• m o e

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Här fortsätter vi prata om våra magar och efterlängtade sommarbarn. Välkomna gamla som nya! Vi väntar smått till sommaren 2009 och bor i Västerås med omnejd.

BF-lista
    BF 10/4 - lillnickan
    BF 17/4 - sussu80 - Sanna, centrum (1:a barnet)
    BF 29/4 - Angeni - Jenny, Hallstahammar
    BF 15/5 - Nanoozi - Nanna, Nordanby
    BF 19/5 - Aktalia
    BF 24/5 - TOTTEoELLE - Elinor, Malmaberg
    BF 28/5 - moe - Elin, Tidö Lindö (andra barnet)
    BF 29/5 - jeka78 - Jessica, Guldkullen Bjurhovda (2:a barnet)
    BF 30/5 - Skugga - Linda centrum
    BF 6/6 - Eldene - Centrum (Bebis nr. 1)
    BF 11/6 - vittorn - Carolin, Skiljebo
    BF 20/6 - sockervit - Eva, Berghamra
    BF 21/6 - västerås bebis - Helene, Norra Gryta
    BF 26/6 - lottak79 - Lotta, Johanneshöjden
    BF 28/6 - Pian80 - Agneta, Önsta Gryta
    BF 1/7 - Artica - Anna, Gideonsberg
    BF 1/7 - Ronzki (2:a barnet)
    BF 2/7 - Sajsis - Cajsa, Skälby
    BF 5/7 - DariaM - Maria, mitt i stan (1:a barnet)
    BF 5/7 - annalainen - Anna, Tidö Lindö
    BF 8/7 - Lottilej - Lotta, Bäckby (2:a barnet)
    BF 8/7 - Labolina No7 - en bit utanför stan (2:ra barnet)
    BF 16/7 - Heiress - Vetterslund, 2:a barnet
    BF 20/7 - Erika89 - Erika, Hallstahammar

Vill du lägg till dig på listan, så kopiera den senaste (leta efter senaste version i tråden) och lägg till din egen info där.

Här är vår förra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m37837914.html

Äntligen väntar vi syskon! Bf 28/5 2009
  • Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!
  • angeni

Jag kan hålla med att det känns långt emellan träffarna hos barnmorskan. Vi var ju på inskrivning i vecka 10 sedan ultraljud i vecka 18 och inte tillbaka förrän vecka 24. Nu är nästa möte om 2 veckor, hoppas få lyssna på bebis hjärtljud igen!

• Sajsis

Lottak: Beklagar sorgen. Ta hand om dig och din familj. Ser fram mot att du kommer tillbaka.

Vattengympan igår var så skön! Några fler som var där? Vi pratade aldrig om familjeliv, iaf inte vad jag hörde.

Jag längtar så efter att känna någon spark snart. Tycker det börjar bli dags!!! Går in i vecka 20 på tisdag. Men min moderkaka låg så den stötdämpar endel, men iaf....

På min födelsedag fick jag ett bolasmucke av min sambo. Barnet kan börja uppfatta dess ljud ca v 20 och därför börjar det bli dags att ta på mig det. Känns mysigt. Å nästa vecka ska jag till bm igen för prover och lyssna på hjärtljud, toppen!!

• m o e

Sajsis: Jag fick en bola i julklapp av maken, den är så fin! Och så hänger den så gulligt och gungar på magen. Jag har den på mig idag faktiskt! Längtar också efter att få gå till bm igen, men jag har två veckor kvar till det är dags.

• Pian80

Skickar en stor kram till dig Lottak!!! Vi finns här om du behöver.

Sajsis: Jag kunde inte gå igår . Har varit tokförkyld hela veckan. Men på söndag ska jag banne mig vara frisk. Helst redan på onsdag så jag kan gå på F&S .

• Sajsis

Pian80. När jag undrade var du var. Det var flera nya igår och flera från förra gången som inte kom. Allt som allt var vi 10 stycken. Det var jäte skönt! Men vi ses på söndag!

• Pian80

Sajsis: Aha, så det var en massa nya. Skoj! Längrat efter att träna... Känns som 100 år sen nu .

• Pian80

Det verkar som att alla här är jätteupptagna. Har in ett liv eller ? Sitter på jobbet och försöker komma fram till vad som är viktigast att ta tag i idag.

• sockervit

Haha, jag har inget liv

Mår bättre idag i a f Så jag hoppas verkligen att jag kan gå på vattengympan på söndag...

Blir det F & S ikväll då?

Har alla bestämt sig för vilken barnvagn ni ska ha?

• angeni

Vi har redan köpt barnvagn, Blev en Cango som vi köpte från min kusin. Hoppas vi blir nöjda med den. Enda nackdelen vi har insett är att den tar ganska stor plats i bilen:(

• m o e

Jodå, jag är här också. Men idag vill jag bara glömma allt och försvinna. Kan man typ få gå och lägga sig igen??? Den här dagen är en skitdag!!

- stress på morgonen, tjurig unge när vi skulle iväg (eller nej, men han förstår ju inte varför jag är trött och stressad och blir därefter...)

- ner till bilen. M hade dragit ur vår motorvärmare så bilen var kall som fan. (jag vet att jag satte in den igår!)

- åkte iväg sena och insåg vid bron att jag hade glömt min lilla scrapväska hemma i hallen (jag ska scrappa till VLT's bröllopsbilaga som kommer ut 14/2)

- vända hem

- stress, stress, stress

- sen till dagis

- dåligt tålamod

- sur mamma och dåligt samvete
    - puss på dagis

- sen till jobbet

- ont i huvudet

- orkeslös och ledsen

- ska gå på fika och min kollega ser att min blus är fläckig på ryggen (typiskt!! jag ska ju till VLToch fota idag!!)

- går på toa för att tvätta bort och det visar sig att fläckarna är på byxorna också och luktar bajs!!

- var fan har jag suttit i bajs nånstans????

- hittar en brun fläck på min stol efter fikat

- skrubbar

- sitter å vinglar på min blöta stol i blöta kläder och är bara så ledsen och arg och totalt slut

- mera ont i huvudet

- mera ledsen

Jag törs inte ens hoppas att det ska vända. Vad händer här näst? Jag bryter snart ihop... jag orkar inte

Sorry, inget roligt inlägg från mig idag!

Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!