• m o e

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Här fortsätter vi prata om våra magar och efterlängtade sommarbarn. Välkomna gamla som nya! Vi väntar smått till sommaren 2009 och bor i Västerås med omnejd.

BF-lista
    BF 10/4 - lillnickan
    BF 17/4 - sussu80 - Sanna, centrum (1:a barnet)
    BF 29/4 - Angeni - Jenny, Hallstahammar
    BF 15/5 - Nanoozi - Nanna, Nordanby
    BF 19/5 - Aktalia
    BF 24/5 - TOTTEoELLE - Elinor, Malmaberg
    BF 28/5 - moe - Elin, Tidö Lindö (andra barnet)
    BF 29/5 - jeka78 - Jessica, Guldkullen Bjurhovda (2:a barnet)
    BF 30/5 - Skugga - Linda centrum
    BF 6/6 - Eldene - Centrum (Bebis nr. 1)
    BF 11/6 - vittorn - Carolin, Skiljebo
    BF 20/6 - sockervit - Eva, Berghamra
    BF 21/6 - västerås bebis - Helene, Norra Gryta
    BF 26/6 - lottak79 - Lotta, Johanneshöjden
    BF 28/6 - Pian80 - Agneta, Önsta Gryta
    BF 1/7 - Artica - Anna, Gideonsberg
    BF 1/7 - Ronzki (2:a barnet)
    BF 2/7 - Sajsis - Cajsa, Skälby
    BF 5/7 - DariaM - Maria, mitt i stan (1:a barnet)
    BF 5/7 - annalainen - Anna, Tidö Lindö
    BF 8/7 - Lottilej - Lotta, Bäckby (2:a barnet)
    BF 8/7 - Labolina No7 - en bit utanför stan (2:ra barnet)
    BF 16/7 - Heiress - Vetterslund, 2:a barnet
    BF 20/7 - Erika89 - Erika, Hallstahammar

Vill du lägg till dig på listan, så kopiera den senaste (leta efter senaste version i tråden) och lägg till din egen info där.

Här är vår förra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m37837914.html

Äntligen väntar vi syskon! Bf 28/5 2009
  • Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!
  • m o e

Hoppsan vad långt mitt inlägg blev. Typiskt mig idag då... fattar ingenting. Borde åka hem och lägga mig igen.

• Pian80

sockervit: Jag är fortfarande sjuk så jag kan inte träna . Blä för det.

Vi har köpt en Bugaboo Cameleon. Jag såg den och blev kär .

m o e: KRAM!!! Vissa dagar borde man nog inte gå hemifrån... Är helt ok att kräkas ur sig här i tråden. Ibland känns det bättre bara man fått skriva av sig.

• sockervit

Men åhhh, m o e! Stackare! Dessa dagar vill man som du själv säger bara gå hem o dra täcket över sig!
    Hoppas allt vänder nu efter lunch med mat i magen o lite relaxing. Min sambo säger att dessa skitdagar måste man ha...men jag är inte beredd att hålla med
    Tänker på dig! Och skickar en glad och peppande kram!
    Nu kan det bara bli bättre!

Tråkigt pian80 att du e sjuk fortfarande. Hoppas du piggar på dig snart! Själv satsar jag på F & S nästa vecka...för då måste man ju vara frisk igen!

Vilka fina vagnar ni köpt!

Själv är jag helt vilsen i djungel (fortfarande). Bestämde mig för en vagn igår o ringde på den (annons på blocket) ja då fanns den inte kvar Så typiskt mig att fundera sönder allt och sedan gå miste om kakan när jag äntligen bestämt mig...suck! Tänkte försöka mig på att ge mig ut en sväng i eftermiddag till barnvagnsaffärerna och klämma lite. Bra att prova på att komma ut en sväng också...ev. gå till jobbet imorgon igen tänkte jag.

Nehe, nu e det lunch dags!

• m o e

Tack, vad söta ni är som peppar mig! Jag ska strax dra iväg till VLT och sen åker jag nog inte tillbaka till jobbet när jag är klar där. (har ingen aning alls om hur lång tid det kan ta att fota och intervjuas för allt)

sockervit: Krya på dig nu! Vi letar också vagn på Blocket, men vi vet vad vi vill ha (Teutonia Prestige) och de enda som finns till salu nu är i Göteborg eller Växjö typ... Eller maken såg en idag som han mailade mig om, men den var gräsligt blommig och inte i min smak tyvärr. Det är lite irriterande när folk inte tar bort sina annonser från Blocket när de sålt sin vara, tycker jag.

• sockervit

Lycka till på VLT!

Skönt att ni vet vilken vagn i a f.
    Sambon och jag är väl inte helt överens om modell... Därför tänkte jag att en omgång info skulle sitta bra.

Känns som man gått från hemnetpundare till blocketpundare.

Det verkar som om man måste vara med och hugga direkt om man ska få något...

• DariaM

Pian80: Ett liv...det beror på hur man definierar det. Har varit hemma i fem dagar nu och börjar redan krypa på väggarna. Jag har dock börjat simma igen för att få ordning på ryggen och lägenheten är snart kliniskt ren. Krya på dig!

Sockervit: Vi vill ha en teutonia fun eller teutonia mistral s. Vi funderar på en begagnad men det är svårt att hitta någon. Och ja jag håller med dig...det är en djungel! Krya på dig!

Moe: Skickar en stärkande kram.

Tips: Ni som gillar Billiga nisse..de håller på att bygga om och har nu massa rea, 20-50% på en massa grejer även vissa barnartiklar.

• Ronzki

Har ingen aning om vagn???? Har knappt tittat, har knappt fatta att jag är gravid.

Jag är tröööött, undra om jag har järnbrist?

Nu ska jag bara jobba några timmar till, sen hem till sonen och pussa stackarn som varit sjuk i en vecka! Elaka virus!!

Kram till er alla!

• Nanoozi

Åhhh nu får jag ångest...vi har knappt börjat kolla på barnvagnar.
    Shit...man kanske skulle åka och klämma och känna som du säger, sockervit. Det är ju bara 100 dagar (+ - 0 dagar) kvar tills bäbisen anländer. Vi ska köpa på Blocket vi med.

Moe: Hoppas du överlevde dagen! =)

• sockervit

Det är ju tydligen låång lev tid om man ska ha ny...

Har nu varit på Aros Baby och fått massa info...provkört också. Hihi....skumt kändes det! Overkligt!
    Precis som Ronzki skrev -man har ju knappt fattat att man e gravid

• sockervit

..glömde/förtydligande:

Det blir en ny för vår del OM den vi vill ha ej dyker upp på blocket i bra skick och till bra pris...

Sedan ska jag ha MIN gamla barnvagn också tänkte jag
    Får se om jag törs gå med en retrovagn bara... Lite kul eftersom mamma o pappa sparat den i 29 år...så då är det väl dags att den får se lite luft igen!

Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!