• m o e

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Här fortsätter vi prata om våra magar och efterlängtade sommarbarn. Välkomna gamla som nya! Vi väntar smått till sommaren 2009 och bor i Västerås med omnejd.

BF-lista
    BF 10/4 - lillnickan
    BF 17/4 - sussu80 - Sanna, centrum (1:a barnet)
    BF 29/4 - Angeni - Jenny, Hallstahammar
    BF 15/5 - Nanoozi - Nanna, Nordanby
    BF 19/5 - Aktalia
    BF 24/5 - TOTTEoELLE - Elinor, Malmaberg
    BF 28/5 - moe - Elin, Tidö Lindö (andra barnet)
    BF 29/5 - jeka78 - Jessica, Guldkullen Bjurhovda (2:a barnet)
    BF 30/5 - Skugga - Linda centrum
    BF 6/6 - Eldene - Centrum (Bebis nr. 1)
    BF 11/6 - vittorn - Carolin, Skiljebo
    BF 20/6 - sockervit - Eva, Berghamra
    BF 21/6 - västerås bebis - Helene, Norra Gryta
    BF 26/6 - lottak79 - Lotta, Johanneshöjden
    BF 28/6 - Pian80 - Agneta, Önsta Gryta
    BF 1/7 - Artica - Anna, Gideonsberg
    BF 1/7 - Ronzki (2:a barnet)
    BF 2/7 - Sajsis - Cajsa, Skälby
    BF 5/7 - DariaM - Maria, mitt i stan (1:a barnet)
    BF 5/7 - annalainen - Anna, Tidö Lindö
    BF 8/7 - Lottilej - Lotta, Bäckby (2:a barnet)
    BF 8/7 - Labolina No7 - en bit utanför stan (2:ra barnet)
    BF 16/7 - Heiress - Vetterslund, 2:a barnet
    BF 20/7 - Erika89 - Erika, Hallstahammar

Vill du lägg till dig på listan, så kopiera den senaste (leta efter senaste version i tråden) och lägg till din egen info där.

Här är vår förra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m37837914.html

Äntligen väntar vi syskon! Bf 28/5 2009
  • Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!
  • sussu80

Jag ska beställa vagn nästa vecka. Det blir en Urban Jungle för min del. Jag har nog inte heller fattat riktigt att man är gravid fast magen bara växer och växer :)

( Vill tipsa om att det finns en hel del barnvagnar på Nisses oxå)

• Pian80

sussu80 skrev 2009-02-04 21:09:25 följande:

Jag ska beställa vagn nästa vecka. Det blir en Urban Jungle för min del. Jag har nog inte heller fattat riktigt att man är gravid fast magen bara växer och växer :) ( Vill tipsa om att det finns en hel del barnvagnar på Nisses oxå)
    Kolla upp så att det itne är något strul med garantier på UJ, hörde att de gått i konkurs. Annars är det nog en toppenvagn! Många som är nöjda. Vi valde att itne köpa en så enftersom man inte kan vända sittdelen mot sig. Vill kunna välja .
  • jeka78

Halloj tjejer....

Moe: jag känner igen det där med att ha riktiga SKIT dagar...

Sista veckorna har varit såååå stressig att jag knappt hunnit gått in här ju och då är det KATASTROF ;) Nä skämt o sidor det har faktiskt orsakat att jag redan nu fått kraftiga sammandrganingar och förvärkar.... *inte bra*
    Skall till BM på måndag men har samtalat med henne i telefon redan och det ser ut att bli en halvtid sjukskrivning någon vecka till dte lugnat ner sig...
    Jag har nog bara blundat för problemen som varit men när BM sa rakt ut:
    -Föder du nu i v24 så är chansen MINIMAL att bebisen klarar sig...
    Kändes som en kall dusch men jag vakna iaf....

Vi köpte våran vagn för ett par v sedan det blev en Cango Nizza -08 dom sålde ut dom sista på Barnens Hus så då passade vi på....

• sussu80

Tack Pian80 för tipset. Ska kolla upp det.

• Aktalia

Sen i måndags så har jag börjat jobba igen efter att ha varit arbetslös i ett par månader. Och det är med en rivstart som jobbet har dragit igång så vi får väl se hur lång tid det tar innan sammandragningarna drabbar mig för att jag stressar på för hårt. Som tur är så har jag en så bra chef så istället för att vara själv med allt ansvar i en månad nu i början så får min ersättare börja redan nu. Jätteskönt att få avlastning så tidigt.

Vi beställde barnvagn förra lördagen på Aros Baby. En Emmaljunga City Cross med mjuklift. Det var bara 3-4 veckors leveranstid på den. Men vi tänker inte hämta ut den förrän i början av maj ändå. Vi köper barnvagnen ny för vi ville få med garanti. Å andra sidan hyr vi babyskydd/bilbarnstol från försäkringsbolaget för 72 kr /mån. Då får man passande bilstol upp till 4 år som man får byta allteftersom barnet växer. Kostar strax över 3500 kr för fyra år och då får man behålla den sista stolen sen.

Sockervit: Vad roligt med en retrovagn! Min mor har pratat om att det finns några barnkläder sparade som jag hade som liten som det finns kort på mig när jag ha dem på mig. Vi tänkte klä upp Pyret i de kläderna sen och ta kort. Kan vara roligt att ha med mamma och barn i samma utstyrsel med 34 års mellanrum...!

• m o e

Åh, igår vände det lite för mig. Mår mycket bättre idag och jag känner mig faktiskt gladare och mer hoppfull än på hela veckan!

Jag börjar få lite panik inför det här med inköp och sånt. Jag är i v 25 och inte i närheten av att köpa/beställa vagn ännu. På affärerna stressar de ju en lite och säger att man hellre ska beställa för tidigt än för sent... jag är ju i v 25 redan. Det kanske är dags att ta tag i det?? Min förhoppning var ju att hitta en fin begagnad på Blocket, men när man är kräsen och dessutom vet exakt vad man vill ha är det inte så lätt att hitta. Allt annat känns som vi kan fixa senare, men just vagnen... Dessutom födde jag i v 37 förra gången och skulle det hända den här gången också så är det nog läge att börja förbereda lite.

Ikväll ska jag träffa en kompis och äta middag och gå på bio, Revolutionary road med Kate & Leo!

• m o e

Förresten, vad hände med alla fikaplaner?? När ska vi ses?

Vi pratade lite snabbt om att kunna äta/fika tillsammans efter vattengympan någon tisdag. Ni som inte går i gruppen kan ju hänga på efteråt ändå och träffas!

• Pian80

m o e: Så skönt att du känner dig bättre!

Vagn har vi redan köpt så det är fixat, men det finns ju mer... Som tur är är jag bara i v 20, så det är ju gott om tid kvar. Vi beställde vagnen tidigt för vi trodde att det skulle vara lång leveranstid. Pyttsan. Vi beställde på torsdag och på fredag kunde vi hämta den.

Du måste säga om filmen var bra!

Ses nu på tisdag då efter vattenjympan eller tisdagen efter? Jag är ju itne med och jympar, men bara vi säger tid och plats så ses vi där!

• sockervit

JAG HAR KÖPT VAGN! WIEEEE!
    Jösses! Helt plötsligt så händer det...

Igår kväll när jag var på bio så hade barnvagnsaffären ringt och berättat att de fått återbud på en bokning av vagn och att jag nu som nr 1 på reservlistan fick den sista istället.
    Rödgråten och fortfarande lite små snyftande efter bion började gråta igen... Ehhh? Hormoner? Strunt samma, jag blev såå glad i a f! Så nu är den på väg med bussgods hem till oss!

Det blev en Teutonia Spirit -08 som de sålde ut.

Var i sthlm på möte idag och passade då på att åka och kolla in liggdelen jag spanat in på blocket. Och veliga jag slog till!
    Är ärligt talat lite smått chockad...hihi!
    Snart kommer sambon hem och får se mitt/vårt inköp i verkligheten! Spännande!

Moe: Kul att du mår bättre och att du ska på Revolutinary Road ikväll...instämmmer med föregående talare att du måste berätta hur den var! Precis som du säger så spanade jag också blocket och Tradera massor... och då hittade jag ett företag som sålde ut nya Teutonia -08:or för under beg priser, tyvärr inte Prestige. Hoppas ni hittar någon snart alt tar beslut om att köpa en ny. Du har väl kollat FL:s Köp och sälj?

Aktalia: Smart med att hyra barnstol. Det ska jag också ta en funderare på!
    Häftigt om ni kan få lika kort på först dig och sedan den lill* i samma kläder!

Jeka78: Inte bra det där! Hoppas du kan ta det lugnare nu!

Jag ses gärna... Bara att vi bestämmer plats...vilket inte är det lättaste! Gränden, Cornetto? Vad finns det mer?

Oj, vad långt det blev. Hoppas ni har överseende! Var bara tvungen att skriva av mig min glädje!
    Ha en bra kväll!
    Kram!

• m o e

sockervit: Vart köpte du din Teutonia? Vi letar helst efter en -08, gärna på rea så vi får en ny. Men fin begagnad går också bra, fast de verkar omöjliga att hitta. Spirit S3 känns inte som någon supervagn här på vår backiga tomt med massor av singel på marken. Annars är vi lite sugna på en Fun, men jag är osäker på hur den skulle vara att köra hos oss. Det skulle vara bra att få prova hemma innan man köper!

Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!