.. Trodde dock att jag skulle bli tvungen att avboka Elias livs första barnkalas han var bkuden på, men så pratade jag m den mamman och hon sa att jag fick visst komma bara ella orkade.. För alla mammor där hoppades att deras skulle få koppor så då blev jag lite glad igen..

Blev förresten ändrade planer farmor kommer inte hit i morgon utan elias och ella skall sova där i natt istället, så slipper hon kliva upp så himmelens tidigt.. och jag kan få sova en hel natt så jag blir som folk innan det är dax för uppropet *blink*

• Shy

Hej på er alla! Som nybliven småbarnsförälder kikar jag in å tassar runt lite...Vår dotter Saga kikade ut 5 veckor tidigt den 13 juli, så vi fick stanna några veckor på barnavd. men nu e man hemma å har varit i 2 veckor så de börjar landa lite...Är det några som brukar träffas nån gång, fika eller så?

• Imoen

Hej shy! Vad skönt att ni har börjat landa lite efter att ha fått barn för tidigt och ha fått spendera tid på barnavd. Vi har en son som är 16 månader och han bestämde sig för att komma ut 4 veckor för tidigt. Vi spenderade 2 veckor på barnavdelningen innan vi fick ta med honom hem. Det är ju så skönt när man äntligen får klartecken att ta hem dom, för det blir ju en väldigt annorlunda start på familjelivet när man ska vara på barnavdelningen i flera veckor.

• piggelinis

Shy: Grattis till dottern!

Svar på tråden Övikstråden